Akumulatory - dywagacje na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez sufit » Śr kwi 29, 2020 6:47 pm

Przy większych rozmiarach możesz mieć problem z utrzymaniem w odpowiednim położeniu (odnośnie otworów śrub mocujących) elementów odpowiedzialnych za wysokość siedziska zarówno ten przedni jak i tylny w zależności czy aku wyższe czy „głębsze”.
Wybór aku jest w miarę ok. Ostatnio nabyłem EXIDE BIKE ETZ10-BS (u znajomego siedzi juz kilka lat i jest zadowolony) mialem yukase chyba 4 lata i umarła a exide to ca 1/3 ceny yukasy.
Exide śmiga aż miło - moto odpala jak tylko pomyśle żeby polatać ;)
Avatar użytkownika
sufit
Miłośnik
 
Posty: 579
Dołączył(a): Cz lip 02, 2015 7:30 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Daniel
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez 4kowal » Cz kwi 30, 2020 12:16 am

cerber napisał(a):
4kowal napisał(a):Próbował ktoś zmieścić wyższy akumulator do CBF600 PC43 ?
Fabryczna Yuasa YTZ10S ma 150mm x 87mm x 93mm (dług x szer x wys).
Jakby udało się opchnąć akumulator o wysokości 105mm zamiast 93, poszerzyło by to pole wyboru o ciekawe modele, sporo tańsze niż Yuasa.
Ale po co kombinować ?Przecież nie wymienia się akumulatora co miesiąc.


Yuasa YTZ14S jest wyższa o 17 mm. Kosztuje 15% więcej, ale ma 30% większą pojemność (8,6Ah vs 11,2Ah).
Zrobiłem zestawienie akumulatorów. Wszystkie z nich są w wersji zalanej i uszczelnionej fabrycznie. W większości producent dopuszcza pracę w pozycji leżącej.
Moja obecna Yuasa ma już 12lat i dobrze by było ją wymienić. Niestety Yuasy są drogie. W tym samym rozmiarze alternatywnie rozważam BPOWER GTZ10S, Banner GTZ10-4. Mają dobre parametry i wagę.

150mm x 87mm x 93mm
YUASA YTZ10S 8,6Ah(10h) 9,1Ah(20h) CCA 190A 3,2kg AGM 389zł
EXIDE AGM12-8 8,6Ah(10h) CCA 145A AGM 130zł
BPOWER GTZ10S 8,6Ah(10h) 9,03Ah(20h) CCA 190A 2,9kg GEL 140zł
Banner GTZ10-4 (GEL 509 01) 9Ah(10h) CCA 180A ?3,2kg? GEL 150zł
Outdo (HUAWEI) UTZ10S 8,6(10h) CCA 120A 2,85kg AGM 150zł
Landport YTZ10S 8,5Ah CCA 190A ?3,31kg? AGM 145zł
Motobatt MBTZ10s 8,6Ah(10h) 9,0(20h) CCA 140A(motbatt.us) CCA 190A(motbatt.com) 2,9kg AGM 214zł
(?) dana pochodzi od sprzedawcy. Na stronie producenta?w karcie katalogowej brak podanej wagi.

150mm x 87mm x 105mm
BPOWER YP9-4 8Ah(10h) 8,6Ah(20h) CCA 150A 3,1kg AGM 170zł
BPOWER GT12A 10Ah(10h) 10,5Ah(20h) CCA 185A 3,5kg GEL 186zł

150mm x 87mm x 110mm
YUASA YTZ14S 11,2Ah(10h) 11,8Ah(20h) CCA 230A 3,9kg AGM 435zł
BPOWER GTZ14S 11,2Ah(10h) 11,76Ah(20h) CCA 230A 3,52kg GEL 183zł
Banner GTZ14-4 11Ah(10h) CCA 190A ?4kg? GEL 210zł
Motobatt MBTZ14S 11,2Ah(10h) CCA 190A 3,4kg(motbatt.us) 3,5kg(motball.com) AGM 250zł

Edytowane: 2020.04.30 poprawione błędy
Ostatnio edytowano Cz kwi 30, 2020 9:56 am przez 4kowal, łącznie edytowano 3 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez bushmaster » Cz kwi 30, 2020 6:22 am

Mam podobną sytuację - fabryczny akumulator z 2008r. I też robiłem niedawno risercz (zanim zmnienię podjadę chyba do jakiegoś punktu na sprawdzenie sprawności obecnej Yuasy).

BTW. Motobatt MBTZ10S ma prąd rozruchowy 140A (i tutaj odstaje od oryginalnej Yuasy - chociaż nie wiem, czy to ma duże znaczenie).

Aha - w tej ostatniej kategorii masz jeszcze Motobatt MBTZ14S, który też ma ponad 11Ah.
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1117
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez AndrzejJK » Cz kwi 30, 2020 8:44 am

W zestawieniu wyżej jest 190A. Wartość prądu rozruchu jest dość istotna.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 424
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez 4kowal » Cz kwi 30, 2020 9:46 am

Prąd rozruchowy jest istotnym parametrem, ale podejrzewam, że ten w YUASA i tak jest mocno na wyrost, w stosunku do potrzeb CBF600.
Dane fabryczne w zestawieniu starałem się spisywać bezpośrednio z materiałów zamieszczonych na stronach producentów. W przypadku Motobatt dane są rozbieżne na stronie Motobatt.us i Motobatt.com. W przypadku MBTZ10S dotyczy to prądów rozruchowych, a w przypadku MBTZ14S masy.

W warunkach domowych w celu sprawdzenia baterii, można ją naładować i podpiąć żarówkę P21W. Powinna pobierać koło 1,7A. Można porównać charakterystykę rozładowania z publikowaną na stronie Motobatt. Do Yuasy niestety nie znalazłem, ale powinna być zbliżona.
MBTZ10S.PNG

charakterystyka.PNG
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez bushmaster » Cz kwi 30, 2020 11:07 am

A, faktycznie - mój błąd. A już miałem pomstować na sprzedawców na allegro, którzy wpisują 190A dla MBTZ10S.
Ja, gdyby przyszło do zmiany, to na tę chwilę skłaniałbym się ku temu modelowi.
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1117
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez 4kowal » Cz kwi 30, 2020 1:55 pm

Wyjąłem przed chwilą akumulator. Nie zdecyduję się wpasować tam większego. Może by wszedł, ale nie porzylegałby plecami po zamontowaniu.
Najprawdopodobniej zamówię Bannera. Mam nadzieję, że nie dostanę leżaka magazynowego.

Wykręcając akumulator wypadła mi do przestrzeni pod siodłem prostokątna nakrętka od akumulatora. 40 min szukałem wredoty latarką w ciemnym parkingu podziemnym. Przykleiła się do pionowej wiązki przewodów.
12 letnia Yuasa już na wykończeniu. Po pół roku w garażu miała 12,1V, ale ledwo zakręciła i nie odpalił.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez 4kowal » Śr maja 13, 2020 5:47 pm

Kupiłem Landport YTZ10-S SLA (50801) AGM 8,6Ah. Waży 2,75kg. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Obecnie go ładuje przed zamontowaniem w motocyklu.
Chciałem z ciekawosci sprawdzić prąd rozruchu w 12 letniej Yuasie, ale niestety urządzenie w sklepie się zepsuło.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Akumulatory - dywagacje na temat

Postprzez 4kowal » Pt maja 15, 2020 4:49 pm

K#&w@! Terminale są za niskie i otwór w klemie nie jest w osi z otworem terminala. Trzeba skrócić klemę. Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości