Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Odblokowanie mocy i kilka pytań

Pn maja 13, 2013 12:08 pm

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem CBF'ki 500 zdławionej do 24/34km (nie wiem dokładnie do ilu) i mam do was kilka pytań:

1. Jak ta część na zdjęciu się nazywa? Da się ją gdzieś kupić,tylko bez tego dzyndzla zazn. na zdj.? Czy można to wyciąć fleksem czy czym tam trzeba.
http://imageshack.us/photo/my-images/14/obraz010se.jpg/

2. Mam problem z korkiem od wlewu paliwa, trudno się go otwiera czasami nawet nie jestem w stanie go otworzyc, czym najlepiej posmarować zamek WD40 czy czymś innym?

3. Jaki polecacie olej do silnika, tak żeby nie był za drogi?

4. Czy do cbf'ki pasowałyby żarówki philipsa http://allegro.pl/zarowka-philips-h7-x- ... 39441.html

Pozdrawiam :thumbsup:

Re: Odblokowanie mocy i kilka pytań

Pn maja 13, 2013 2:24 pm

1. Już był ten wątek poruszany na forum.
2. Przy odkrecaniu najlepiej jest troche docisnac korek i powoli acz zdecydowanie przekrecic klucz w prawo :wink: W sumie to nie wiem czym powinno sie smarowac takie wlewy.
3. Na ogół wszyscy leja półsyntetyk 10w40
4. Do cbf są H4 żarówki, H7 są jednowłóknowe a wiec raczej nie beda pasować

Re: Odblokowanie mocy i kilka pytań

Pn maja 13, 2013 3:59 pm

Problem jest podobno dość powszechny. Koledzy na zlocie przy okazji dysputy o nie pamiętam o czym wspomnieli, że na nie otwierający się korek pomaga:
1) odkręcenie wlewu od baku
2) założenie podkładek pod najdłuższe śruby od wlewu (bodajże 3 śruby są dłuższe od pozostałych)
3) radość z poprawnie otwierającego się korka wlewu paliwa.

Re: Odblokowanie mocy i kilka pytań

Pn maja 13, 2013 6:02 pm

Temat o olejach: wystarczyło w google wpisać "jaki olej do CBF" viewtopic.php?f=21&t=553#p925 - 10W40 półsyntetyk lub syntetyk, a jaki Ci się tam podoba, możesz wybrać po ładnej butelce nawet.
To coś to blaszka - szukaj po rozbitkach, albo w ASO. Możesz sobie dorobić z czego tam uważasz, ale najpewniej z jakiegoś rozbitka z allegro. Nawet chyba z cb500 dałoby radę dopasować.
WD40 wymywa smar, raczej rozwiązuje problem ale tylko na krótki czas. Ja nie mam z tym problemu o dziwo, raczej z blokadą kierownicy.

Re: Odblokowanie mocy i kilka pytań

N lip 28, 2013 3:33 pm

Siemka.kupiłem niedawno honde cbf 500 z zablokowaną mocą ( taki sam problem jak założyciel tematu).I tu mam do was pytanie jak ją odblokować ? Czy wymiana tej części to wszystko ?czy trzeba coś jeszcze zrobić? niby trzeba wyregulować gaźniki ( ale też nie wiem jak :/ ).

Pozdro :)

Re: Odblokowanie mocy i kilka pytań

Pn lip 29, 2013 6:41 am

jarou napisał(a):Siemka.kupiłem niedawno honde cbf 500 z zablokowaną mocą ( taki sam problem jak założyciel tematu).I tu mam do was pytanie jak ją odblokować ? Czy wymiana tej części to wszystko ?czy trzeba coś jeszcze zrobić? niby trzeba wyregulować gaźniki ( ale też nie wiem jak :/ ).

Pozdro :)

Oddaj do warsztatu. Zrobią co trzeba. Jak nie wiesz jak, to nie dotykaj gaźników.
Odpowiedz