Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: głośna praca -sprzegło

Pn sie 05, 2013 6:36 am

zmieniam biegi podobnie jak Ty. 6 staram sie zapiąć przed 90 km/h (ale dziwne wibracje są odczuwalne na podnóżkach). tak fajnie idzie od samego dołu to trzeba przyznac.

Re: głośna praca -sprzegło

Pt wrz 13, 2013 7:24 pm

klansman napisał(a):
camilos55 napisał(a):Ja jakbym włączył "6" przy 80 km/h to trzesie (wibracje) - przy dodaniu lekko gazu.

To normalne...bo brakuje mocz i elastyczności.


To jest normalne zjawisko!!!
Honda celowo przestawiła wałki wyrównoważajace aby było czuć drgania :)
Jak ktos jeżdzil motocyklem z silnikiem V to wie że tak trzesie V-ka :)
NC można spokojnie jeżdzić na 6 biegu 70 na godzinę i popróbujcie dodać gazu na maksa. Moment obrotowy tego silnika jest przy bardzo niskich orotach i spokojnie się zbiera a drgania to wynik przestawienia wałków.
Proponuję też pojeździć na 5 biegu z różnymi prędkościami począwszy od 45 km/h aż do 170 i więcej i zbiera się dobrze bez miesznia biegami :)
I nie bójcie się drgań to celowy zabieg hondy :))

Re: głośna praca -sprzegło

Pt wrz 13, 2013 9:07 pm

Co Ty wygadujesz walek :bla:

Re: głośna praca -sprzegło

Wt wrz 17, 2013 12:12 pm

raphi napisał(a):Co Ty wygadujesz walek :bla:

Rozumiem, że silnik CBF-ki jest aksamitny, ale miał takie założenie konstrukcyjne :)
NC mają inne założenie konstrukcyjne i tu cytuję HONDĘ :
( całość tekstu tutaj zeby kolega mi nie zarzucił, że to mój wymysł :)
http://honda.pl/upload/img/motocykle/NX700X/Honda_NC700X.pdf

"Rzędowy dwucylindrowiec z pulsującym rytmem pracy
Charakterystyczna pulsacja dwucylindrowego silnika zapewnia niepowtarzalne
doznania podczas jazdy. Powstaje dzięki specyficznej konstrukcji wału
korbowego, w którym czopy korbowodowe przestawiono o kąt 270 stopni oraz
odpowiednio ustawionym punktom zapłonów. Taka techniczna sztuczka
sprawia, że silnik z dwoma cylindrami ustawionymi obok siebie ma
charakterystykę widlastego dwucylindrowca.
Przy wytwarzaniu wału korbowego z czopami przesuniętymi o kąt 270 stopni
Honda wykorzystuje specyficzną technologię produkcji, z powodzeniem
stosowaną już w samochodowych silnikach V6. Wał, który dotychczas
produkowany był z czopami przesuniętymi o kąt 180 stopni, otrzymuje po jednej
stronie dodatkowe przesunięcie o kąt 90 stopni w końcowej fazie wytwarzania.
Dla wyeliminowania najbardziej dokuczliwych drgań pierwszego stopnia w
silniku z tego typu wałem korbowym teoretycznie niezbędny jest zestaw dwóch
wałków wyrównoważających. Jednak inżynierowie Hondy zdecydowali się na
zastosowanie tylko jednego wałka wyrównoważającego dla zachowania
specyficznej pulsacji pracującego silnika. Przyjemne wibracje zostały
dodatkowo zoptymalizowane przez wspólny dla obu cylindrów układ dolotowy.
Zmiany ciśnień w kanałach ssących obu cylindrów wraz z odpowiednio
ustawionymi punktami zapłonów pozytywnie wspierają tak obmyśloną
charakterystykę."

Re: głośna praca -sprzegło

Wt wrz 17, 2013 8:07 pm

Honda celowo przestawiła wałki wyrównoważajace aby było czuć drgania :)

Powstaje dzięki specyficznej konstrukcji wału
korbowego, w którym czopy korbowodowe przestawiono o kąt 270 stopni oraz
odpowiednio ustawionym punktom zapłonów.

Chyba o to chodzilo, bo troszeczke namieszales we wczesniejszej wypowiedzi:)

Re: głośna praca -sprzegło

So paź 12, 2013 2:56 pm

Anyhow... Ma się trząść i już. I za to właśnie polubilem ten model. 600-tka była dla mnie za aksamitna.

Re: głośna praca -sprzegło

N mar 30, 2014 7:04 am

Witam.Dla mnie nie bardzo odpowiada charakterystyka silnika i skrzyni biegów NC 700 x.Wibracje są denerwujące a obroty za szybko się kończą.Poza tym po kupnie jak wracałem do domu,to myślałem że wrócę do dilera bo motor jest zepsuty. Dzwięki z okolicy łańcucha były przerażające. W domu dodatkowo przesmarowałem łańcuch,ale nie wiele to dało.Podczas jazdy nie słychać tłumika tylko wycie napędu.Podobno ten typ tak ma.Nie podoba mi się. Silnik w CBF 650 chodzi jak marzenie i niestety po miesiącu jazdy z chęcią sprzedam swojego NC 700X C-ABS.Moze ktoś ma chęć go kupić?

Re: głośna praca -sprzegło

N mar 30, 2014 12:37 pm

no to co, tak w ciemno kupowales? Nie zobaczyles jak to jezdzi, nie poprobowales? przeciez to bardzo specyficzny motocykl i jak sie wie, czego chce , to on moze byc super (nie za drogi, b ekonomiczny, fajny wyglad, ale moc i osiagi slabsze). Zobacz jakie grono fanów tutaj mamy. Dosc droga zabawa sprzedawac nowe moto - ale z drugiej strony dla innych , chcacych kupic, to fajna okazja, jak nie przesadzisz z cena

Re: głośna praca -sprzegło

N mar 30, 2014 3:32 pm

Cena z tym przebiegiem jest spoko. Ncixior chyba podobnie sprzedał.

Re: głośna praca -sprzegło

N mar 30, 2014 6:52 pm

gobi2802 napisał(a):Witam.Dla mnie nie bardzo odpowiada charakterystyka silnika i skrzyni biegów NC 700 x.Wibracje są denerwujące a obroty za szybko się kończą.Poza tym po kupnie jak wracałem do domu,to myślałem że wrócę do dilera bo motor jest zepsuty. Dzwięki z okolicy łańcucha były przerażające. W domu dodatkowo przesmarowałem łańcuch,ale nie wiele to dało.Podczas jazdy nie słychać tłumika tylko wycie napędu.Podobno ten typ tak ma.Nie podoba mi się. Silnik w CBF 650 chodzi jak marzenie i niestety po miesiącu jazdy z chęcią sprzedam swojego NC 700X C-ABS.Moze ktoś ma chęć go kupić?


U mnie 24kkm na liczniku i nie zauważyłem, żeby mi coś wyło w napędzie. Wibracje i krótki zakres obrotów - jak już zostało w tym wątku opisane - są faktem. Ten typ tak ma i albo się komuś to podoba albo nie. Ale wycie, jak to opisałeś, napędu to IMO efekt niepożądany i tym bardziej dziwny, że występuje przy takim przebiegu. Wg. mnie - oczywiście zakładając, że nie jesteś przewrażliwiony :msn-wink: - to jest objaw jakiejś usterki i dobrze by było, żeby jakiś serwis rzucił na to okiem (względnie uchem). Może jakieś łożysko..??..
Odpowiedz