Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez BobL » Wt paź 08, 2013 9:57 pm

Z góry przepraszam za lamerskie pytania, ale będę wdzięczny za pomoc.

Szukam CBFa w okolicach Lublina. Dziś oglądałem jeden egzemplarz. Przebieg (podobno) ok 40 tys. Wizualnie w miarę ok. Problemy:
- po odpaleniu zimnego silnika, dopóki się nie zagrzeje, puszcza niebieski dymek przy dodawaniu gazu (tak do 3-4 tys. obr.). Przypuszczam, że to pierścienie (?). Tylko czy to normalne dla tego silnika, przy tym przebiegu?
- nie pracuje idealnie równo na wolnych obrotach. Ponadto na postoju nie oddaje mocy płynnie, tylko skokowo. Tzn. po przekręceniu manetki do pewnego momentu osiąga ok.. 4 tys. obr, a dalszy ruch o dosłownie 1-2 mm powoduje momentalny wzrost obrotów do ok. 8 tys. Nie znam tych silników, więc nie wiem: ten typ tak ma, da się to wyregulować?
- łańcuch rozrządu jest głośny - tzn jak się pochyliłem od jego strony, słyszałem wyraźnie jak pracuje. Nie wiem czy to normalne, bo w moim aktualnym sprzęcie (podobny przebieg), nic takiego nie słychać, dodam, że również nie dymi.
- jedynka wskakuje z trzaskiem i delikatnym szarpnięciem (może to normalne, nie wiem)

Proszę kolegów o podpowiedzi czy to normalne przy tym przebiegu i warto rozważyć ten egzemplarz, czy też lepiej o nim zapomnieć bo albo był katowany, albo do tych 40 tys. trzeba dołożyć jeszcze stówkę przebiegu.
BobL
Użytkownik
 
Posty: 162
Dołączył(a): N paź 06, 2013 3:53 pm
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 56
Imię: Robert
Motocykl: Honda CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez goramo » Śr paź 09, 2013 4:42 am

BobL napisał(a):- po odpaleniu zimnego silnika, dopóki się nie zagrzeje, puszcza niebieski dymek przy dodawaniu gazu (tak do 3-4 tys. obr.). Przypuszczam, że to pierścienie (?). Tylko czy to normalne dla tego silnika, przy tym przebiegu?


Nie, to nie normalne.

BobL napisał(a):nie pracuje idealnie równo na wolnych obrotach.


To nie jest V12 - nigdy nie będzie pracować idealnie równo. :msn-wink:

BobL napisał(a):Ponadto na postoju nie oddaje mocy płynnie, tylko skokowo. Tzn. po przekręceniu manetki do pewnego momentu osiąga ok.. 4 tys. obr, a dalszy ruch o dosłownie 1-2 mm powoduje momentalny wzrost obrotów do ok. 8 tys. Nie znam tych silników, więc nie wiem: ten typ tak ma, da się to wyregulować?


Kręcenie gazem na postoju może dawać taki efekt. Podczas jazdy, kiedy silnik jest pod obciążeniem takiego efektu nie będzie.

BobL napisał(a):łańcuch rozrządu jest głośny - tzn jak się pochyliłem od jego strony, słyszałem wyraźnie jak pracuje. Nie wiem czy to normalne, bo w moim aktualnym sprzęcie (podobny przebieg), nic takiego nie słychać, dodam, że również nie dymi.


Być może napinacz nie domaga. W rzędówkach Hondy jest to dosyć znany temat. Na szczęście napinacz to nie są jakieś kosmiczne pieniądze.
Albo może być tak, że moto nie ma 40 tys, tylko 140 tys i łańcuch rozrządu jest już po prostu wyciągnięty. Wtedy koszta "wyciszenia" rozrządu będą większe.

BobL napisał(a):jedynka wskakuje z trzaskiem i delikatnym szarpnięciem (może to normalne, nie wiem)


To normalne.

BobL napisał(a):Proszę kolegów o podpowiedzi czy to normalne przy tym przebiegu i warto rozważyć ten egzemplarz, czy też lepiej o nim zapomnieć bo albo był katowany, albo do tych 40 tys. trzeba dołożyć jeszcze stówkę przebiegu.


Na pewno warto nie spieszyć się i obejrzeć kilka innych egzemplarzy. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odp: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez konjo8ds » Śr paź 09, 2013 6:11 am

goramo napisał(a):
BobL napisał(a):łańcuch rozrządu jest głośny - tzn jak się pochyliłem od jego strony, słyszałem wyraźnie jak pracuje. Nie wiem czy to normalne, bo w moim aktualnym sprzęcie (podobny przebieg), nic takiego nie słychać, dodam, że również nie dymi.


Być może napinacz nie domaga. W rzędówkach Hondy jest to dosyć znany temat. Na szczęście napinacz to nie są jakieś kosmiczne pieniądze.
Albo może być tak, że moto nie ma 40 tys, tylko 140 tys i łańcuch rozrządu jest już po prostu wyciągnięty. Wtedy koszta "wyciszenia" rozrządu będą większe.

Goramo - z tymi kosztami to zupelnie odwrotnie. Jesli to tylko lancuszek wyciagniety to koszt ok 150 pln + wymiana. Jesli napinacz to ok 400 pln + wymiana + ewentualnie lancuszek.

BobL - ja bym sobie ten egzemplarz odpuscil. Dodatkowo ten niebieski dymek... :smoke:
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Odp: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez goramo » Śr paź 09, 2013 6:56 am

konjo8ds napisał(a):
goramo napisał(a):
BobL napisał(a):łańcuch rozrządu jest głośny - tzn jak się pochyliłem od jego strony, słyszałem wyraźnie jak pracuje. Nie wiem czy to normalne, bo w moim aktualnym sprzęcie (podobny przebieg), nic takiego nie słychać, dodam, że również nie dymi.


Być może napinacz nie domaga. W rzędówkach Hondy jest to dosyć znany temat. Na szczęście napinacz to nie są jakieś kosmiczne pieniądze.
Albo może być tak, że moto nie ma 40 tys, tylko 140 tys i łańcuch rozrządu jest już po prostu wyciągnięty. Wtedy koszta "wyciszenia" rozrządu będą większe.

Goramo - z tymi kosztami to zupelnie odwrotnie. Jesli to tylko lancuszek wyciagniety to koszt ok 150 pln + wymiana. Jesli napinacz to ok 400 pln + wymiana + ewentualnie lancuszek.



No fakt. Całkiem możliwe. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez jokansen » Śr paź 09, 2013 7:11 am

Są magicy, którzy regenrują/przerabiają napinacze za sporo mniejsze pieniądze. Jest gdzieś o tym na forum. Ale to inny temat.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez rupert » Śr paź 09, 2013 8:35 am

Co to za modl CBF? Gaźnik, wtrysk?
Z opisu dymu wynika na szybko, że to pierścienie. Albo katowana, albo ma sporo więcej przebiegu, co bym obstawiał. Mogła też być nieodpowiednio eksploatowana i zaniedbana, np nieterminowa zmiana oleju i niekontrolowanie jego stanu.
Pooglądaj elementy gumowe, sety i wszystko, co się z czasem wyciera. 40kkm, to po godzinnej zabawie ze szmatkami powinna wyglądać niemal salonowo.
Radzę jednak odpuścić.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez Ostlander » Śr paź 09, 2013 8:49 pm

Ten dym to pewnie najzwyklejsza para wodna, normalne zjawisko o tej porze roku. Aby się upewnić wystarczy przyłożyć np. lusterko do wylotu spalin i sprawdzić co się wykropliło. Jesli na lusterku jest rosa to wszystko jest ok. Jeśli jednak dym czuć spalonym olejem, na lusterku są jakies tłuste slady, świece po wykręceniu są czarne, okopcone lub w ogóle tłuste to silnik będzie do naprawy.
Warto wykręcić też filtr powietrza z airboxu i obejrzeć wnętrze puszki. Jeśli jest obrzygane olejem, na dole w airboxie stoi tłusta maź to wiedz, że coś się dzieje :lol: Wtedy prawdopodobną przyczyną jest duży przedmuch par oleju przez odmę na skutek zużycia pierścieni tłokowych. Pomiar komprasji też wiele wyjaśni.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez goramo » Cz paź 10, 2013 4:50 am

Ostlander napisał(a):Ten dym to pewnie najzwyklejsza para wodna, normalne zjawisko o tej porze roku.


O tej porze roku rzeczywiście z zimnych wydechów leci sporo pary wodnej, której po rozgrzaniu już nie widać, ale kolega napisał, że moto puszcza bąka na niebiesko. Więc raczej nie jest to para wodna - a przynajmniej nie tylko. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez rupert » Cz paź 10, 2013 6:40 am

Ostlander napisał(a):Warto wykręcić też filtr powietrza z airboxu i obejrzeć wnętrze puszki. Jeśli jest obrzygane olejem, na dole w airboxie stoi tłusta maź to wiedz, że coś się dzieje :lol: Wtedy prawdopodobną przyczyną jest duży przedmuch par oleju przez odmę na skutek zużycia pierścieni tłokowych. Pomiar komprasji też wiele wyjaśni.

Nie do końca, bo zdrowy motor wywali olej w airboxa przy ostrym dzidowaniu. Po to jest ta odma.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Niebieski dym i inne problemy (wrażenia z oglądu)

Postprzez BobL » Cz paź 10, 2013 3:17 pm

Najnowsze wieści: obejrzałem drugi egzemplarz i stwierdzam, że ten pierwszy to zwykły szrot. Oglądałem moto z tego samego roku, o przebiegu 16 tys., wyglądał prawie jak nówka, nie wierzę, że dodatkowe 25 tys. normalnej eksploatacji potrafi tak zmienić stan. Gdyby ten drugi miał ABS już byłby mój.
BobL
Użytkownik
 
Posty: 162
Dołączył(a): N paź 06, 2013 3:53 pm
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 56
Imię: Robert
Motocykl: Honda CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 151 gości