Też myślałem o filtrze powietrza. Zasyfiony filtr może zabrać 30% mocy nawet - co widać szczególnie gdy sięgamy po całą moc.
Zanim zaczniesz szukać w gaźnikach a potem ewentualnie w zaworach, sprawdź świeczki? Może są jakieś nieodpowiednie lub zużyte i przy dużej kompresji iskra słabo przeskakuje? Może to też być elektryka - słabe napięcie na świecach to niska moc. Może też któryś gar słabiej pali - np. jakaś fajka?
Możesz też sprawdzić czy w tych gumach pomiędzy gaźnikami a cylindrami nie masz jakiś udziwnień - Pix pisał, że nie może być, ale sprawdzenie to prosta sprawa. W Hondach CB500 m.in. tak kastrowało się moc.
Możesz tez spróbować założyć moduł od innej "sprawnej" sztuki.
Jak to wszystko sprawdzisz i nadal nie pomoże to ja obstawiam gaźnik - zła mieszanka. Do gaźnika trzeba mieć sporo doświadczenia i jego regulacja to jednak wyzwanie dla laika. Wystarczy przekręcić śrubkę o pół obrotu i moto już chodzi inaczej a powrót o pół obrotu wcale nie przywraca chodzenia do poprzedniego stanu
Tak to jest z gaźnikami - precyzyjna robota.
A dopiero potem rozbebeszałbym gaźniki i zawory.
Na dodanie otuchy powiem Ci, że mi niezwykle często zdarzało się w przeszłości (motorowery, skutery, 150-tki), że z pozoru beznadziejny problem rozwiązywała bardzo banalna sprawa.
...ale co ja tam wiem.