Zablokowana stopka zmiany biegów

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez Ostlander » Wt sty 14, 2014 7:50 pm

Gdzie to oznaczenie znajdę, bo na razie ze względu na pogodę nie miałem okazji spojrzeć? Odnośnie luzu, czy chodzi o to, że łożysko ma jakiś zakres ruchu w pionie i w poziomie?


Oznaczenie łożyska jest na pierścieniu zewnętrznym w postaci szeregu cyfr i liter np. 6001 C3 NACHI.
Luz łozyska to zbędny zakres ruchu pierścienia wewnętrznego względem zewnętrznego. O zużyciu łożyska powie też szum przy szybkim obracaniu, grzechotanie itd...

Te łożysko kosztuje w Polsce kilkanaście/ kilkadziesiąt PLN więc warto wymienić profilaktycznie na takich firm jak SKF , KOYO, NACHI, NSK, FŁT.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez slawcbf » Śr sty 15, 2014 6:08 pm

Ostlander jesteś mistrzem :thumbsup: Sprawdzałem łożysko i nie zauważyłem luzu, ale sprawdzę jeszcze raz tak jak opisywałeś. Symbol o którym pisałeś jest, ale będę musiał się temu przyjrzeć lepiej. Próbowałem odkręcić tę nakrętkę w koszu sprzęgł. , ale nawet z wbitą 1-ką i sąsiadem atakującym tylny hamulec nie mogłem tego ruszyć. Podłożyłem deskę pod koło żeby je zablokować, ale kosz wewnętrzny i tak się trochę ruszał i nic nie zdziałałem. Zamówiłem narzędzie do zablokowania kosza i mam nadzieję, że szybko przyjedzie. Kurcze na YT i w Haynesie wszystko wygląda na takie proste :kwasny: .
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez slawcbf » So sty 18, 2014 6:52 pm

Znalazłem te oznaczenia: Japan HA NTN 16001. Kolejne podejście do kosza i skucha. Mimo 1 biegu i hamulca tylnego kosz dalej ma pewien zakres ruchu. W piątek dostałem klucz do ebc do kosza, ale okazało się, że wysłali mi do nowszych cbf-ek. Dzisiaj wysłali następny-mam nadzieję, że tym razem dobry. Sprężyny na pewno do wymiany, jeszcze tylko czekam aż sprawdzę tarcze.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez Ostlander » So sty 18, 2014 7:30 pm

slawcbf napisał(a):Znalazłem te oznaczenia: Japan HA NTN 16001. Kolejne podejście do kosza i skucha. Mimo 1 biegu i hamulca tylnego kosz dalej ma pewien zakres ruchu. W piątek dostałem klucz do ebc do kosza, ale okazało się, że wysłali mi do nowszych cbf-ek. Dzisiaj wysłali następny-mam nadzieję, że tym razem dobry. Sprężyny na pewno do wymiany, jeszcze tylko czekam aż sprawdzę tarcze.


Łozysko tak jak myślałem 6001, w przyszłym sezonie wymienię w swoim przy okazji zmiany oleju. Uważam, że to łożysko ma związek z hałasem sprzęgła zanikającym po wciśnięciu klamki.

Ale dla czego wrzucasz jedynkę??? Wrzuć 6 bieg, naciśnij mocno hamulec tylny i powinno pójść. Sprawdź gwint czy kierunek obrotu przy odkręcaniu jest prawidłowy bo z reguły gwint jest wykonany w ten sposób, że się zaciska z kierunkiem obrotu silnika by zapobiec samoodkręcaniu. Przy montażu nie zapomnij posmarować wszystkich śrub i nakrętek klejem do gwintów niebieskim np loctite. Uszczelkę pod dekiel sprzęgła też warto posmarować pastą Curil T lub Hylomar.

Jak wszystko rozbierzesz to pokaż zdjęcia na forum i opisz problemy. Przyda się dla innych. :cheers:
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez slawcbf » N sty 19, 2014 3:44 pm

Wbicie "1" zasugerowała serwisówka Haynesa.

Wrzucę foty i opis moich perypetii na forum dla potomności. Może kiedyś jakieś prawa do serialu sprzedam, hahahaaa.

BTW. Często na forach jest tak, że nie wiadomo jakim rezultatem kończy się dany wątek i później jak ktoś szuka info to nie wie czy cała dyskusja na coś się przydała czy nie :buttrock: .
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez Turos » N sty 19, 2014 4:16 pm

Spokojnie, w tytule dopiszemy ROZWIĄZANY ;)
możesz zrobić mamy opis problemu i rozwiązanie, a w pierwszym linku da się też odniesienie do twojego opisu na przykład. :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7621
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez slawcbf » N sty 26, 2014 5:25 pm

OK. Narzędzie EBC pod nazwą CT014SP mimo, że w katalogu producenta jest jako pasujące do cbf 600 2004-2007 nie pasuje. Miałem od różnych sprzedawców i żadne nie było dobre. Jeden wspomniał, że baza EBC jest zrąbana, ale myślałem, że się tak tłumaczy, bo 2 razy wysłał mi złe narzędzie, ale chyba faktycznie mają bałagan. Odkręciłem dopiero stosując się do rady Ostlandera- 6 bieg+hamulec tylny i poszło bez problemu. Nie wiem czemu w Haynesie piszą żeby pierwszy wrzucać-kosz miał tyle luzu, że nakrętka nawet nie drgnęła.
Teraz inna zdrapka. Już ustaliłem, że sprężyny do wymiany. Tarcze cierne w bardzo dobrym stanie ok.3.05mm, tylko jedna miała trochę mniej , ale w limicie mieściła się bez problemu.
Stalowe "przekładki" mają lekkie przekoloryzowania i to bodajże 3, reszta jest czysta. Ta na zdjęciach jest najbardziej kolorowa. Pozostałe 2 trochę mniej koloru, a reszta czysta. Czy już takie kolorki to wymiana czy jeszcze dadzą rady?

Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Nie wiem dlaczego zdjęcia się nie powiększają po kliknięciu https://plus.google.com/photos/105206050436857295193/albums/5968039455996580161- pod tym linkiem powinno być to lepiej widoczne.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez Ostlander » N sty 26, 2014 6:44 pm

Moim zdaniem tym przekładkom nic nie brakuje. Obejrzyj jednak słoneczko w miejscach współpracy z przekładkami i kosz sprzęgłowy w miejscach współpracy z tarczami. Jeśli w koszu lub słoneczku są wgłębienia, bruzdy w których mogą się blokować tarcze lub przekładki to ten element wymaga usunięcia tych wgłębień lub wymiany na nowy. Powierzchnia po której przesuwają się przekładki lub tarcze musi być gładka.
Porób zdjęcia tych elementów.

http://www.dansmc.com/mc_repaircourse.htm
http://ataman.junak.net/naprawa/napHTMLmot.html
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez Szymon » Cz sty 30, 2014 11:20 am

I jak tam sprawa wyjaśniła się. Bo czekam z zainteresowaniem na wynik gdyż sam mam podobny problem że po jeździe w mieście bardziej dynamicznie w większym ruchu zdarzyło się że nie można było włączyć 1-go biegu, jak motocykl pojeździł chwile spokojnie wszystko wróciło do normy. Zastanawiam się czy to po prostu coś w skrzyni się nie zgrzało.
Szymon
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): Cz cze 27, 2013 12:56 pm
Lokalizacja: Sieradz
Wiek: 43
Imię: Szymon
Motocykl: CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Zablokowana stopka zmiany biegów

Postprzez slawcbf » Wt lut 11, 2014 6:57 pm

Trochę mi to zajęło, ale na razie mój bzyczek ogarnięty:). Wymieniłem olej na Castrola pełen syntetyk, nowe sprężyny EBC, nowa uszczelka+smarowidło do uszczelniania, no i oczywiście nowa nakrętka na kosz. Na razie wszystko ok, tylko te nowe sprężyny dają niezły wycisk mojemu nadgarstkowi :msn-wink: . Ustawiłem klamkę tak jak w instrukcji 10-20mm i mechanik na przeglądzie powiedział, że mam za sztywno ustawioną klamkę sprzęgła, bo oni sprawdzają nie na końcu klamki tylko po wielkości szczeliny, która powstaje po naciśnięciu tejże klamki(na drugim końcu dźwigni tzn bliżej kierownicy) i to "poprawił". Pojeździłem chyba z 2 dni i nie podobało mi się, więc wróciłem do wersji z manuala i jest lepiej, tylko trzeba użyć więcej siły. Mam nadzieję, że to koniec moich sprzęgłowych perypetii i chciałbym podziękować jeszcze raz wszystkim, a zwłaszcza Ostlanderowi za pomoc :cheers: .

Co do zużycia kosza to wewnętrzna część tzn tam gdzie "układa" się tarcze cierne, we wcięciach są widoczne ślady które zostawiły te wystające części tarcz. Niektóre są tylko lekkimi odbarwieniami, albo raczej śladami uderzania tarcz o tą część kosza, a inne czuć lekko jak przejedzie się po nich palcami. Reszta wygląda dobrze, a przynajmniej mi się tak wydaję patrząc okiem kompletnego amatora.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 82 gości