Płyn chłodniczy - wymiana

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez rupert » Pt sie 24, 2012 11:11 am

Koncentrat jest za gęsty. Najlepsze właściwości termiczne (wymiana ciepła) ma woda destylowana, ale niestety paruje w 100st i zamarza poniżej 0. Płyn chłodniczy zazwyczaj posiada parametr do ok -35stC (i rozcieńczać nie wolno, nawet jak moto używane tylko w lecie, bo się zagotuje), a koncentrat wymaga rozcieńczenia.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez goramo » Pt sie 24, 2012 11:44 am

rupert napisał(a):ale niestety paruje w 100st


Małe sprostowanie - w 100oC woda WRZE (w określonych warunkach ciśnieniowych ofkors :wink: ).
Parowanie natomiast zachodzi w całym przedziale od 0 do 100 oC :msn-wink:

(wrzenie - jest to parowanie w całej objętości).
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez rupert » Pt sie 24, 2012 2:40 pm

Ano :thumbsup:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez matushi » So mar 09, 2013 11:28 am

A pomięta może ktoś ile wchodzi płynu do układu?
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez goramo » So mar 09, 2013 11:37 am

Wg serwisówki 2,71 litra (silnik + chłodnica) oraz 0,3 litra w zbiorniczku rezerwowym.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez klemens » Pn mar 11, 2013 2:44 pm

Że tak spytam ciekawie: a czemu Goramo w takim młodym moto wymieniałeś płyn chłodniczy?
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez goramo » Pn mar 11, 2013 3:01 pm

klemens napisał(a):Że tak spytam ciekawie: a czemu Goramo w takim młodym moto wymieniałeś płyn chłodniczy?


Gwoli ścisłości, to jeszcze nie wymieniłem, ale zamierzam i na pewno niedługo wymienię. Niech się tylko trochę cieplej zrobi, bo przy obecnych warunkach pogodowych, to prace przy moto w garażu typu blaszak nie należą do najprzyjemniejszych... :kwasny:



Wracając do pytania - moto wcale już nie takie nowe. 2009 rok produkcji, rok przestało w salonie, kupione i jeżdżone od września 2010. Najechane 25 tys km. A zatem już nie takie "młode", bo rocznikowo to już 4 rok mu leci...

Płyn chłodniczy z czasem po trochu traci swoje właściwości zarówno jeśli chodzi o temp. zamarzania jak również (a wg mnie przede wszystkim w przypadku silnika w CBFie ) temperaturę wrzenia. Po prostu płyn przestaje "trzymać" swoje parametry i w upalne dni, podczas jazdy w zatłoczonym mieście, może się nieoczekiwanie okazać, że zacznie się gotować.... A tego bardzo bym nie chciał....

Poza tym im dłużej stary płyn zalega w układzie tym więcej zanieczyszczeń z niego tam powstaje. Po paru latach niewymieniania płynu to się można zdziwić jaki syf będzie leciał przy spuszczaniu... :wink:


Uważam, że raz na dwa lata płyn powinno się wymienić. :smile: Na pewno nie zaszkodzi. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez matushi » Pn mar 11, 2013 3:24 pm

Ojj leci syf, ja co prawda nie wiem jak długo moje moto latało z tym płynem ale zleciał bardzo zanieczyszczony płyn.

Zalałem Borygo Alu, temperatura wrzenia określana na 107,5 stopnia, mam nadzieję że będzie ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez Tiarus » Pn mar 11, 2013 3:46 pm

Czy jak leci syf to czymś jeszcze należy płukać przed zalaniem świeżym?
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Płyn chłodniczy - wymiana

Postprzez matushi » Pn mar 11, 2013 3:53 pm

Ja zalałem woda demineralizowaną, odpaliłem pochodził chwilę, zlałem i dopiero zalałem płynem. Trochę to napewno dało bo z wodą też sporo jeszcze syfu wyleciało.
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości

cron