Pomoc z identyfikacją części

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Pomoc z identyfikacją części

Postprzez slawcbf » N wrz 22, 2013 9:40 am

Wczoraj ściągnąłem zbiornik paliwa i dojrzałem, że plastikowe pudło, które łączy się z gaźnikami(manual stron 1-36, pomiędzy main wire harness i pokrętłem regulacji obrotów) jest "rozszczelnione" tzn. dwie częśći z których się składa nie są ciasno dopasowane do siebie i na krawędziach widoczne są ślady kleju, tak jakby ktoś próbował to skleić. Czy to jest airbox i co z tym fantem zrobić? Skleić/wymienić/zignorować? Oprócz tego jak wymieniałem świece to na starych na gwincie było trochę/niedużo oleju.

Edit: OK. To jest air filter housing. Czym to skleić, bo najwyraźniej patent z super glue komuś nie wyszedł?

Znalazłem zdjęcie na necie. U mnie jest na prawo od pęknięcia na zdjęciu, w miejscu gdzie jest to zgrubienie/połączenie.

Obrazek

Kolejny edit: na ebayu jest takie pudło za dość niedużą cenę
http://www.ebay.co.uk/itm/LOOK-GENUINE- ... 2c6bdc0072

Czy air filter housing, a air box to jest to samo? Czy to jest ta sama część co na zdjęciu z pęknięciem?
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Pomoc z identyfikacją części

Postprzez Ostlander » N wrz 22, 2013 2:14 pm

Airbox to inaczej puszka filtra powietrza oraz tłumik szmerów ssania w jednym. Te gumowe króćce łączące gaźniki z airboxem są wyjmowalne i powinny być włożone w puszkę bez użycia kleju. Podejrzewam że są nieprawidłowo włożone lub uszkodzone, stąd to klejenie. Obadaj swoje oryginalne czy nie wystarczy oczyszczenie z kleju i prawidłowy montaż. Jeśli są pęknięcia to wymień całość na ten airbox z ebaya. Jesli będą jakieś nieszczelności to do cylindra z uszkodzonym króćcem będzie trafiać powietrze z kurzem, kryształkami piasku itp. Czym to grozi to się chyba domyślasz.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Pomoc z identyfikacją części

Postprzez slawcbf » N wrz 22, 2013 5:17 pm

Dzięki Ostlander :cheers: . Chyba jednak wymienię to pudło. Niestety następne podejście do moto dopiero w piątek. Mam nadzieję, że przez ten czas kiedy jeździłem nic się nie przedostało do środka. Dobrze tak pogrzebać przy moto przynajmniej można wychwycić problemy zanim przerodzą się w coś poważniejszego. Jakieś podpowiedzi odnośnie tego oleju na świecach?
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Pomoc z identyfikacją części

Postprzez kris » Pn wrz 23, 2013 12:04 pm

ja w swoim moto mam to samo wygląda niemal identycznie moto z 2004. może to była jakaś masa uszczelniająca fabryczna. u mnie też jest spękana ale wszystko się dobrze trzyma i jest szczelne.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Pomoc z identyfikacją części

Postprzez slawcbf » Pn wrz 23, 2013 4:17 pm

Chyba ktoś lepiej posługiwał się klejem klejąc Twojego airboxa niż u mnie :msn-wink: . Na tym zdjęciu nic nie ma w miejscu "spawu". Podejrzewam, że w miarę upływu czasu różne rzeczy np. wibracje powodują rozszczelnienie albo pęknięcia. Zamówiłem pudło z ebaya. Teoretycznie poza jakimiś ryskami nie ma żadnych defektów.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Pomoc z identyfikacją części

Postprzez Ostlander » Pn wrz 23, 2013 4:36 pm

Jakieś podpowiedzi odnośnie tego oleju na


Mokry gwint świecy nie musi być od razu oznaką awarii. Może to być również kiepska szczelność uszczelki świecy lub jej słabe dokręcenie skutkujące przedmuchem mieszanki między zwojami gwintu. Z odparowanego paliwa pozostają najcięższe frakcje w postaci widocznego mokrego nalotu.
Drugą przyczyna może być nieszczelność uszczelki pod pokrywą zaworów, która puszcza olej do wnęki na świecę w głowicy. W tym wypadku konieczna będzie inspekcja i ewentualna wymiana uszczelki.
Na razie proponuję wyczyścić wnękę, dokręcić swiecę prawidłowym momentem i obserwować co dalej się dzieje.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Pomoc z identyfikacją części

Postprzez slawcbf » Wt wrz 24, 2013 2:18 pm

Świece dokręciłem z siłą 18Nm. Kolor oleju na gwintach był ciemny, a ja w międzyczasie zmieniałem olej na nowy. Na razie wygląda, że chyba zanim doprowadzę moto do porządku to będę musiał rozebrać go na atomy :wallbash:.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 151 gości

cron