Pomiar na hamowni

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez raphi » Wt maja 17, 2011 7:02 am

Haha... ja miałem tak samo na początku na CB500. Wydawało mi się że powyżej 140 to już śmierć niemal pewna. Po kilku tysiącach mi przeszło a dzisiaj nie mam problemów z 200++ na długiej i bezpiecznej autobanie.

Załóż tankbaga, od razu poczujesz że możesz szybciej ;)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez Dude » Wt maja 17, 2011 10:31 am

Eeee do szybkiej jazdy są ścigacze. Tam leży się na baku, przód ma dociążenie, głowa za szybką i taka pozycja sprzyja rozwijaniu prędkości nadświetlnych:)

W sobotę jedziemy ze znajomym do Krakowa oglądać Piaggio MP3 :) Lecim razem a wracamy może na 3 śladach, łacznie 4:)
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez Pix » Wt maja 17, 2011 5:18 pm

matczuk napisał(a):Witam,

to może ja się podłączę ze swoim problemem:

- gdzie w wawie warto pojechać na hamownię?

Kolega mtr powyżej chwali się bardzo dobrym wynikiem (GRATKI :thumbsup: ), a ja czuję, że u mnie coś jest mocno nie tak. Moja 600tka nie chce iść wyżej jak 160. Raz z wiatrem i na dłuuugiej prostej było 165. Nie są mi potrzebne takie prędkości - na pewno nie do codziennej jazdy, ale dla mnie jest to sygnał że jest to coś nie tak - a nie lubię niedoróbek. Mechanik od razu zapytał czy nie jest dławiony? wydaje mi się że nie - na obroty wchodzi pięknie, na czerwone wędruje bez problemów na 1, 2 czy 3 biegu. Na 4 idzie pod 9krpm i tam już zostaje...

Koledzy, podpowiedzcie coś, bo zielony jestem :mrgreen:


Sprawdziłem poprzez VIN i wygląda to tak:
Ten model co posiadasz nie był nigdy fabrycznie blokowany w żaden sposób. Istnieje możliwość, iż na wniosek właściciela został zdławiony ale nie przez serwis lub w serwisie "na lewo" bez odnotowania tego w systemie Hondy. Serwis po prostu nie posiada żadnych danych na temat dławienia i dla nich jest "czysty". Dławienie go (o ile wystąpiło) polegało na ograniczeniu na module. Mechaniczne czyli kryzy bądź wałki rozrządu - odpada. Jeśli zdecydowałbyś się na serwis - bo tylko oni mogą to zrobić, to szacowany koszt wyniesie około 1500-2000zł. Zalecenia serwisu - przede wszystkim hamownia, a dopiero wtedy ewentualne programowanie lub wymiana modułu.

Tak czy inaczej Honda twierdzi, że nie jest to normalne, a zarazem w teorii nie istnieje żadna możliwość, by w skutek jakiejkolwiek awarii, doszło do nagłego ograniczenia prędkości maksymalnej.
Te informacje uzyskałem oczywiście z autoryzowanego serwisu Hondy, ode mnie dodatkowo, że model pochodzi z włoch, robiony na rynek ogólnoeuropejski (nie Anglia, Francja)
Jak byś znał włoski to masz tu adres fabryki:

Honda Italia Industriales SpA
Zona Industriale Piazzano Di
66040 (CH) Atessa
Italy
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez matczuk » Śr maja 18, 2011 8:02 am

Pix napisał(a):Jak byś znał włoski to masz tu adres fabryki:

Niestety, nie znam włoskiego, ani nawet nikogo kto by znał włoski :)

Pix napisał(a):Sprawdziłem poprzez VIN i wygląda to tak:

Dzięki Wielkie za pomoc, przy najbliższej okazji stawiam DUŻE piwko :cheers:

W niedzielę postaram sie wbić na hamownię, za radą kolegi petera na motoniedzieli - akurat mieszkam w bloku obok, więc mam duże szanse:) Potem zacznę kombinować, co dalej z tym fantem...
Obrazek
Avatar użytkownika
matczuk
Użytkownik
 
Posty: 110
Dołączył(a): Pt kwi 08, 2011 1:57 pm
Lokalizacja: warszawa
Wiek: 40
Motocykl: sprzedany
W siodle: <100 kkm

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez goramo » Śr maja 18, 2011 8:15 am

matczuk napisał(a):W niedzielę postaram sie wbić na hamownię, za radą kolegi petera na motoniedzieli - akurat mieszkam w bloku obok, więc mam duże szanse:)



Rozgrzej najpierw porządnie silnik przed pałowaniem na hamowni
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez menel » Śr maja 18, 2011 8:46 am

Wklejajcie skany swoich pomiarów, porównamy.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez kemyR » Śr maja 18, 2011 9:57 am

Ile Ratka kasuje za hamownie ?
CBF - Coś Bardzo Fajnego
Avatar użytkownika
kemyR
Użytkownik
 
Posty: 101
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 10:00 pm
Motocykl: CB1000Ra

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez menel » Śr maja 18, 2011 10:29 am

kemyR napisał(a):Ile Ratka kasuje za hamownie ?


Nie wiem, podczas łódzkiej motoniedzieli na BP, było free.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez zbyhu » Śr maja 18, 2011 8:16 pm

Yo!

matczuk napisał(a):Witam,
Kolega mtr powyżej chwali się bardzo dobrym wynikiem (GRATKI :thumbsup: ), a ja czuję, że u mnie coś jest mocno nie tak. Moja 600tka nie chce iść wyżej jak 160. Raz z wiatrem i na dłuuugiej prostej było 165. Nie są mi potrzebne takie prędkości - na pewno nie do codziennej jazdy, ale dla mnie jest to sygnał że jest to coś nie tak - a nie lubię niedoróbek. Mechanik od razu zapytał czy nie jest dławiony? wydaje mi się że nie - na obroty wchodzi pięknie, na czerwone wędruje bez problemów na 1, 2 czy 3 biegu. Na 4 idzie pod 9krpm i tam już zostaje...

Koledzy, podpowiedzcie coś, bo zielony jestem :mrgreen:


To powiedz mi jeszcze jak sie sprzet zachowuje na 5 i 6 biegu jak chcesz jechac na maksa?
Po prostu obroty zdychaja na jakims poziomie i nic wiecej?
Bo przyszlo mi na mysl, ze moze ktos pozmienial zebatki na "stunt" i po prostu obroty sie koncza na 160-165km/h ;).

Inna rzecz, jaka mi przychodzi do glowy, to podparte zawory (komprecha ucieka), przekombinowane gazniki (jakies niezestrojone dyno-jety, czy inne pierdoly dajace zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanke), zasyfiony filtr powietrza...

Nic wiecej poki co nie przychodzi mi do glowy :].

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Pomiar na hamowni

Postprzez raphi » Cz maja 19, 2011 7:46 am

Też myślałem o filtrze powietrza. Zasyfiony filtr może zabrać 30% mocy nawet - co widać szczególnie gdy sięgamy po całą moc.

Zanim zaczniesz szukać w gaźnikach a potem ewentualnie w zaworach, sprawdź świeczki? Może są jakieś nieodpowiednie lub zużyte i przy dużej kompresji iskra słabo przeskakuje? Może to też być elektryka - słabe napięcie na świecach to niska moc. Może też któryś gar słabiej pali - np. jakaś fajka?

Możesz też sprawdzić czy w tych gumach pomiędzy gaźnikami a cylindrami nie masz jakiś udziwnień - Pix pisał, że nie może być, ale sprawdzenie to prosta sprawa. W Hondach CB500 m.in. tak kastrowało się moc.

Możesz tez spróbować założyć moduł od innej "sprawnej" sztuki.

Jak to wszystko sprawdzisz i nadal nie pomoże to ja obstawiam gaźnik - zła mieszanka. Do gaźnika trzeba mieć sporo doświadczenia i jego regulacja to jednak wyzwanie dla laika. Wystarczy przekręcić śrubkę o pół obrotu i moto już chodzi inaczej a powrót o pół obrotu wcale nie przywraca chodzenia do poprzedniego stanu ;) Tak to jest z gaźnikami - precyzyjna robota.

A dopiero potem rozbebeszałbym gaźniki i zawory.

Na dodanie otuchy powiem Ci, że mi niezwykle często zdarzało się w przeszłości (motorowery, skutery, 150-tki), że z pozoru beznadziejny problem rozwiązywała bardzo banalna sprawa.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 129 gości