Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez patyk » Wt kwi 26, 2011 9:00 pm

Niedawno padła mi żarówka od podświetlenia prędkościomierza w CBF 600N '04 i obiecałem, że jak wymienię to podzielę się wrażeniami więc...
Poziom trudności oceniam jako łatwy gdyż rzecz ogranicza się do odkręcenia kierownicy (hex 6), następnie odkrecamy nakrętke półki górnej (30-tka chyba), pózniej dwie śruby imbusowe mocujące półkę do lag (hex 8) i na końcu kluczem płaskim okręcamy zegary od stelaża (10-tka). Unosimy półke wraz z zegarami i przekręcamy lekko na bok aby był dostęp od spodu do wkrętów mocujących pokrywę zegarów. Średniej wielkości krzyżakiem odkręcamy pięć wkrętów i zdejmujemy pokrywę. Żarówki podświetlenia zegarów znajdują się w gumowych oprawkach i są wciśnięte w górnej części, wystarczy wyciągnąć, wymienić, poskładać i "voilà!"
Żarówki to 12V/1,7W o wymiarach (mniej więcej) 23X10mm średnica 10mm (takie jak tu np. http://www.moto-akcesoria.pl/zarowka-do-kontrolek-12v-17w,p,6446) dostępne w osiedlowym sklepie motoryzacyjnym w cenie ok. 1zł za sztukę :thumbup:
Pozdrawiam.
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez raphi » Śr kwi 27, 2011 6:29 pm

O rany!!!
W CB500 wymiana żarówki to 3 (słownie trzy) wkręty... i 3 minuty roboty.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez goramo » Śr kwi 27, 2011 7:08 pm

No mi też szczęka opadła.... :scared:

Do wymiany żaróweczek podświetlenia rozbieranie półek? :blink: Masakra...... :dusgust:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez patyk » Śr kwi 27, 2011 7:57 pm

Nie no, rozbieranie półek to za dużo powiedziane - tylko górną zdjąć trzeba. Wydaje mi się, że tak serwisówka mówi. Teoretycznie można też odkręcić same zegary (4 śruby) ale do tych śrub mocujących zegary do półki słaby dostęp jest jak dla mnie i nie wiem też jak by to w praktyce wyglądało, czy dadzą się wygodnie zegary obrócić... bo co jak co ale przewody długie nie są.
No i po kolejne - mi zdjęcie półki pasowało bo chciałem skontrolować łożysko główki ramy :msn-wink:

Edycja: serwisówka strony 20-15 i 20-16
Ostatnio edytowano Śr kwi 27, 2011 8:04 pm przez patyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez zbyhu » Śr kwi 27, 2011 8:03 pm

A mnie przeszla pozycja jedna w moim litrze i wysypki dostaje, jak mysle, ile to jest krecenia :P.
I mi sie nie chce :].
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez patyk » Śr kwi 27, 2011 8:06 pm

zbyhu - gdyby nie kupiec to pewnie z tą przepaloną żarówką jeździłbym jeszcze z pół roku bo bardzo mi się nie chciało do zegarów zaglądać, okazało się, że nie tak źle jak myślałem na początku. Najtrudniej się zebrać :smile:
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez mart » Cz kwi 28, 2011 6:49 am

patyk napisał(a):Nie no, rozbieranie półek to za dużo powiedziane - tylko górną zdjąć trzeba. Wydaje mi się, że tak serwisówka mówi. Teoretycznie można też odkręcić same zegary (4 śruby) ale do tych śrub mocujących zegary do półki słaby dostęp jest jak dla mnie i nie wiem też jak by to w praktyce wyglądało, czy dadzą się wygodnie zegary obrócić... bo co jak co ale przewody długie nie są.
No i po kolejne - mi zdjęcie półki pasowało bo chciałem skontrolować łożysko główki ramy :msn-wink:

Edycja: serwisówka strony 20-15 i 20-16

zdjęcie półki jest raczej konieczne. Odkręcenie tych 4 śrub nic nie daje, bo zegary są tak zamontowane, że wyjść nie chcą, pomimo, że są odkręcone. Jak szukałem „zaginionego” prędkościomierza, to próbowałem. I odpuściłem a o brak styku podejrzewam głównie kostki w lampie.
Japońcom gratuluję pomysłu :bangin:
Avatar użytkownika
mart
Znawca
 
Posty: 457
Dołączył(a): Pn paź 25, 2010 12:49 pm
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Wiek: 50
Motocykl: DL650

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez Goral4t » Pt kwi 29, 2011 8:41 pm

heh to jest zabawa przy moto u nas też trzeba cały przodek rozebrać :cool: ale z tego co zwróciłem uwagę to wymiana diod samemu nie możliwa lutowane,,, i jeszcze jakieś takie dziwne te diody pod podświetleniem prędkościomierza i obr.. chyba że to takie wrażenie z boku .. bo nie ciachałem podnosić całych tarcz bez potrzeby;)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez patyk » N maja 01, 2011 9:33 pm

Goral1906 napisał(a):heh to jest zabawa przy moto u nas też trzeba cały przodek rozebrać :cool: ale z tego co zwróciłem uwagę to wymiana diod samemu nie możliwa lutowane,,, i jeszcze jakieś takie dziwne te diody pod podświetleniem prędkościomierza i obr.. chyba że to takie wrażenie z boku .. bo nie ciachałem podnosić całych tarcz bez potrzeby;)


No właśnie cały szkopuł w tym, że u Was są diody więc o konieczności wymiany co jakiś czas możesz zapomnieć. Ledy swoje pociągną i nie ma co się martwić, prędzej jakaś mechaniczna usterka im się przytrafi :thumbsup:
i jak w tym kraju nie pić?
Avatar użytkownika
patyk
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Cz kwi 07, 2011 7:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 40
Motocykl: Honda TransAlp

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez progor » Cz wrz 18, 2014 12:37 pm

podpinam się pod temat.

moto: cbf600N 2008
problem: dyskoteka na prędkościomierzu

wracałem sobie wczoraj nocą i mruganie podświetlenia prędkościomierza nie należy do rzeczy które poprawiają koncentrację na drodze. zaobserwowałem, że podświetlenie działa od 0 do 60-70km/h, potem jest ciemno i znów działa przy przejściu przez 120km/h (przy przyspieszaniu i zwalnianiu)

nie jest to problem z żarówką, skoro działa.
wiązka? bezpiecznik? nie ma znaczenia czy jadę po wertepach czy po równym, czy przyspieszam, czy hamuje, czy jadę mniej więcej ze stałą prędkością, czy w zakręcie czy na prosto...

taka oto zagadka.
ma ktoś pomysł?
progor
Użytkownik
 
Posty: 80
Dołączył(a): Pn kwi 08, 2013 8:37 am
Lokalizacja: Kraków/Tarnów/Rzeszów
Wiek: 43
Imię: Jakub
Motocykl: Honda CBF 600NA08
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości