Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Postprzez Marcus_25 » Śr maja 15, 2013 8:31 pm

Witam,

Mam zardzewiałe czy inaczej naszły rdzawym nalotem śruby pokrywy silnika, i w kilku innych miejscach, i zaczyna mi to przeszkadzać. Jest na to jakiś sposób? Może wd-40? Coca-cola? :)

Obrazek


Obrazek


Drugi problem to bardzo zardzewiałe łączenia kolektorów, są poprostu okropne i nie wiem co z nimi zrobić?
Ściągnąć i wyczyścić? Dać do piaskowania? Nie ruszać i szukać na alledrogo kolektorów w lepszym stanie? Albo coś innego? :bangin:

Obrazek


Jeszcze co mnie drażni do skrzypiąca dźwignia zmiany biegów, czy w górę czy w dół poprostu skrzypi, na ratunek wd-40? tylko KAJ go psiknąć?

To są tylko te 3 miejsca gdzie jest rdza, nigdzie indziej jej nie ma? Co do kolektorów to rozumiem, bo moto swój wiek ma, a był przez swoje pierwsze 5 lat jeżdżony w Angli.
Obrazek
Marcus_25
Użytkownik
 
Posty: 140
Dołączył(a): N sty 20, 2013 4:01 pm
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Imię: Marek
Motocykl: CBF 600SA'04
W siodle: <100 kkm

Re: Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Postprzez rupert » Śr maja 15, 2013 8:51 pm

1. Olać i jeździć

2. Jak lubisz świecące śruby, to kup armaturkę

3. Jak chcesz CBF i świecące elementy, to demontaż i polerowanie

Ogólnie wszystko rdzewieje, ale po fotach wygląda, jakbyś maszynę trzymał w kopalni Wieliczka i regularnie podlewał wodą.
Jak dla mnie mała pielęgnacja i olewka, kolektory przelecieć szczotką na kątówce, ale i tak zardzewieje. Tylko nie baw się w odkręcanie kolektorów bo skończy się na zerwanych szpilkach i zbędnym postoju. Jak będzie nadal bolało, to wymyśl sobie zabawę, ale na zimowe wieczory :cool:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Postprzez Avalon » Cz maja 16, 2013 12:05 pm

Na skrzypiąca dziwgnię zmiany biegów, zastosuj raczej smar w aerozolu lub zwykły z puszki. WD40 jest raczej penetratorem /o słabych właściwościach smarujących/
Posmaruj oś dzwigni i przeguby te pod gumowymi osłonkami. WD 40 możesz psiknąć na wałek wychodzący ze skrzyni.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Postprzez Turos » Cz maja 16, 2013 12:13 pm

Na zardzewiałe śrubki jest jedna rada: wymienić na nowe. Ale zdejmuj w środku sezonu głowicę, to uszczelka do wymiany, do planowania, potem to skręć, a zanim się do niej dobierzesz to trzeba pół motocykla rozebrać, warte to zachodu, skoro nic się zlego nie dzieje? Możesz je zakleić/zamalować sprayem jak cię irytują :P
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Postprzez Avalon » Cz maja 16, 2013 2:35 pm

Śruby oczyść jakimś druciakiem czy papierem ściernym, odłłuść i zamaluj czrnym lub srebrnym* lakierm.

*w/g uznania
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zardzewiałe śruby i łączenie kolektorów przy silniku

Postprzez Goral4t » Pt maja 17, 2013 1:56 pm

kolektory oczyść
BRON BOZE NIE WYKRĘCAJ (chyba ze masz dużo czasu na wiercenie gwintowanie)

śruby pokrywy oczyść i pomaluj najlepiej jak będziesz robił zawory poproś o to serwis
Kolektor drucianka lignina i pucować jak odkręcisz nowego nie przykręcisz.

po kiego głowice ściagac ?? i tak jej nie wyjmiesz bez odkręcenia kolektora a to będzie bajka lepiej zostawić bo zabawa niewarta świeczki jak trzyma sie moto na polu tak to wygląda

z pompy wody spuść płyn odkręć obudowę wyczyść ładnie zakonserwuj a opaski zdejmij i wymień

nasmaruj linka i wszystkie elementy ruchome w sprzęgle,

WD-40 lub coś podobnego na pewno nie zaszkodzi <kolektorów nie psikaj>
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości