Panowie, Avalon i rupert,
Zostałem chyba źle zrozumiany i pragnę swoją wypowiedź uściślić - chcę wyjść z dyskusji z twarzą
Nie jest moją intencją kwestionować ogólnej wiedzy i praktycznego doświadczenia Kolegi Avalona. Ty Rupert wcale mi w tym nie pomagasz
Tak więc:
Avalon napisał(a):Ale woda z cylindrów wytrąca się jedynie przy zimnym starcie, i pojawia sie tam zawsze, bez względu na to jak dobre paliwo zastosujemy. Nie przedostaje się jednak do zbiornika.
(z tego względu silnik po uruchomieniu powinien chwilę popracować by ta wilgoć miała szansę odparować)
Pełna zgoda! Zwracałem jedynie uwagę na inne źródła wilgoci, niż tylko zasyfione paliwo w baku nalane na lipnej stacji. Może bez większego znaczenia ale jednak.
Avalon napisał(a):Woda "sama z siebie" w zbiorniku chyba się nie gromadzi.
Owszem, że się gromadzi
na skutek skraplania się pary wodnej na ściankach zbiornika, a jej intensywność zależy od zjawisk atmosferycznych i częstotliwości otwierania zbiornika paliwa
Tylko to miałem na myśli.
Avalon napisał(a):Rozwiązanie w inny sposób
To tylko zdjęcie i wyczyszczenie zbiornika, (jesli jest w nim woda) albo zastosowanie chemii. Co kto woli.
Chodziło mi o profilaktykę, czyli tankowanie sprawdzonego paliwa. Chcę przez to powiedzieć, że możemy temu próbować zapobiec, jak się zdarzy no to oczywiście pozamiatane (jak niżej).
Przecież napisałem:
Monte Christo napisał(a):W przypadku gdyby się okazało, że zalałem jakiegoś ścierwa, to ostatecznie pewnie zalałbym jakiegoś Dobena czy innego Sonaxa, ale staram się minimalizować ryzyko i tankować porządnie.
Avalon napisał(a):Muszę Cię zmartwić, ale nie masz zupełnie racji.
Przykład ?
Np. ref. Peugeot 9736.95.... 9736.94.... 9729.FC
Jak widzisz mamy trzy referencje chemi zalecanej do silnków HDi wyposazonych w filtr FAP. W katalogu fabrycznym jest ich więcej, ale te trzy akurat najczęście się przydają.
Dziękuję, bo przyznam, że sądziłem inaczej
.
Avalon napisał(a):Wydaje mi się że w sezonie gdy jest ciepło, nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Woda nie ma szans by sie skroplić, a paliwo by się "zestarzeć".
Zestarzeć jak najbardziej tak
jeśli chodzi o skraplanie to jak wyżej
Reasumując
w ostateczności gdyby się okazało, że mam wodę w paliwie w większej ilości niż normalnie bo byłoby to podyktowane trefnym paliwem zamiast wylania paliwa ze zbiornika dolałbym odpowiedniego środka - z konieczności. I to przecież napisałem
Natomiast chcę podkreślić, że zasady stosowane przeze mnie do tej pory z powodzeniem pozwalają mi na uniknięcie tegoż
(zobaczymy jak długo).
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.