Wałki nierządu z RR SC57???

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez niuton » Pt wrz 13, 2013 3:31 pm

Cześć koledzy, może ktoś słyszał o przypadku przeszczepu wałków z RRy???
Mam zamiar to zrobić jeszcze jesienią + filterek K&Na. Rozmawiałem z kolegą robiącym w silnikach sportowych i wg niego może dobiec około 15-20 KM. Proponuje jeszcze po operacji dopracować wydech. Jego proroctwo to 25-35 KM. :clap: Ale podstawą ma być wydech, żeby dołu nie osłabić.
Avatar użytkownika
niuton
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Śr sty 16, 2013 7:27 am
Lokalizacja: Giżycko
Wiek: 49
Imię: Darek
Motocykl: CBF1000,CB1300,XL600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez niuton » So wrz 14, 2013 11:05 am

Tak więc będę pierwszy. Cieszy mnie ogromnie fakt, że silnik ma potencjał... Dla przykładu były wersje cbr1100xx na francje i szwajcarie z mocą 98KM. Różniły się tylko i wyłącznie wałkami. Po założeniu wałków standartowych miała moc jak seria.
Będzie działać, podzielę się wrażeniami, sądzę że te 30 KM dobiegnie. Dodatkowo będę miał na próbę mapy z RRy. Może pójdzie? Sprawdze na początek co się nawyrabia :thumbup: po samej elektronice.
Avatar użytkownika
niuton
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Śr sty 16, 2013 7:27 am
Lokalizacja: Giżycko
Wiek: 49
Imię: Darek
Motocykl: CBF1000,CB1300,XL600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez raphi » N wrz 15, 2013 6:03 pm

Zdaj relację. Nikt u nas jeszcze CBFy nie tuningował w ten sposób.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez klemens » N wrz 15, 2013 6:25 pm

Bardzo jestem ciekaw, co Ci z tego wyjdzie. Jeśli chodzi o rozrząd, to nie mam pojęcia ale wydech+ssanie+elektronika razem, nie sądzę, żeby dały więcej niż 10 KM. Ale może się mylę :question:
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Odp: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez trampek » N wrz 15, 2013 6:35 pm

Ja przewiduję, że dużo gorzej będzie się spisywać w dolnych zakresach obrotów. Ale życzę powodzenia i też czekam na efekty.
Pamiętaj też, że w tamtym silniku power bierze się nie tylko z innej pojemności, wydechu, wałków ale przede wszystkim z innego stopnia sprężania.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez goramo » N wrz 15, 2013 6:46 pm

A do tego głowica ma inne średnice zaworów, są inne średnice króćców dolotowych, dużo mniejsza średnica rur kolektora wydechowego...

trampek napisał(a):Ja przewiduję, że dużo gorzej będzie się spisywać w dolnych zakresach obrotów.


No właśnie.
Często przy takim dłubaniu uzyskiwany jest przyrost kilku, rzadziej kilkunastu procent mocy w górnym rejestrze obrotów, ale nierzadko odbywa się to kosztem pogorszenia momentu w dolnym i średnim zakresie.
Do ścigania na torze taka charakterystyka może i fajna, ale w codziennym użytkowaniu to najczęściej jeździ się "środkiem" obrotów.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez klemens » N wrz 15, 2013 7:00 pm

trampek napisał(a):przewiduję, że dużo gorzej będzie się spisywać w dolnych zakresach obrotów

Pewnie tak. Moment (kąt) i czas otwarcia zaworów optymalizują silnik w przewidywanym, najczęściej używanym zakresie obrotów. Dla każdych obrotów w innym momencie zawory powinny się otwierać a w innym zamykać. Sportowy wałek rozrządu poświęca obroty użytkowe (zwykle niskie i środkowe) aby silnik jak najlepiej pracował przy wysokich, kiedy osiąga max. moc. Cywilny wałek optymalizuje silnik właśnie dla obrotów użytku codziennego.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez niuton » N wrz 15, 2013 8:09 pm

No!
Czekałem i jest :clap:, wrodzony polski pesymizm i teoretyzowanie przy niedzielnej kawie na poplamionym obrusie. Teorie jak na wojnie, kiedy ta kula mnie dosięgnie. Trzeba z wiarą, a nie jajka w dupe chować. :devil:.
Czekam kiedy ktoś znów doj...ie.
Avatar użytkownika
niuton
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Śr sty 16, 2013 7:27 am
Lokalizacja: Giżycko
Wiek: 49
Imię: Darek
Motocykl: CBF1000,CB1300,XL600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez goramo » Pn wrz 16, 2013 5:10 am

niuton napisał(a):No!
Czekałem i jest :clap:, wrodzony polski pesymizm i teoretyzowanie przy niedzielnej kawie na poplamionym obrusie. Teorie jak na wojnie, kiedy ta kula mnie dosięgnie. Trzeba z wiarą, a nie jajka w dupe chować. :devil:.
Czekam kiedy ktoś znów doj...ie.


Nooo! Ty to dopiero dojebałeś! :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Znaczy się usatysfakcjonowany jesteś ? :rolleyes:

To dobrze. :thumbsup: Jeśli tylko o to ci chodziło - to jak dla mnie git pomada. Nie mam więcej pytań....

Pozdrawiam serdecznie. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wałki nierządu z RR SC57???

Postprzez zbyhu » Pn wrz 16, 2013 8:33 am

Prosi o opinie, a potem się dziwi, że je otrzymał i obraża osoby, które się wypowiedziały.
Żenada.

Twój mechanik i Ty również teoretyzujecie, tak samo jak my. Z tym że Wy optymistycznie, a my z większą ostrożnością i wyważeniem.

Ze swojej strony powiem tyle. Zamiast rzeźbić w gównie z niewiadomym wynikiem końcowym, może lepiej upolować i wsadzić silnik z CB1000R? Ma 125KM, czyli dokładnie tyle, ile chcesz ze swojego wycisnąć, a masz przynajmniej pewność, że to będzie działało.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości