Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez bushmaster » Cz sty 15, 2015 6:55 pm

Potwierdzam wszystko, co napisane w pierwszym poście - w końcu się wziąłem za wymianę spalonej żarówki prędkościomierza. Niestety trzeba zdjąć kierownicę i półkę, odkręcić oraz rozkręcić zegary. Ze względu na ilość pracy koniecznej aby się tam dostać, wymieniłem obie żarówki na ledy:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4881893771

Są większe (tj. dłuższe i grubsze) niż oryginalne, ale szczęśliwie udało mi się zmieścić w otworach.
Mam nadzieję, że już nie będę musiał do tej kwestii nigdy wracać. :nono:
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez pat_pat » Śr sty 28, 2015 7:59 am

Na pewno rozważył bym zamontowanie diody zamiast żarówki.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez kamoreks » Śr lip 25, 2018 8:46 pm

Witajcie, dzisiaj po 6 latach odpalałem moto od samochodu i niestety wskazówka obrotomierza powędrowała jakby powyżej 12 000 obrotów i została tak jakby od tyłu, a więc czekało mnie rozkręcanie zegarów, wystarczyło ją przekręcić jakby z powrotem po prostu w odwrotnym kierunku niz wskazkówki zegara, i ustawić na 0. I już działa. Tylko rozbieranie to tragedia, potrzebne są 2 osoby (najpierw wyjmujemy wkład reflektora i wypinamy kostki te co prowadzą do licznika (czarna i biała) następnie odkręcamy reflektor na imbusy, potem należy odkręcić kierownicę, wcześniej zaznaczając jej pozycję markerem, potem odkręcić imbusy od lagów, następnie tą centralną nakrętkę półki, należy używać długiej przedłużki, aby nie wgnieść baku (który swoją drogą należy przykryć grubą bluzą, a najlepiej pianką gumową mikroporowatą, albo inną podobną pianką, a potem na to bluza). Następnie ściągami półkę do góry, odkręcamy zegar od półki, są tam 4 zwykłe sześciokątne nakrętki chyba 10. Potem mamy zegar wyjęty. Potem rozbieramy zegar, jest tam parę śrubek, zalecam zaznaczenie która jest w który otwór, bo plastiki mają to do siebie, że najlepiej wkręcać tą samą śrubę. Wyjdzie nam czarny tył. Następnie wykręcamy kolejne śruby jak w MANUALU. I już mamy wskazówki na wierzchu. Teraz skręcamy w odwrotnej kolejności. PS: Nakrętkę główną półki przykręcamy tą na klucz 30, momentem ok 103 Nm.
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana żarówki podświetlenia zegarów - wersja naked

Postprzez MattHewPL » Śr sie 14, 2019 6:50 pm

Cześć. Chciałbym odkopać te zwłoki bo mam kilka pytań do osób które grzebały już w oświetleniu licznika w CBF1000A.
1. Ile żarówek znajduje się w zegarach.
2. Czy zamiana żarówek na ledy to dobry pomysł?
3. Czy takie ledy będą OK?

Prosiłbym o wypowiadanie się osób, które mają pojęcie a nie tylko spekulują.
MattHewPL
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr lip 31, 2019 3:07 pm
Imię: Mateusz
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości