głośna praca -sprzegło

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez klansman » So cze 15, 2013 10:31 am

camilos55 napisał(a):Ja jakbym włączył "6" przy 80 km/h to trzesie (wibracje) - przy dodaniu lekko gazu.

To normalne...bo brakuje mocz i elastyczności.
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez sikor » So cze 15, 2013 10:14 pm

Z Waszych postow wynika, ze bardzo szybko zapinacie 6tke. Nawet koledzy z DTC pisza, ze ona wskakuje przy 60 -70 km/h (jakie obroty ma silnik na 6tce przy 63 km/h?). Troche to mnie dziwi, bo ja zapinam 6ty bieg dopiero powyzej 130 km/h, wczesniej nie widze potrzeby, obroty na 5tym do 130 sa OK, po co zapinac 6tke tak wczesnie? Ogolnie to bardzo czesto wystarcza mi 5tka do normalnej jazdy, a wiekszosc kilometrow robie w trasie, spalanie ponizej 4 litrow caly czas.
Moze ja cos robie zle, albo nie wiem o czyms waznym?
sikor
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): So mar 23, 2013 7:24 am
Imię: sikor
Motocykl: honda NC 700 S
W siodle: <100 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez klansman » N cze 16, 2013 6:40 am

Sikor, prakrycznie moment zmiany biegow zalezy glownie od preferencji kierownika;). W naszym przypadku, motocykl jets na tyle lekki i ma dosc duzy moment obrotowy juz na niskkich predkosciach obrotowych silnika,ze spokojnie mozna "6" przy spokojnej jezdzie wlaczac wczensiej. Ja, jak pisalem, robie to w miesce sporadycznie, podobnie jak TY. Na trasie gdy jade spokojniej"6" wbijam od 80km/h. Jednak w wersji DCT vs normalnne skrzynia jest roznica w przlozeniach na poszczegolnych biegach oraz w przelozeniu glownym.
A "6" bieg dopiero od 130 to moim zdaniem troche niepotrzebne meczenie tego silnika.
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez goramo » N cze 16, 2013 10:26 am

klansman napisał(a):
A "6" bieg dopiero od 130 to moim zdaniem troche niepotrzebne meczenie tego silnika.


Nie wiem jak to jest w NC-ku jeśli chodzi o obroty w stosunku do prędkości, ale ogólnie jest tak, że silnik "męczy się" zdecydowanie bardziej gdy jedziemy zbyt wolno na zbyt wysokim przełożeniu, niż gdy obroty są wysokie (oczywiście pod warunkiem, że są utrzymywane w roboczym zakresie, czyli nie zapierdalamy non-stop na czerwonym polu obrotomierza... :wink: ).
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez sikor » N cze 16, 2013 11:52 am

goramo napisał(a):
Nie wiem jak to jest w NC-ku jeśli chodzi o obroty w stosunku do prędkości, ale ogólnie jest tak, że silnik "męczy się" zdecydowanie bardziej gdy jedziemy zbyt wolno na zbyt wysokim przełożeniu, niż gdy obroty są wysokie (oczywiście pod warunkiem, że są utrzymywane w roboczym zakresie, czyli nie zapierdalamy non-stop na czerwonym polu obrotomierza... :wink: ).



This is exactly, what I am talking about. :unsure:
sikor
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): So mar 23, 2013 7:24 am
Imię: sikor
Motocykl: honda NC 700 S
W siodle: <100 kkm

głośna praca -sprzegło

Postprzez Glub » N cze 16, 2013 12:14 pm

W NC, 80% momentu obrotowego jest dostępne juz 2 tys obrotów wiec jak masz 2 tys obrotów na 6 to jest ok. Silnik sie nie męczy. Przyzwyczajcie sie po prostu
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez igrazka » N cze 16, 2013 2:31 pm

Przesiedli się ze ścigaczy i się dziwią, że im stuka hłe hłe :msn-wink:
A tak serio, to ja też na początku chciałam reklamować moto za ten hałas. Teraz jakby mi mniej przeszkadza :D
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez klansman » Pn cze 17, 2013 10:26 pm

MrGlub napisał(a):W NC, 80% momentu obrotowego jest dostępne juz 2 tys obrotów wiec jak masz 2 tys obrotów na 6 to jest ok. Silnik sie nie męczy. Przyzwyczajcie sie po prostu

Bingo! Gdyby, NC mial sie meczyc na niskich obrotach i bylo by to szkodliwe dla jego pieca to inzynierowie Hondy, nie zestroili by tak skrzyni DCT,ze przy 65km/h przelacza na "6". NIe bez przyczyny w NC odcina zaplon przy 6250rpm...
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez klansman » Pn cze 17, 2013 10:28 pm

goramo napisał(a):
klansman napisał(a):
A "6" bieg dopiero od 130 to moim zdaniem troche niepotrzebne meczenie tego silnika.


Nie wiem jak to jest w NC-ku jeśli chodzi o obroty w stosunku do prędkości, ale ogólnie jest tak, że silnik "męczy się" zdecydowanie bardziej gdy jedziemy zbyt wolno na zbyt wysokim przełożeniu, niż gdy obroty są wysokie (oczywiście pod warunkiem, że są utrzymywane w roboczym zakresie, czyli nie zapierdalamy non-stop na czerwonym polu obrotomierza... :wink: ).


Masz w zupelnosci racje, tak jest przy wysokoobrotowch silnikach,ale Nc do nich nie nalezy...nie zapominajmy, ze to silnik prawie zywcem wziety z samochodu... a w benzynowym aucie jak jezdzisz, czesto pilujesz pod czerwone pole?
Zreszta jak wsiadziesz na NC, pojezdzisz chwile, zorientujesz sie,ze plynnie jedzie w zakresie 2500-3500rpm.
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: głośna praca -sprzegło

Postprzez James » N sie 04, 2013 8:02 pm

camilos55 napisał(a):mam jeszcze jedno pytanie co to 6 biegu. jak zapne go przy 100km/h moto dziwnie drga czy to oznacza że jest zbyt mała prędkośc ?? bo jak zapne go przy 120km/h drgania sa już prawie nieodczuwalne. masz moze podobnie?



ja mam podobnie;) trzeba się przyzwyczaić.

generalnie mam zasadę -- zapinam 6 tam gdzie wiem ze będę dłużej jechał ponad 85 km/h. i dalej w mieście na 5 od 55-80, 4 ok 40-60, 3 jak jest już wolno ok 30, 2 jak się turlam i powyżej do 3 , 1 tylko jak ruszam. Wtedy czuje ze się silnik nie męczy. Daj znać jak czujesz to u siebie. NC ma duży moment od niskich obrotó więc trochę przypomina diesla - nie trzeba mieszać w biegach i ciągnie równo od samego dołu - niesamowita frajda.
James
Nowicjusz
 
Posty: 15
Dołączył(a): N sie 04, 2013 8:12 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 52
Imię: Darek
Motocykl: NC700X
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości