Czujnik stopu - hamulec przedni

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez BobL » Śr paź 30, 2013 9:30 pm

Właśnie sprzedaję swoją VT500. Rocznik '85. Możecie wierzyć albo nie, ale nic poważnego jej nie dolega. Można siadać i jeździć. To jest po prostu Honda. Myślę, że CBF nie będzie aż tak trwały (jak zobaczyłem jakość lakieru i te żałosne naklejki, to zwątpiłem), choćby z racji produkcji we Włoszech. Ale też wymyślili go skośni!
BobL
Użytkownik
 
Posty: 162
Dołączył(a): N paź 06, 2013 3:53 pm
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 56
Imię: Robert
Motocykl: Honda CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez goramo » Cz paź 31, 2013 7:01 am

BobL napisał(a):Myślę, że CBF nie będzie aż tak trwały (jak zobaczyłem jakość lakieru i te żałosne naklejki, to zwątpiłem), choćby z racji produkcji we Włoszech.


A ja myślę, że będzie. Bo niby co ma się w nim stać - rozpadnie się? :rolleyes:

Tak jak jeździ dzisiaj, tak będzie jeździł za 10 czy 20 lat. Rama się nie rozpadnie, w silniku jeśli będzie olej i płyn chłodniczy, to nie ma powodu żeby nie działał... Elektryka - oprócz układu sterowania silnikiem to cała reszta (czyli obwody oświetlenia, osprzętu - przełączniki, rozrusznik, eltek, regler....) raczej niczym się nie różni od motocykli gaźnikowych, bo w nich też to samo jest.
A układ sterowania pracą silnika i zasilanie wtryskowe jest bardzo trwałe - od mniej więcej 20 lat w Polsce (bo na świecie dużo wcześniej) jeździmy samochodami z silnikami z wtryskiem elektronicznym i układy wtryskowe działają bez problemu. Te w motocyklach są przecież w zasadzie takie same. :smile:

A to, że lakier nie jest takiej jakości jak na starych sprzętach, to co z tego? :rolleyes: Na żadnym motocyklu ani samochodzie dzisiaj lakier nie jest tak trwały jak kiedyś. Dzisiaj lakiery są wodne - miękkie i podatne na wycieranie i rysy, kiedyś były ołowiane - twarde i odporniejsze. Ale lakier przecież nie ma wpływu na to czy i jak pojazd jeździ... :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez RxxxP » Cz paź 31, 2013 8:46 am

BobL napisał(a):... (jak zobaczyłem jakość lakieru i te żałosne naklejki, to zwątpiłem), choćby z racji produkcji we Włoszech. Ale też wymyślili go skośni!


Jakość lakieru jest ewidentnie słabą stroną CBF ale ile w końcu tych elementów na motocyklu jest do ewentualnej renowacji? To nie samochód. że to decyduje o fakcie posiadania tego czy innego egzemplarza.

W kwestii lakieru: ok. roku temu przerabiałem dość dogłębnie proces naprawczy pojazdu na którym był lakier "fabryczny" ale na zamówienie tzn., że był pojazd malowany w fabryce na życzenie (co więcej kolor zastrzeżony w jakimś tam urzędzie patentowym niemieckim). Powiem tak: nie ma możliwości pomalowania elementu pojazdu w żądanym odcieniu i przywrócenie pierwotnego koloru)). Element samochodu był lakierowany trzy razy!!! - niemały, był Manager wiodącego na Europę dostawcy lakierów fabrycznych. Werdykt taki: szlifujemy cały pojazd ze starego lakieru!!!

Nie w warunkach warsztatowych a jeśli już nawet to proces technologiczny polega na zeszlifowaniu lakieru na całym pojeździe i malowanie od nowa całego pojazdu po to by zgrał się z kolorem naprawianego elementu). W innym wypadku kolor będzie się różnił od pierwotnego - będzie identyczny ale sprawne oko zauważy różnice. Poza tym barwy kolorów podlegają starzeniu nawet na samochodach rocznych (warunki atmosferyczne - np. nasłonecznienie, itp.).

Twierdzę, że w pojazdach luksusowych gdzie gama kolorów fabrycznych jest określona, malowanie pojazdu w warunkach najbardziej wypasionego warsztatu lakierniczego w Polsce nie da efektu oryginału.

Także nie przejmowałbym się zbytnio problemem 1m2 lakieru na motocyklu. Można wszystko zdemontować i dać do ponownego pomalowania a taka operacji raz na kilka lat nie powinna nikogo zrujnować finansowo.
RxxxP
 

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez Turos » Cz paź 31, 2013 1:36 pm

BobL napisał(a):Właśnie sprzedaję swoją VT500. Rocznik '85. Możecie wierzyć albo nie, ale nic poważnego jej nie dolega. Można siadać i jeździć. To jest po prostu Honda. Myślę, że CBF nie będzie aż tak trwały (jak zobaczyłem jakość lakieru i te żałosne naklejki, to zwątpiłem), choćby z racji produkcji we Włoszech. Ale też wymyślili go skośni!

Ile masz nalotu na VT500? :)
Według mojego egzemplarza to śmiem twierdzić, że nawet w bardzo trudnych warunkach eksploatacyjnych, przy właściwym serwisie długo jeszcze VIP będzie jeździć :)
Lakier może i faktycznie kicha, ale to tylko estetyka, lakierem się nie jeździ ;)
fotki dostępne w dziale NASZE MASZYNY :P
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez BobL » Cz paź 31, 2013 3:16 pm

Szadołka na nalatne 22 tys. mil.

Co do lakieru: 28 lat temu pięknie pomalowali, nakleili logo i położyli lakier bezbarwny. Wygląda jakby wczoraj wyjechał z fabryki. Współcześnie - szkoda gadać. Wiem, że lakierem się nie jeździ, ale jakoś markotnie się człowiekowi robi, jak pomyśli, że wszystko schodzi na psy.
BobL
Użytkownik
 
Posty: 162
Dołączył(a): N paź 06, 2013 3:53 pm
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 56
Imię: Robert
Motocykl: Honda CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez goramo » Cz paź 31, 2013 6:45 pm

BobL napisał(a):28 lat temu pięknie pomalowali, nakleili logo i położyli lakier bezbarwny.


A nie masz tak na CBF? :rolleyes: U mnie zbiornik właśnie tak jest zrobiony - lakier, nalepa i klar. :thumbsup:

Co zaś do plastiku - naklejki są na wierzchu, ale są bardzo dobrze przyklejone. Mimo wielokrotnego mycia na myjce ciśnieniowej nic się nie odkleja. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez goramo » Cz paź 31, 2013 6:51 pm

BobL napisał(a):Szadołka na nalatne 22 tys. mil.


Eee..... to przebieg wręcz symboliczny jak na ten rocznik. :smile:


Zobacz - Zbyhu na eFce ma już ponad 3 x większy przelot i ta sprawuje się zajebiaszczo. :thumbsup: Nie jest chyba zatem tak źle z tą dzisiejszą jakością ... :wink: :thumbsup:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez BobL » Pt lis 01, 2013 2:24 pm

W 600s naklejki są na plastykach, nie na zbiorniku. Przyklejone faktycznie solidnie.
BobL
Użytkownik
 
Posty: 162
Dołączył(a): N paź 06, 2013 3:53 pm
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 56
Imię: Robert
Motocykl: Honda CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez michal1976 » Pt sie 14, 2020 6:39 pm

Dzięki,

U mnie pomogło przeczyszczenie styków na zewnątrz czujnika, tych do których przypięte są kable. Zanim przeczytałem ten wątek mierzyłem napięcie na kostce i gnieździe żarówki. Po naciśnięciu klamki było normalnie 12V, co mnie mocno zmyliło, myślałem, że może żarówka nie sięga do styku. Najwyraźniej jednaka złącze przy czujniku miało duży opór i przepuszczało za mały prąd do żarówki.
Nawaliłem tam jeszcze smaru miedzianego.

Szerokiej drogi :)
michal1976
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pt sie 14, 2020 6:30 pm
Imię: Michał
Motocykl: honda cb500
W siodle: <100 kkm

Re: Czujnik stopu - hamulec przedni

Postprzez Malkontent » Pt wrz 18, 2020 1:48 pm

Mam identyczny problem, ale z tylnym hamulcem. Nie zapala się światło stop po naciśnięciu dźwigni. Jak nacisnę klamkę to stop się pali. Czy to też jest jakaś typowa usterka?
Malkontent
Użytkownik
 
Posty: 84
Dołączył(a): Pt mar 15, 2019 11:03 am
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Piotrek
Motocykl: Cbf600
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości