przez wskk » N sie 25, 2013 1:49 pm
Kupiłem ten zestaw bo akurat miałem intercars (intermotors) pod nosem . Jakby kto szukał to w kazdym sklepie z łozyskami dostanie 2x6204UU 2szt + łozysko zabieraka 6322, z tym w sklepach jest gorzej gdyz to taki rzadki rozmiar, ( zwykłe łozysko kulkowe jednorzedowe, z uszczelnieniem obustronnym/ taka samo jak łozyska koła. Z tego co widziałem to łozyska są bez luzu bocznego, na pewno od koła, a niektórzy sprzedawcy na ebay sprzedają do zabieraka łozysko z luzem bocznym C3, i to miąło by sens nawet bo łancuch nigdy nie jest idealnie w osi ustawiony. Ale nie ma co przesadzac też.
Uszczelniacz oryginalnie są połówkowe i w polskich sklepach nie dostanie racze tzn 30x56x7,5 i 30x47x7,5 ale spokojnie wejdą x8 (szerokośc) zresztą 8 ósemki były w zestawie. Japonće widac lubia połówki. Kupiłem zestaw gdyż za 109zł brutto był pod nosem od ręki, ale poskojnie nawet w sklepach z czesciami do traktorów można kupić aby wymiar był ten sam, i koszyczek metalowy a nie plastykowy. łozysko to łozysko, to nie prom kosmiczny ani nie turbina wysokoobrotowa.
---
Z info do tematu w LArsonie zestaw coś koło 170zł (ni9e wiem czy ten sam) wymiana w HONDA około 190zł, mówia 2 godz roboty.
Jak ktos lubi dłubac i ma warunki, metodą subowkrętową-młotkową ( dobry długi) można wszystko zrobić w godzine na chodniku. Stare wybić bez ceregieli, nowe wbić uzywając starych przednio je "staczając" na szlifierce metoda dociskową tak by stare nie sotały razem znowymi. W taki sposób na szlifierce uzywając starych mozna zrobić prawie profesjonalny wbijak pod wymiar w5 minut. Ważne by wbijac pukając naprzemian zawnętrzną częśc starego łozyska- srodkową część najlepiej zeszlifowac gumówka tak by była niższa i podczas wbijani amłotkiem obciążenia ni eprzenosiły sie na nowe kulki. Piaste dobrze nagrzać farelka przed wbiciem i posmarować otwór smarem.
Powiem jeszce że praktycznie po 50tyś km łozysko zabieraka było jak nowe i w zasadzie nie wymagało wymiany, ono jest bardziej solidne, większe i dobrze schowane przed wodą.