Obniżanie motocykla

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Obniżanie motocykla

Postprzez qubel » Śr maja 08, 2013 6:44 pm

Heja


Pomimo, że na maksa obniżyłem siedzenie to przy moim wzroście (169cm) mało pewnie czuje się stając na światłach czy manewrując motocyklem na postoju ponieważ opieram stopy jedynie na palcach, słyszałem że są zestawy obniżające zawieszenie, czy ktoś z Was ma doświadczenie z taką modyfikacją i czy warto w to iść? Kosztuje to kilka stów a nie wiem czy warto no i czy moto nie straci swoich fabrycznych właściwości i nie będzie się np gorzej prowadziło itp itd. Dzięki za każdą opinie i radę.
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
qubel
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): N sty 13, 2013 8:33 pm
Wiek: 47
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Obniżanie motocykla

Postprzez goramo » Śr maja 08, 2013 7:01 pm

Moim zdaniem, przy Twoim wzroście, to nie warto. :rolleyes:

Ja jestem raptem o 1cm wyższy (170cm) i przy siodle w dolnym położeniu na spokojnie ogarniam ten motocykl.

Myślę, że to kwestia wprawy i trochę też wiary we własne możliwości. :smile:


Moim zdaniem z czasem się przyzwyczaisz i nie będzie problemu. :thumbsup:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Obniżanie motocykla

Postprzez benekk » Śr maja 08, 2013 9:34 pm

Ja kupilem moto obnizone na lagach o jakies 2-3 cm. Bylem tak przejety zakupem, ze nawet nie zwrocilem na to uwagi i myslalem, ze w trakcie jazdy tak ma byc. Dopiero mechanik zapytal czy przestawic, bo jednak fabryczna geometria, to fabryczna geometria :) Przestawil i po wszystkim wydawalo mi sie, ze moto jezdzi pewniej, stabilniej i mniej "wali sie" w zakrety. Ale wtedy mialem raptem kilka miesiecy doswiadczenia, wiec odczucia subiektywne ;)

Teoretycznie, zeby zachowac geometrie powinno sie obnizyc na lagach dostosowujac do efektu zestawu obnizajacego tyl. Sugerowalbym jednak pod okiem specjalisty to robic :) Cale moto siadzie, wiec przy takim rozwiazaniu uwazaj na progi :)

Na samych tylko lagach mozesz opuscic sam, ale po pojedz na pusty plac czy parking i sprawdzc czy i jak moto skreca na malych i wiekszych predkosciach. To raptem kilkanascie mm, ale geometria i prowadzenie sie zmienia. Nakulalem tak ok. 1tys. km i teraz w zyciu bym na lagach NIE obnizyl. Mam 176cm i latam na najwyzszym polozeniu siodla w trasie i na srednim jak spodziewam sie zakretow ;) Spokojnie siegam ziemi calymi stopami przy wadze (w stroju) ok. 80kg.

Potrenuj, nabierz pewnosci... bedzie juz tylko lepiej :)
benekk
Użytkownik
 
Posty: 26
Dołączył(a): Cz kwi 26, 2012 3:00 pm
Imię: Kuba
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Obniżanie motocykla

Postprzez qubel » Śr maja 08, 2013 10:19 pm

benekk napisał(a):Teoretycznie, zeby zachowac geometrie powinno sie obnizyc na lagach dostosowujac do efektu zestawu obnizajacego tyl. Sugerowalbym jednak pod okiem specjalisty to robic :) Cale moto siadzie, wiec przy takim rozwiazaniu uwazaj na progi :)


Pomysł obniżenia sprzęta poddał mi właśnie mechanik(sugerowal rownoczesne obnizenie przodu na lagach oraz tyłu) do którego dziś oddałem moto w celu zamontowania gmoli które mają sprawić abym sie pewniej czul podczas parkingowych ewolucji. Jak jeżdżę sam to jakoś ogarniam temat , ale jak śmigam z plecaczkiem to jednak mało pewnie się czuję opierając się na postoju jedynie na palcach i boje się że jak stanę na koleinie lub innym wybrzuszeniu to wszyscy razem zaliczymy glebę :sad:
pozdrawiam
Mariusz
Avatar użytkownika
qubel
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): N sty 13, 2013 8:33 pm
Wiek: 47
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Obniżanie motocykla

Postprzez benekk » Śr maja 08, 2013 11:14 pm

Jak tak sugerowal, to przynajmniej masz pewnosc, ze mechanik motocyklowy, a nie zmieniacz oleju :)

Moto z pasazerem siada, wiec jak w takim przypadku dotykasz ziemi tylko palcami, to faktycznie slabo :( Koleina albo typowo "polska" studzienka moze Was polozyc :(

Pokombinuj jeszcze z akcesoryjna kanapa.
Mozesz oddac do tapicera, ktory ja obnizy, zmieni srodek i obszycie wg uznania.

Przy takim rozwiazaniu bedziesz siedzial nizej, wygodniej, moto nabierze indywidualnego stylu, a geometria, skoki zawieszenia i przeswit zostaja fabryczne.
Wbrew pozorom moze wyjsc taniej niz kostki... :)
benekk
Użytkownik
 
Posty: 26
Dołączył(a): Cz kwi 26, 2012 3:00 pm
Imię: Kuba
Motocykl: CBF 600 N/A
W siodle: <100 kkm

Re: Obniżanie motocykla

Postprzez Goral4t » Pt maja 17, 2013 1:18 pm

Są zestawy do obniżenia motocykli.

http://www.moto-akcesoria.pl/obnizenie- ... 50,p,24254
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 181 gości