Utwardzaniu tylnego zawieszenia

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Utwardzaniu tylnego zawieszenia

Postprzez chudybiker » N mar 23, 2014 10:32 am

Witam
Przy utwardzaniu amortyzatora trzeba pamiętać, że amortyzator ma pewien skok i sprężyna również. Skok amortyzatora musi być mniejszy niż skok sprężyny bo inaczej zawieszenie będzie dobijać do sprężyny a nie do odbojnika. Jak to ustawić. Dość prosto. Zmierzyć skok amortyzatora (załóżmy 130mm). Zmierzyć skok sprężyny: długość sprężyny całkowicie odprężonej (powiedzmy 250mm) minus długość sprężyny całkowicie skompresowanej. Jak obliczyć drugą wartość: ilość zwojów (10) razy średnica sprężyny (10mm) czyli razem 100mm. Skok sprężyny w tym przypadku to: 150mm. Czyli skok amora 130mm, skok sprężyny 150mm. Czyli mamy 20mm zapasu. Napięcie wstępne sprężyny w tym przypadku nie może być większe niż jakieś 15mm (warto zostawić jakiś zapas błędu). Czyli przy całkowicie odprężonym zawieszeniu dokręcamy sprężynę do momentu aż nie będzie luźna i dokręcamy jeszcze 15mm i koniec, zawieszenia nie można bardziej utwardzić bez wymiany sprężyny. Podane wartości są przykładowe, nie wiem jakie są w NC-ku. Trzeba jednak pamiętać, że twardsze zawieszenie może powodować gorsze tłumienie powrotu a więc gorsze prowadzenie.
Pozdro.
chudybiker
Użytkownik
 
Posty: 34
Dołączył(a): Wt mar 18, 2014 8:10 pm
Imię: QBA
Motocykl: NC 700 SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 161 gości