Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

CBF600 nie chodzi na jeden cylinder

Pt paź 18, 2013 11:55 am

Witam kolegów. Mam w garazu zagwostkę (CBF600 gaźniki) którą za cholerkę nie mogę rozwiązać. Nie chodzi pierwszy cylinder,a przy najmniej takie jest moje podejrzenie. Świece zmieniane tysiąc razy ,sprężanie w cylindrze jak w pozostałych -14Atm,gaźniki wyjąłem ,rozebrałem na części pierwsze ,przeczyściłem ,niby wszystko ok.Trochę były rozjechane na synchro ,po regulacji jest dalej lipa.Chodzi jakoś tak dziwnie ,niby dobrze ,a jednak słyszę ,że coś ją boli. Kolektory 4-3-2 gorące na około 130 C ,a pierwszy cylinder 60 C .No co to może być za cholera ? Jak ściągam fajkę ze świecy to prawie nie ma róznicy w pracy silnika,a iskra na zewnątrz jest. Zgłupiałem !!!!! macie jakieś sugestie ?

CBF600 ,naked ,przed liftem na gaźnikach ,przebieg 10 tys km.

Re: CBF600 nie chodzi na jeden cylinder

Pt paź 18, 2013 3:55 pm

Świeca na tym nie palącym cylindrze jaki ma kolor elektrod i izolatora? Jak wygląda to na pozostałych świecach? Czy jest sucha, czy mokra? Próbowałeś przepiąć cewki zapłonowe by sprawdzić czy niepalenie przeniesie się wraz z cewką i fajkami oraz przewodami HV na inny cylinder?
Na czym polegało czyszczenie gaźników? Czy założyłeś z powrotem zaślepkę na króciec od synchronizacji? Posprawdzaj układ podciśnień i szczelność.

Re: CBF600 nie chodzi na jeden cylinder

Pt paź 18, 2013 7:41 pm

Właśnie dziwne ,bo świeca nie jest mokra ,ale izolator jest najjaśniejszy ze wszystkich . Cewki zamieniałem miejscami i cały czas 1szy cylinder nie chodzi jak powinien. Nie zrobiłem jeszcze podmianki z przewodem ,nie wiem czy sie da ,bo mają idealne długości dostosowane do cylindra. Jutro pokombinuje.
Gaźniki czyściłem sprężonym powietrzem i preparatem do czyszczenia gaźników/przepustnic .Odkręcałem każdą dyszę oddzielnie ,pływak ,iglica ,wszystko .Przepony całe ,sprężyny ok.Zaślepki wszystkie założone .Śruby od regulacji powietrza wyregulowane zgodnie z serwisówką.(one były rozjechane ,ale to nic nie dało)
Przewody ciśnieniowe posprawdzane ,choć mogłem coś niezauważyć. Ale podciśnienia na wakuometrach po synchro równe .
Głupieje ..... CBF przecież to nie Harley i tutaj wszystko powinno działać :hammer:
Poza tym stało sie tak po dłuższym postoju ,parę miesięcy.
Odpowiedz