Filtry oleju "sportowe"

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Filtry oleju "sportowe"

Postprzez goramo » Wt paź 08, 2013 1:56 pm

Hej.

Jako, że zbliża się kolejna wymiana oleju w mojej kobyle, zajrzałem na stronę Larssona za filtrem.

Pacze, a tu panie taki wybór, że kopara opada.... :msn-wink:


A tak na poważnie - zawsze kupowałem standardowy filtr HiFlo HF204
->
filtr HF204 standard.jpg


Są natomiast dostępne filtry, nazwijmy to "sportowe":
- HF204RC (Racing) ->
filtr HF204 RC.jpg

- K&N 204 ->
filtr KN 204.jpg


Te dwa wg informacji przedstawionych w opisie mają wysoką prędkość przepływu (czyli zapewne mają większą przepustowość w stosunku do standardowego filtra). Myślę sobie, że może mieć to pozytywny wpływ na silnik przy mocnym zapitalaniu z obrotami blisko czerwonego, kiedy prędkość przepływu oleju przez silnik też jest zwiększona.

Ciekaw jestem jednak, czy przez tą poprawę przepustowości nie cierpi na tym dokładność filtracji, czyli czy szybciej przepływający olej przez filtr będzie tak dobrze oczyszczany jak w standardowym filtrze.... :unsure:

Używał ktoś z Was tych filtrów typu "Racing" lub też wynalazku K&N ?


Pozdr :smile:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez Monte Christo » Wt paź 08, 2013 2:15 pm

Przy doborze filtra raczej nie brałbym pod uwagę haseł typu sportowy, tylko patrzył na cenę. Za filtr z odpowiednio dużą ilością wkładu trzeba zapłacić.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez Rocik » Wt paź 08, 2013 2:19 pm

Wypowiem się tylko w odniesieniu do sportowych filtrów powietrza:
Przykładowo "zachwalany" K&N jest to filtr powietrza o dużej przepustowości powietrza gdzie filtracja następuje dzięki dodatkowi olejowemu.
I teraz na język naszej szosy ;-) Nie nadaje się do zwykłego albo nawet sportowego motocykla używanego w warunkach drogowych.
Ponieważ nie filtruje drobinek pyłu itd..
To jest filtr na Tor gdzie są zdecydowanie inne warunki dla jego pracy.
Poza tym sportowy filtr powietrza wymaga tak naprawdę integracji w oprogramowanie wtrysków.

w skrócie kasa w błoto ... dla normalnego użytkownika 2oo
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez goramo » Wt paź 08, 2013 2:46 pm

Rocik napisał(a):Wypowiem się tylko w odniesieniu do sportowych filtrów powietrza:
Przykładowo "zachwalany" K&N jest to filtr powietrza o dużej przepustowości powietrza gdzie filtracja następuje dzięki dodatkowi olejowemu.
I teraz na język naszej szosy ;-) Nie nadaje się do zwykłego albo nawet sportowego motocykla używanego w warunkach drogowych.
Ponieważ nie filtruje drobinek pyłu itd..
To jest filtr na Tor gdzie są zdecydowanie inne warunki dla jego pracy.
Poza tym sportowy filtr powietrza wymaga tak naprawdę integracji w oprogramowanie wtrysków.

w skrócie kasa w błoto ... dla normalnego użytkownika 2oo



Akurat sprawa filtrów powietrza jest prosta i jak dla mnie oczywista. Zgadzam się z tym co napisałeś.
Sportowe filtry powietrza gorzej filtrują powietrze niż filtry tradycyjne. Dzięki temu stawiają mniejszy opór, dlatego powietrze może swobodniej i w większych ilościach wpadać do silnika. Plusem jest poprawa osiągów (pod warunkiem odpowiedniej ingerencji także w układ wydechowy, a także w strojenie silnika), minusem zaś narażenie silnika na zmniejszoną jego trwałość, bo więcej syfu z powietrza wpada do cylindrów.

Ale czy w przypadku filtrów oleju jest tak samo? :rolleyes:
Nawet jeśli analogicznie jak dla filtra powietrza, tutaj zwiększona przepustowość filtra oleju związana jest ze zmniejszoną dokładnością filtracji, to do układu olejowego nie docierają przecież dodatkowe zanieczyszczenia "z zewnątrz". W oleju jest tylko to, co zostanie wymyte z silnika - a jeśli się dba o regularną wymianę oliwy oraz stosuje dobrej klasy oleje, to silnik nie powinien być jakoś specjalnie zasyfiony wewnątrz. W magistrali olejowej nie ma przecież kurzu, piachu czy innych tego typu nieproszonych "gości" ze świata zewnętrznego. Są tam tylko drobiny pochodzące z procesu spalania (zakładając, że silnik jest już dotarty i nie pojawiają się różnego rodzaju drobiny metaliczne starte z mechanizmów silnika).

Co do kosztów zaś - filtry powietrza KN kosztują w cholerę pieniędzy + do tego cała chemia do ich impregnacji. Nie wspominając już o stracie czasu związanego z koniecznością pierdzielenia się z myciem, suszeniem i impregnowaniem. Tutaj zwykły filtr jest moim zdaniem bardziej opłacalny - wyjmujesz stary, wkładasz nowy i już. Gotowe. :smile:
Natomiast te filtry olejowe to raptem 10 zeta więcej niż zwyklaśny filtr. Koszty więc znikome. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez Glub » Wt paź 08, 2013 3:05 pm

Właśnie- też jestem ciekaw co oznacza "sportowość" filtra oleum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez goramo » Wt paź 08, 2013 3:21 pm

MrGlub napisał(a):Właśnie- też jestem ciekaw co oznacza "sportowość" filtra oleum.



No chyba właśnie to, że taki filtr umożliwia utrzymanie większego przepływu oleju przy dużym obciążeniu silnika. Zabezpiecza więc w ten sposób przed utratą smarowania nawet przy ostrym pałowaniu.

Pytanie tylko czy oczyszcza olej tak skutecznie jak zwykły filtr? A jeśli jednak robi to nieco gorzej, to czy na tyle kiepsko, że zanieczyszczenia niesione z olejem mogą spowodować niekorzystne skutki dla silnika, czy jednak aż tak kiepsko nie jest? :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez klemens » Wt paź 08, 2013 3:58 pm

Używałem sportowego filtra powietrza w aucie (ale bez przeróbek, czyli sam sportowy wkład o kształcie zwykłego filtra) przez parę ładnych lat. Po założeniu wydawało mi się, że auto nie dusi się tak przy przyspieszeniach i jest odrobinę żwawsze. Przejeździłem na tym ze 250 tys. W tym czasie filtr tylko myłem i czasem lekko spsikałem sprayem... do łańcuchów motocyklowych a później już niczym. Nigdy nic się nie działo. Auto chodziło pięknie i chodzi nadal (u drugiego właściciela).
Do cbfki też zakupiłem takowy filtr (K&N) i zamierzam przy najbliższej wymianie go zamontować. Nie wiem, czy będę go czymś nasączał. O wynikach poinformuję.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez goramo » Wt paź 08, 2013 4:09 pm

klemens napisał(a):Do cbfki też zakupiłem takowy filtr (K&N) i zamierzam przy najbliższej wymianie go zamontować. Nie wiem, czy będę go czymś nasączał.


Sądzę, że jak go nie nasączysz, to utracisz (przynajmniej w pewnej części) zdolność filtracji.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez klemens » Wt paź 08, 2013 4:20 pm

Na pewno. Jak będę smarował łańcuch to psiuknę też starym zwyczajem porcję na filterek. :biggrin:
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Filtry oleju "sportowe"

Postprzez pat_pat » Wt paź 08, 2013 4:50 pm

Nie zapominajcie o oleju sportowym i manetkach sportowych, kalesonach sportowych i zdejmijcie centralkę
Taki mamy klimat
Avatar użytkownika
pat_pat
Fanatyk
 
Posty: 2838
Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 10:03 am
Lokalizacja: Biskupiec pow. olsztyński
Wiek: 45
Imię: męskie
Motocykl: Honda CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości