Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Wt cze 18, 2013 8:19 am

klansman napisał(a):Nie wiem czy tryb "S" jest bez sensu:). Jak dla mnie jest idealny do wyprzedzania , sorry ale "D" robi to flegmatycznie, a na manualu nie zmienisz biegow tak szybko i w tak optymalnym momencie. Tryb "S" tak jak w tryb"D" ciagnie biegi zaleznie od tego jak mocno odkrecimy manetke. Na "S" da sie nie ciagnac silnika pod obroty maksymalne, wystarczy lekko operowac manetka.
"S" to max tego co oferuje NC700, dla mnie idealny przy dynamicznym wyprzedzaniu:).
Tryb"D" w miescie...brrr, sorry nie przekonasz mnie...nie w momencie gdy mi wlacza przy 63-66km/h "6"bieg...albo jazda w duzym ruchy z predkoscia 40-65 km/h i ciagla praca skrzyni biegow miedzy 3,4,5 i6 biegiem...W moim odczuciu na "D" nei daje sie "sprawnie" jezdzic w komunikacyjnym szczycie w miescie. Za to "D" to emeryckiego bujania sie poza miastem jest idealny:), wczoraj nie rzekraczajac 90km, spalilem ok. 2,8 litra na stowke, :eek:


imho jest...
ja jakoś jeżdżę na "D" w mieście i daje radę [ale może że ja nie wyprzedzam dynamicznie, ech tyszaleńcze :-D] - a po to jest automat by se sam przełączał biegi między 3,4,5 itede :-P gdybyś miał gmerać biegami sam tak, to mogło by być to uciążliwe :-D

a a propos spalania, to w trybie manualnym, kręcąc dość wysoko silnik [hyhy dość wysoko 3500-4500] wokół mazurskich jezior, po winklach, goniąc Mańka na CBFie, spaliła mi 3.2 :-P

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Wt cze 18, 2013 9:04 am

Jak wrócić z tryby S na tryb D? Ostatnio omyłkowo mi się włączył i spalanie skoczyło mi do 5 litrów! Próbowałam przełączyć, ale znikała literka S i moto przechodziło (chyba) w tryb Manual. Jak miałam Forzę to wystarczyło kliknąć ponownie i wracało na automat.

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Wt cze 18, 2013 9:54 am

Ania- tym samym guzikiem którym wrzucasz drive z neutrala.

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Wt cze 18, 2013 10:12 am

MrGlub napisał(a):
klansman napisał(a):Nie wiem czy tryb "S" jest bez sensu:). Jak dla mnie jest idealny do wyprzedzania , sorry ale "D" robi to flegmatycznie, a na manualu nie zmienisz biegow tak szybko i w tak optymalnym momencie. Tryb "S" tak jak w tryb"D" ciagnie biegi zaleznie od tego jak mocno odkrecimy manetke. Na "S" da sie nie ciagnac silnika pod obroty maksymalne, wystarczy lekko operowac manetka.
"S" to max tego co oferuje NC700, dla mnie idealny przy dynamicznym wyprzedzaniu:).
Tryb"D" w miescie...brrr, sorry nie przekonasz mnie...nie w momencie gdy mi wlacza przy 63-66km/h "6"bieg...albo jazda w duzym ruchy z predkoscia 40-65 km/h i ciagla praca skrzyni biegow miedzy 3,4,5 i6 biegiem...W moim odczuciu na "D" nei daje sie "sprawnie" jezdzic w komunikacyjnym szczycie w miescie. Za to "D" to emeryckiego bujania sie poza miastem jest idealny:), wczoraj nie rzekraczajac 90km, spalilem ok. 2,8 litra na stowke, :eek:


imho jest...
ja jakoś jeżdżę na "D" w mieście i daje radę [ale może że ja nie wyprzedzam dynamicznie, ech tyszaleńcze :-D] - a po to jest automat by se sam przełączał biegi między 3,4,5 itede :-P gdybyś miał gmerać biegami sam tak, to mogło by być to uciążliwe :-D

a a propos spalania, to w trybie manualnym, kręcąc dość wysoko silnik [hyhy dość wysoko 3500-4500] wokół mazurskich jezior, po winklach, goniąc Mańka na CBFie, spaliła mi 3.2 :-P


Na manualu, glownie 2i 3 czasem 4 w gorach na winklach predkosci do 100km/h ale dynamicznie spalanie 3,4:)
Automat czy nie, mi zależało na sekwencji i wyeliminowaniu dźwigni sprzągla.

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Wt cze 18, 2013 10:16 am

igrazka napisał(a):Jak wrócić z tryby S na tryb D? Ostatnio omyłkowo mi się włączył i spalanie skoczyło mi do 5 litrów! Próbowałam przełączyć, ale znikała literka S i moto przechodziło (chyba) w tryb Manual. Jak miałam Forzę to wystarczyło kliknąć ponownie i wracało na automat.

Ten sam przycisk, ktorym wlaczasz "D" kolejny raz to "s" i kolejny to "D". manual masz pod prawa reka , pod palcem wskazujacym:D. Jak mialas"S" to tez zawsze mozesz wejsc na wyzszy lub nizszy bieg klikajac lewa reka dzwigienki od zmiany biegow...
Zerknij w instrukcje, tam za dwie strony o tym:).

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Wt cze 18, 2013 10:40 am

Poczytam sobie instrukcję, tymczasem znalazłam fajny filmik ilustrujący pracę podwójnego sprzęgła:

Odpowiedz