Wałki nierządu z RR SC57???

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez Tiarus » Pn wrz 16, 2013 8:57 am

A po co zabawiać się z silnikiem - nie lepiej kupic całą cebrę?
Przy porównaniu kosztów przeszczepu sercucha do kupna nowej cebry obstawiam że wyjdzie na korzyść bramki nr 2.


Alle co tam - kto bogatemu zabroni.
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez pat_pat » Pn wrz 16, 2013 9:02 am

Przynajmniej zawieszenie będzie adekwatne do mocy i charakterystyki silnika.
Chyba że chodzi o element zaskoczenia. Choć nie ma co się oszukiwać CBF nie składa się tak sprawnie jak CBR.
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez raphi » Pn wrz 16, 2013 11:05 am

niuton napisał(a):No!
Czekałem i jest :clap:, wrodzony polski pesymizm i teoretyzowanie przy niedzielnej kawie na poplamionym obrusie. Teorie jak na wojnie, kiedy ta kula mnie dosięgnie. Trzeba z wiarą, a nie jajka w dupe chować. :devil:.
Czekam kiedy ktoś znów doj...ie.

Kolego, odpiszę na poziomie merytoryki jakiej oczekujesz - optymistycznie:

Masz zajebisty pomysł! Podnieś sobie moc! Będziesz miał jedyną, niepowtarzalną taką CBF'ę. Na pewno będziesz zadowolony! Łaaaaa!

Czy teraz czujesz się już usatysfakcjonowany?
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez zbyhu » Pn wrz 16, 2013 12:11 pm

Nie dodałeś, że pewnie zyska 65KM i 42Nm... :bag:
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez raphi » Pn wrz 16, 2013 12:21 pm

zbyhu napisał(a):Nie dodałeś, że pewnie zyska 65KM i 42Nm... :bag:

Racja!

Pewnie zyska 65KM i 42Nm - PRZYNAJMNIEJ! :tongue:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez Avalon » Pn wrz 16, 2013 2:34 pm

pat_pat napisał(a):Przynajmniej zawieszenie będzie adekwatne do mocy i charakterystyki silnika.
Chyba że chodzi o element zaskoczenia.

Element zaskoczenia to może być bardzo zaskakujący (kierowcę) jak w nadwozie CBF'y wpakujemy silnik od Franka Bladego :mrgreen: :naughty:

A w temacie:
Nie obraź się Niuton, ale ten Twój kolega "robiący w silnikach sportowych" to ch*** nie mechanik.
Każdy poważny zakład robiący tuning silników, powie Ci to samo. Do zmienionych faz rozrządu trzeba stosować zmienione parametry wtrysku. (czas, wyprzedzenie, dawka) Do tego ważny jest też układ dolotowy i nie chodzi tu o montaż filtra K&N (którego to sama magiczna nazwa i znaczek firmowy wpływa na zwiększenie zajebistości ) tylko o zwykłą długość kanałów dolotowych, oraz ich średnicę. Do wysokich obrotów i mocy "droga" mieszanki powinna być jak najkrótsza,a do momentu obrotowego, dłuższa.. Po to stosowane są m/innymi po dwie przepustnice w układzie zasilana. Średnice kanałów wydechowych też się różnią. Zmniejsza się również średnice trzonków i sprężyn zaworowych w celu ograniczenia ich bezwładności, co daje możliwość pracy z wyższymi obrotami.

Zabawy dużo, efekt nie pewny, a koszty końcowe trudne do przewidzenia.
To jak wycieranie dupy szkłem. Ryzyko ogromne, efekt wątpliwy a przyjemność (chyba) żadna :mrgreen:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Odp: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez trampek » Pn wrz 16, 2013 4:21 pm

Avalon...ja to widzę tak. Gówno się znasz, a zazdrością to aż ociekasz. Nie ma to tamto. :naughty: :msn-wink:
Ostatnio edytowano Pn wrz 16, 2013 6:28 pm przez trampek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez niuton » Pn wrz 16, 2013 5:40 pm

OK worek się wysypał....... Szkoda, że nikt nic konkretnego nie podsunął. :pokey: synergia pesymizmu.
Avatar użytkownika
niuton
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Śr sty 16, 2013 7:27 am
Lokalizacja: Giżycko
Wiek: 49
Imię: Darek
Motocykl: CBF1000,CB1300,XL600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez goramo » Pn wrz 16, 2013 6:28 pm

niuton napisał(a): Szkoda, że nikt nic konkretnego nie podsunął. :pokey: synergia pesymizmu.


Na prawdę oczekujesz, że po takiej burackiej wypowiedzi z twojej strony ktoś będzie miał ochotę podsuwać ci jakieś "konkrety"? :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez trampek » Pn wrz 16, 2013 6:31 pm

Chłopie, ale pomysłów i podpowiedzi masz worek. Chyba padły wszystkie opcje, na które należy zwrócić uwagę przy takiej przeróbce. Ja nie wiem, oczekujesz, że ktoś Ci prześle projekt układu dolotowego, przerobioną, gotową mapę wtrysku czy coś ? A że wszystko bierzesz jako wyśmiewanie się z Ciebie no to już nie nasza wina. HOWGH :smoke:
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 151 gości