Podnoszenie za / pod silnik - CBF500

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Podnoszenie za / pod silnik - CBF500

Postprzez othel2 » Cz maja 23, 2013 6:33 pm

Witam!

Przymierzam się do wymontowania amortyzatorów przednich i wymiany uszczelniaczy.

Czy można i nie ma przeciwwskazań do podnoszenia motocykla za silnik, od spodu, i jeśli tak to jak? Bardzo prosiłbym aby ktoś łopatologicznie mi to przedstawił, do dyspozycji mam podnośnik hydrauliczny na kółkach (samochodowy), podnośnik pod lagi przód (który się na nic nie zda) i podnośnik tylny pod wahacz.

Od spodu, na silniku, widoczne są dwie strzałki, załączyłem zdjęcia. Czy tam należny podłożyć drewniane klocki czy też wsporniki, czy też strzałki informują zupełnie o czymś innym? Przy okazji jeszcze drugie zdjęcie, na którym widać, że "strzałki" znajdują się na różnych wysokościach. Czy tę różnice należałoby jakoś zniwelować, czy wcale nie są na różnych wysokościach?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

POS.JPG

POS1.JPG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
othel2
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pt maja 17, 2013 11:17 am
Motocykl: CBF500
W siodle: <100 kkm

Re: Podnoszenie za / pod silnik - CBF500

Postprzez Tiarus » Pt maja 24, 2013 6:24 am

Nie wiem, czy to zależy od strzałek czy nie (pewnie jakiś tęgi umysł się tu wypowie), ale zdecydowanie nie ma przeciwwskazań, żeby zrobić coś o czym mówisz.

W mojej VIP 500 mechanik wymieniając przednie koło postawił moto na nóżkę boczną z jednej strony, a następnie "podparł" podnośnikiem żabką (taka jak poniżej) z drugiej strony.

Obrazek

Żadnych klocków drewnianych nigdzie nie wstawiał. Wydaje mi się, że takie pomysły mogłyby spowodować obsunięcie się i finalnie glebę motocykla.
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Podnoszenie za / pod silnik - CBF500

Postprzez huligans12 » N maja 26, 2013 10:24 am

Ja wymieniając uszczelniacze podstawiłem deskę pod silnik i wtedy żabką dźwignąłem motocykl. Motocykl postawiony był na podnośniku pod wahacz. U mnie zdało egzamin. Trzeba uważać podczas podnoszenia aby motocykl się nie przewrócił. Dobrze by było mieć drugą osobę do asekuracji. :thumbsup:
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości