Regulowana wysokość szyby

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Regulowana wysokość szyby

Postprzez igrazka » Pt cze 14, 2013 7:15 am

Trafiłam w sieci na gościa sprzedającego akcesoria do Nc700.

Mnie akurat interesowało mocowanie kulkowe na śruby od kierownicy, ale przy okazji zobaczyłam, że ten sam producent sprzedaje też szyny do łatwej regulacji szyby. Fajny patent.

[Youtube]http://youtu.be/ZzNSciNeyEE[/Youtube]
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Regulowana wysokość szyby

Postprzez Glub » Pt cze 14, 2013 8:34 am

A to nie jest tylko do oryginalnej szyby?
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Regulowana wysokość szyby

Postprzez igrazka » Pt cze 14, 2013 4:41 pm

Może i do oryginalnej, ale chyba tej niskiej, co jest w standardzie.
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez Glub » Wt cze 18, 2013 8:21 am

igrazka napisał(a):Może i do oryginalnej, ale chyba tej niskiej, co jest w standardzie.


właśnie o niej myślałem... czyli lipa...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez igrazka » Wt cze 18, 2013 9:01 am

MrGlub napisał(a):
igrazka napisał(a):Może i do oryginalnej, ale chyba tej niskiej, co jest w standardzie.


właśnie o niej myślałem... czyli lipa...


A ja się zastanawiam, czy do miasta nie zamontować niższej szybki. Mam wrażenie, że przez ciągłą jazdę z kufrem centralnym i wysoką szybą mam większe spalanie. Ostatnio mi wyszło 5.0 :eek:
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez myszaty » Wt cze 18, 2013 9:46 am

Hmmm 5l. To faktycznie troszke za dużo.
No chyba że goniłaś mocno na autostradzie. Ja mam dużą szybe z givi ale spalanie w normie.
Avatar użytkownika
myszaty
Użytkownik
 
Posty: 138
Dołączył(a): So kwi 07, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 50
Imię: Arturrrr
Motocykl: New V-Strom 650
W siodle: <100 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez klansman » Wt cze 18, 2013 10:08 am

Nie zauwazylem roznicy w spalaniu przy duzej szybie Givi vs normalna szybka Hondy. Grazka, nie sadze aby kufer mial tez za wielkie znaczenie w spalaniu. Mysle,ze to kwestia Twojej techniki jazdy:). Poswiec sie kiedys, polec za miasto spokojna droga, zrob ze 120km i jedz spokojnie, 80-100km/h, jedz emerycko i zobacz jakie bedzie spalanie. A druga kwestia, zbiornik paliwa w naszych NC, jest tak zbudowany,ze ciezko go w calosci zatankowac. Gdy tylko wlozysz pistolet do baku i tankujesz do odbicia zatankujesz max ok. 12 litorow, a bak ma nieco ponad 14...Stad tez mozesz miec wrazenia,ze moto duzo pali, bo ni masz powtarzalnosci przy tankowaniu i raz zalejesz pod korek a raz o dwa litry mniej...Sprobuj tankowac do odbicia i pozniej delikatnie dolejesz spokojnie jeszcze z litr lub poltora. Ja leje do krawedzi, takiej blaszki, ktora widac w na brzegu wlawu, leje tak aby paliwo do niej dotykalo. Wydaje mi sie ,ze to optymalny sposob, jelsi chcesz tankowac zawsze taka sama ilosc paliwa.
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez Glub » Wt cze 18, 2013 10:17 am

myszaty napisał(a):Hmmm 5l. To faktycznie troszke za dużo.
No chyba że goniłaś mocno na autostradzie. Ja mam dużą szybe z givi ale spalanie w normie.


mi przy zapierdalaniu 14-150 nie spaliła więcej jak 4. [z plecakiem, i ful obagażowaniem]. wiec nie wiem jak trzeba jeździć by spaliła 5.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez igrazka » Wt cze 18, 2013 11:13 am

klansman napisał(a):Nie zauwazylem roznicy w spalaniu przy duzej szybie Givi vs normalna szybka Hondy. Grazka, nie sadze aby kufer mial tez za wielkie znaczenie w spalaniu. Mysle,ze to kwestia Twojej techniki jazdy:). Poswiec sie kiedys, polec za miasto spokojna droga, zrob ze 120km i jedz spokojnie, 80-100km/h, jedz emerycko i zobacz jakie bedzie spalanie. A druga kwestia, zbiornik paliwa w naszych NC, jest tak zbudowany,ze ciezko go w calosci zatankowac. Gdy tylko wlozysz pistolet do baku i tankujesz do odbicia zatankujesz max ok. 12 litorow, a bak ma nieco ponad 14...Stad tez mozesz miec wrazenia,ze moto duzo pali, bo ni masz powtarzalnosci przy tankowaniu i raz zalejesz pod korek a raz o dwa litry mniej...Sprobuj tankowac do odbicia i pozniej delikatnie dolejesz spokojnie jeszcze z litr lub poltora. Ja leje do krawedzi, takiej blaszki, ktora widac w na brzegu wlawu, leje tak aby paliwo do niej dotykalo. Wydaje mi sie ,ze to optymalny sposob, jelsi chcesz tankowac zawsze taka sama ilosc paliwa.


Moje pierwsze tankowanie było niepełne, a potem zawsze tankowałam właśnie do trzeciego odbicia.
Faktem jest, że nigdy nie próbowałam wyjeździć cały bak do końca. Z reguły tankuję po ok. 200-250 km.
Spróbuję zabrać 2 litry rezerwowego paliwa i pojeździć do całkowitego zużycia paliwa, aż stanie, jak kiedyś CBF-a ;)
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: Regulowana wysokość szyby

Postprzez goramo » Wt cze 18, 2013 11:28 am

igrazka napisał(a):
klansman napisał(a):Nie zauwazylem roznicy w spalaniu przy duzej szybie Givi vs normalna szybka Hondy. Grazka, nie sadze aby kufer mial tez za wielkie znaczenie w spalaniu. Mysle,ze to kwestia Twojej techniki jazdy:). Poswiec sie kiedys, polec za miasto spokojna droga, zrob ze 120km i jedz spokojnie, 80-100km/h, jedz emerycko i zobacz jakie bedzie spalanie. A druga kwestia, zbiornik paliwa w naszych NC, jest tak zbudowany,ze ciezko go w calosci zatankowac. Gdy tylko wlozysz pistolet do baku i tankujesz do odbicia zatankujesz max ok. 12 litorow, a bak ma nieco ponad 14...Stad tez mozesz miec wrazenia,ze moto duzo pali, bo ni masz powtarzalnosci przy tankowaniu i raz zalejesz pod korek a raz o dwa litry mniej...Sprobuj tankowac do odbicia i pozniej delikatnie dolejesz spokojnie jeszcze z litr lub poltora. Ja leje do krawedzi, takiej blaszki, ktora widac w na brzegu wlawu, leje tak aby paliwo do niej dotykalo. Wydaje mi sie ,ze to optymalny sposob, jelsi chcesz tankowac zawsze taka sama ilosc paliwa.


Moje pierwsze tankowanie było niepełne, a potem zawsze tankowałam właśnie do trzeciego odbicia.
Faktem jest, że nigdy nie próbowałam wyjeździć cały bak do końca. Z reguły tankuję po ok. 200-250 km.
Spróbuję zabrać 2 litry rezerwowego paliwa i pojeździć do całkowitego zużycia paliwa, aż stanie, jak kiedyś CBF-a ;)


Nie polecam takich eksperymentów polegających na wypalaniu paliwa do zgaśnięcia silnika. Pompa paliwa chłodzona jest przepływającym paliwem i dobrze jest gdy cały czas ma co pompować. Opróżnianie baku do całkowitego zera nie wpływa "pro-zdrowotnie" na pompę. A jest to element kurewsko drogi.... :wink:

Lepiej chyba tak jak Klansman napisał lać powoli paliwo do zbiornika do jakiegoś znacznika - np. do momentu aż dotknie jakiejś tam "blaszki". Wtedy pomiar jest w dużym stopniu precyzyjny i niczym nie ryzykujesz.

Natomiast "branie miary" do obliczeń "od trzeciego odbicia" jest mocno nieprecyzyjne, ponieważ skąd wiesz ile dokładnie paliwa jest w zbiorniku w momencie tego odbicia? Odbicie może następować w różnych momentach. Nie zawsze bowiem strumień rozpływa się jednakowo. Wystarczy, że trzymasz pistolet na różnej wysokości i raz odbije wcześniej, raz później. Poza tym nie zawsze na pistolecie jest jednakowe ciśnienie.
Myślę, że w ogóle nie można się opierać na "odbiciu" zwłaszcza tankując na różnych stacjach. Jest to po prostu niemiarodajne.


Lepiej jest lać wachę powoli aż do osiągnięcia jakiegoś ustalonego poziomu w zbiorniku - łatwo rozpoznawalnego (np. właśnie do dotknięcia owej "blaszki").


Pzdr.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 158 gości

cron