Zestawy napędowe

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Zestawy napędowe

Postprzez goramo » Śr kwi 27, 2011 9:40 pm

Kolejny temat...

Na stronie Larssona można znaleźć do CBF1000 kilka różnych możliwości skonfigurowania zestawu napędowego.

Pierwsze primo - są różne łańcuchy, np. DIDów jest 5 modeli w cenach od 492 do 755 pln
Drugie primo - są różne warianty zębatek - stalowe, aluminiowe, duraluminiowe - najtańsze stalowe w cenach około 110 pln za tylną zębatkę, najdroższe duraluminiowe w cenach ponad dwukrotnie wyższych...


Pytanie jest następujące: czy jest sens kupowania najdroższego zestawu (najmocniejszy łańcuch oraz najdroższe duraluminiowe zębatki), czy może nie ma zbyt wielkiego sensu przepłacać kilkaset pln na zestaw, który niewiele dłużej pojeździ niż te tańsze...? W końcu przecież oryginalny zestaw w nowym moto nie jest chyba najlepszy z możliwych, a przy właściwej pielęgnacji robi w okolicach 40-45 tys przebiegu.... Czy jak się wybuli na najdroższy możliwy zestaw, to ten zrobi ze 20tys więcej? Myślę, że chyba raczej wątpliwa sprawa, ale mogę się mylić....

Zastanawia mnie chociażby sprawa tych zębatek - w czym te duraluminiowe są lepsze od stalowych? :roll:

A czy jest sens "mieszać" zestaw - np. najtańszy łańcuch, ale najdroższe zębatki lub na odwrót?

Sorry, za takie może dla niektórych "wyjadaczy" trochę głupawe pytania, ale do tej pory nie licząc Simsonów i MZki (gdzie do łańcucha praktycznie się nie dotykałem - był smar w obudowie, łańcuch działał więc OK :msn-wink: ) jeździłem motongiem z wałem napędowym i nigdy nie musiałem się zastanawiać nad sprawą napędu....

Pozdro
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zestawy napędowe

Postprzez raphi » Cz kwi 28, 2011 9:05 am

To ja Ci powiem tak. Kupiłem najdroższy z możliwych łańcuchów, bo zawsze w przeszłości miałem z nimi problemy, wyciągały się nierówno i regularnie, nie potrafiłem nad nimi zapanować. Po założeniu mega ultra turbo mocnego DID XVZM (czy jakoś tak) po 5 tyś. km już go musiałem podciągnąć. Zupełnie nie wiem od czego to zależy...

Powszechnie wiadomo, że oryginalny zestaw wytrzymuje najdłużej. Nigdy już żaden zestaw nie wytrzyma Ci 40 - 45 tys. km. Nawet kolejny oryginalny. Czytałem gdzieś dyskusje na ten temat i interesowałem się tematem właśnie ze względu na moje odwieczne problemy ze zbyt szybko zużywającymi się łańcuchami i nawet w Hondzie mi powiedzieli, że oryginalny zestaw założony do zakupu jest najmocniejszy i wytrzymuje najdłużej. Podejrzewa się że DID (bo to on robi zestawy startowe do Hondy), własnie na pierwsze założenie robi ten zestaw ultra wytrzymały.

Ja zakładałem najdroższe, sprawdzone podzespoły a i tak nie widzę by był wytrzymały tak jak kolegi - oryginalny. Kiedy ja założyłem, on już jeździł i on dalej jeździ a ja już muszę podciągać.

Następnym razem kupię najtańszego DID'a do mojego motocykla i sprawdzę czy w ogóle jest jakaś różnica czy to tylko marketing.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Zestawy napędowe

Postprzez Trollsky » Cz kwi 28, 2011 9:17 am

goramo a jak jezdzisz ?

jak czeste wizity na czerwonym i mocne hamowania silnikiem to bierz turbo mocny
jak jezdzisz normalnie, emerycko to najtanszy did tez da rade.
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Zestawy napędowe

Postprzez goramo » Cz kwi 28, 2011 10:20 am

Trollsky napisał(a):goramo a jak jezdzisz ?


Jeżdżę różnie. Najczęściej spokojnie, ale jak jadę dwupasmówką o dobrej nawierzchni to często się zdarza lecieć przez kilkadziesiąt km w okolicach 160-180km/h. Po mieście jednak jeżdżę bardzo spokojnie, żadnego pałowania.

Jak na razie dobijam do 7 tys km, więc jeszcze jest czas... :biggrin: Tak z ciekawości bardziej zapytałem....


A co z tymi zębatkami - stalowe vs aluminiowe vs duraluminiowe? Jakie kupujecie? Stalowe czy też te najdroższe?

Co te duraluminiowe mają takiego, że są dwa razy droższe od zwykłych? Pewnie są bardziej twarde i wolniej się ścierają, ale czy nie ma zagrożenia wyłamania zębów? Aluminium wszak bardziej kruche jest od stali, która jest bardziej plastyczna.... :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zestawy napędowe

Postprzez menel » Cz kwi 28, 2011 4:53 pm

Aluminiowe zębatki na tor zakładają, żywotność krótka ale na masie można zaoszczędzić.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Zestawy napędowe

Postprzez klemens » Cz kwi 28, 2011 5:43 pm

W rowerach wyścigowych np.duralowe i tytanowe zębatki stosuje się wyłącznie w celu obniżenia masy. Ich wytrzymałość jest już obecnie prawie zbliżona do stalowych ale jednak są słabsze. Im mniejsza zębatka, tym różnica wytrzymałości większa. Oczywiście i duraluminium i stale stopowe mogą mieć różny skład i wytrzymałość i stąd też różnica w cenie. W motocyklach, szczerze mówiąc, nawet nie wiedziałem, że stosuje się duralowe zębatki. Nie wydaje mi się, żeby w naszym przypadku, zakładanie ich miało jakikolwiek sens.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Zestawy napędowe

Postprzez zbyhu » Cz kwi 28, 2011 5:50 pm

Yo!

Ja zalozylem najmocniejszy DID z zebatkami JT. Teraz ma 21kkm i nie pamietam, zebym go naciagal kiedykolwiek, poza jakimis wymianami opon, czy klockow hamulcowych z tylu.
Oryginal przelatal u mhnie 45kkm. Zobaczymy, musze nalatac kolejne 20kkm, zeby sie przekonac, czy to co raphi mowi, jest prawda.

Pzdr

PS
W Larssonie nie kupuje sie opon i lancuchow. Maja koszmarnie drogo.
W Scigaczu kupilem ten najmocniejszy did z zebatkami i przesylka za chyba 670zl. W kazdym razie na pewno ponizej 700zl.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Zestawy napędowe

Postprzez Osu! » So wrz 01, 2012 11:12 pm

....czy taki bylby dobry...: http://motopasja.pl/pl/p/Zestaw-napedow ... -ZVMX/9319 ?
Tylko ciut drogi chyba... :(
Musze niestety juz o napedzie myśleć. Ja też slyszalem, że fabryczny na dlużej starcza. W sumie nie pytałem jeszcze ile w Hondzie kosztuje taki i czy daktycznie dobiorą taki jak startowy....
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Odp: Zestawy napędowe

Postprzez raphi » N wrz 02, 2012 5:06 am

Nie ma szans na taki sam jak startowy. Nawet w Hondzie gość mi tłumaczył że te co mają w salonie to nie to samo, choć na pozór identyczne. Ludzie się dziwią mu że kończą się dużo wcześniej niż startowe. Weź tego zvmx, to najmocniejszy did. Zbyhu na nim zrobił już ponad 40 tys! Z olejarką, bo na glutach tyle nie pociągnie. Ja swój wykończyłem po 16 tys.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Zestawy napędowe

Postprzez zbyhu » N wrz 02, 2012 5:36 am

Niewiele brakuje mi do 50kkm na tym łańcuchu :).

ZVM2x czy jakoś tak. Zębatki JT.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

cron