Chłodzenie silnika

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Loopos » Śr lip 17, 2013 11:51 am

no ale u mnie duży obieg działa, chłodnica jest opór gorąca gdy motur się zagrzeje :wallbash:

może kolejny czujnik jest zły, aczkolwiek osoba od której kupiłem gwarantowała że działa ;/

czy to normalne że wentylator trochę się obraca po dodanie obrotów?
Loopos
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Śr gru 19, 2012 6:44 pm
Lokalizacja: Stolica
Wiek: 35
Imię: A
Motocykl: ViP pincset
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez zbyhu » Śr lip 17, 2013 1:17 pm

Rozumiem, że sam wentylator sprawdzałeś i działa bez zarzutu bezpośrednio podłączony do aku?
Jeśli tak, to możesz zrobić jeszcze taki test.
Odpinasz kable z czujnika przy chłodnicy i zwierasz je na krótko. Wentylator powinien zacząć normalnie pracować.

Jeśli czujnik przy chłodnicy jest zdrowy i sam wentylator chodzi podpięty do aku, a nie zadziała po spięciu kabli od czujnika chłodnicy na krótko, to jest coś nie tak z samym obwodem wentylatora w motocyklu. Nie wiem, czy idzie przez przekaźnik, w litrowej CBF idzie. Jeśli tak, to jeszcze taki przekaźnik na tapetę.

A termostat może być walnięty w pozycji lekko uchylonej, więc chłodnica się nagrzeje, wygląda, że obieg duży działa, ale działa na pół gwizdka. U mnie w samochodzie tak właśnie było.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Loopos » Śr lip 17, 2013 2:00 pm

a jest jakaś różnica przy sprawdzaniu wentylatora przy podłączania do aku bezpośrednio albo na krótko zamykająć obwód od czujnika?

bo na krótko od czujnika działa.

ale czy sam termostat ma coś do 'gadania' przy uruchamianiu wentylatora czy wentylator działa gdy włącznik stwierdzi że płyn jest za gorący?
Loopos
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Śr gru 19, 2012 6:44 pm
Lokalizacja: Stolica
Wiek: 35
Imię: A
Motocykl: ViP pincset
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez zbyhu » Śr lip 17, 2013 3:56 pm

Myślałem, że sprawdzałeś wentylator na krótko do aku.

Różnica jest taka, że podłączając do aku sprawdzasz sam wentylator. Zwierając kabelki od czujnika na krótko sprawdzasz też sam obwód wentylatora w motocyklu.
Jeśli zrobiłeś to drugie, to znaczy, że wentylator jest ok, układ elektryczny też. Zostaje sam czujnik i termostat.
Czujnik sprawdź w garnku z płynem, jak pisałem wcześniej. Jak zadziała, zostaje tylko termostat.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Loopos » Śr lip 17, 2013 7:53 pm

zupa z włączników okazała się ciężkostrawna :frusty:

ohmy' ruszyły się dopiero gdy dynagel zaczął wrzeć (zgodnie z opakowaniem w okolicach 130 stopni)
jeden czujnik wahał się miedzy 500-1000 ohm a drugi maksymalne zszedł do 1ohm

jak rozumiem oba są walnięte bo działający wykazał by 0ohm jeszcze zanim dynagel zaczął by wrzeć?
Loopos
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Śr gru 19, 2012 6:44 pm
Lokalizacja: Stolica
Wiek: 35
Imię: A
Motocykl: ViP pincset
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Mepik » Śr lip 17, 2013 9:20 pm

To chyba gość ci sprzedał lewy czujnik, bo serwisowka mówi że powinno być zero ohm
Mepik
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): So sty 05, 2013 2:18 pm
Imię: Michał
Motocykl: cbf500
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Loopos » So lip 20, 2013 4:03 pm

:cool:
coś tam działa.
zamontowałem kolejny czujnik który w końcu uruchomił wentylator :D

aczkolwiek jest jeszcze jeden problem. w którym dokładnie momencie na skali załącza wam się wentyl?
bo u mnie włącza się dopiero jak wskazówka minie ok 3/4 skali czyli tą kreseczkę ( jak sadzę oznacza ona optymalną temperaturę? )

wogóle dziś taka pogoda że ciężko mi było go zagrzać :eek:
Loopos
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Śr gru 19, 2012 6:44 pm
Lokalizacja: Stolica
Wiek: 35
Imię: A
Motocykl: ViP pincset
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez huligans12 » So lip 20, 2013 6:42 pm

Teraz Ci się dobrze włącza :)
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Loopos » So lip 20, 2013 7:08 pm

tak jest! :D :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup:
a już się bałem że coś nie bangla jak powinno bo w czeluściach internetuf przeczytałem że wiatrak w połowie skali powinien zaskoczyć :dusgust:

dzięki wszystkim za czas, pomoc i zaangażowanie :D :notworthy:
Loopos
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Śr gru 19, 2012 6:44 pm
Lokalizacja: Stolica
Wiek: 35
Imię: A
Motocykl: ViP pincset
W siodle: <100 kkm

Re: Chłodzenie silnika

Postprzez Turos » So lip 20, 2013 10:05 pm

akurat w 500 wskazówka podnosi mi się tylko w korku w upale, jak przeciskam się powoli między autami. Tak to leży w pozycji horyzontalnej.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 156 gości