Gaźniki

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Gaźniki

Postprzez slawcbf » Pt lis 08, 2013 11:10 am

Mam pytanie. Dzisiaj odinstalowałem baterię gaźników i zgodnie z instrukcją odpiąłem wężyk od pompy wodnej+od strony silnika. W pewnym momencie gdy kombinowałem jak wypiąć jeden z kabli od "gazu", z pompy wodnej, tam gdzie wcześniej odpiąłem wężyk, zaczął wyciekać płyn chłodniczy.
Coś zrobiłem nie tak, bo nie pamiętam żeby w manualu było coś o pozbyciu się płynu przed wyciągnięciem gaźników.
Teraz druga sprawa. Jak odpinacie i przypinacie kable gazu od gaźników, bo się z tym trochę nagimnastykowałem i jak skończę czyścić będę musiał je jakoś przypiąć. Czy macie jakiś patent, bo nie wierzę, że takie głupie kabelki sprawiają aż tyle problemu. Wcześniej jak czytałem manual to wszystko wyglądało względnie łatwo, a teraz zwątpiłem czy przypnę to wszystko z powrotem tak jak trzeba :scared: .
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez Ostlander » Pt lis 08, 2013 6:38 pm

To normalne, że wyciekł płyn chłodzący. Gaźniki są podgrzewane płynem w celu eliminacji oblodzenia gardzieli przy dużej wilgotności powietrza i temperaturze kilku stp. C.

Przy rolgazie masz w czarnej gumowej osłonie regulacje naciągu jednej z linek. Zluzuj naciąg by zwiększyć luz linki i ułatwić demontaż.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez slawcbf » Pt lis 08, 2013 8:37 pm

Dzięki Ostlander znowu przybywasz z odsieczą :thumbup: . Wydostałem jakoś te gaźniki i powiem Wam, że moje morale spadło poniżej zera. Śrub od komór pływakowych(te ze spławikami) nie mogłem odkręcić, próbowałem różnej wielkości śrubokrętów i tylko psułem śruby :wallbash: . Później zacząłem szukać gdzie podpiąć Carbtune i nie do końca jestem pewien co mieli na myśli w manualu. Na stronie 3.17 na rysunku są "intake joints", a w opisie obok "intake ports". Czy te joints usuwam/wykręcam i tam wkręcam adaptory od Carbtune? Jeżeli tak to gdzie jest nr 2, bo za cholerę nie mogłem go dojrzeć. W gaźniku nr 2 jest pusty otwór tam gdzie 1 i 3 mają takie wygięte metalowe rurki. Jeżeli jest ktoś na tyle cierpliwy żeby mi pomóc to będę bardzo wdzięczny :cheers: . Ostlander jesteś tam :msn-wink: ?
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez terry » So lis 09, 2013 5:49 am

carbtuna musisz podpiąć pod końcówki, które są zamknięte takim gumowym kapturkiem z małą sprężynującą obejmą. Najłatwiej znaleźć nr 2, który znajduje się na rogu z tyłu gaźnika, po lewej stronie silnika, tak mniej więcej w okolicach pokrętła od jałowych obrotów. To jest końcówka gaźnika nr 2. Potem poszukaj podobnych końcówek z zatyczką od frontu gaźnika: dla gaźnika nr 1 pierwsza od lewej od frontu gaźnika. Potem z prawej strony: skrajna prosta końcówka to gaźnik nr 4, końcówka zagięta bardziej do środka gaźnika to nr 3. Numery są całkiem ważne. Ale najlepiej to chyba na obrazku widać :tongue:

Obrazek

Najlepiej jest zdjąć bak i paliwo podawać z jakiegoś małego zbiornika (ja miałem wielką strzykawkę podpięta do przewodu paliwowego).Dobrze jest ustawić jakiś wiatrak żeby dmuchał na chłodnicę. Potem odpalasz motocykl, czekasz aż się nagrzeje i synchronizujesz gaźniki. Śruby id synchronizacji namierz przed odpaleniem, są 3. Gaźnik nr 3 jest punktem odniesienia i nie jest ustawiany. Ustawia się resztę do niego. Śruby do synchronizacji są na krzyżak od frontu gaźnika od góry, od gaźnika 2 jest po środku gaźnika (na dostęp do tej będziesz najbardziej klął :lol: ). Ogólnie ich umiejscowienie jest na małe japońskie rączki :tongue:
Avatar użytkownika
terry
Miłośnik
 
Posty: 813
Dołączył(a): N cze 23, 2013 3:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Motocykl: GSXR 750

Re: Gaźniki

Postprzez slawcbf » So lis 09, 2013 11:36 am

terry napisał(a): Ale najlepiej to chyba na obrazku widać :tongue:


Dzięki Terry, podoba mi się Twoje poczucie humoru :thumbup: . Zaraz zobaczę jeszcze raz. To po co w takim razie są te zakrzywione metalowe rurki przy gaźnikach 1i 3(tam gdzie na rysunku opisane są jako intake joints 1 i 3)? Kurcze jestem już bez moto parę dni i muszę korzystać z auta mojej małżonki :kwasny: Muszę to szybko ogarnąć- znowu muszę czekać aż przestanie padać. Co do paliwa to mam taką śmieszną butlę z kranikiem i wężykiem, więc mogę spokojnie zignorować kombinacje z bakiem.

Zapomniałem zapytać. Te wszystkie miejsca do podłączenia CT są na samej baterii gaźników? Właśnie spojrzałem i widzę tylko jedną zatyczkę nr4 z prawej strony gaźników, ale innych zatyczek tam nie widzę.

Edit: Sorki za zamieszanie. Te rurki o których piszę to są te miejsca o których pisze Terry(chyba), tylko u mnie żadnych zatyczek nie ma, są po prostu 2 zakrzywione rurki, z czego jedna z gumowym wężykiem, a druga goła bo 2 wężyk chyba został na moto :bash: . Tylko nr 4(ten prosty) ma zatyczkę i jest całkiem z prawej strony. Kurczę, dalej szukam nr2. Normalnie Monthy Python, hahhaaa.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez slawcbf » So lis 09, 2013 2:46 pm

Obrazek

Nr 25,11,7 odnoszą się do nr2?

Obrazek

Nie mogłem znaleźć nr 1 i 3 na tych rysunkach.

Obrazek

Nr 25,9 to nr 4?

Znacie jakiś patent na oporne śruby? Te z nr 27 od komór pływakowych chyba są zrobione z plasteliny. Nie dość, że nie można wykręcić to jeszcze się psują :helpsmilie: .
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez Ostlander » So lis 09, 2013 3:08 pm

Podłączenie wakuometrów jest proste jak rogalik. :smoke:
Nr 1- cylinder pierwszy od lewej(od cięgna ssania) ma wyprowadzony króciec do synchronizacji od dołu przy gumowym łączniku gaźnik - głowica. Na tym króćcu jest gumowy kapturek.
Nr 2- podłączasz do wężyka podciśnienia otwierającego kranik w baku (cieńszy wężyk od kranika).
Nr 3- podłączasz za pomocą trójnika z wężykiem idącym z gaźnika do zaworu układu PAIR (dopalanie spalin).
Nr4 - króciec widoczny na prawym gaźniku zaślepiony kapturkiem.

Po zrobieniu synchronizacji pamiętaj o ponownym założeniu kapturków.

Do odkręcenia opornych śrub musisz mieć odpowiedniej jakości narzędzia. Marketowe bity made in china omijaj z daleka. Śruby przed odkręceniem spryskaj jakimś płynem penetrującym np nafta, WD40 itp. i odczekaj chwilę. Jeśli łebki śrub są uszkodzone od kiepskiego wkrętaka, to natnij rowek w łbie śruby nożówką i odkręć płaski wkrętakiem. Po demontażu komór pływakowych wymień te wkręty na takie z łbem inbusowym z nierdzewki.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez slawcbf » Pn lis 11, 2013 5:24 pm

Ok. Zlokalizowałem "intake ports". Nr 2, jakby ktoś kiedyś trafił na ten wątek, nie jest na baterii gaźników tylko od strony gdzie gaźniki łączą się z silnikiem.
Teraz kolejny problem. Wężyki od CT mają większą średnicę niż te "króćce". Mam w komplecie przejściówki z gwintami, ale nie mogłem ich wkręcić, bo nie wiedziałem jak pozbyć się króćców, no chyba że mam przejściówki, które nie pasują do mojego moto.
Obrazek
Wiem, że najchętniej wysłalibyście mnie do mechanika :bangin: , ale to będzie ostateczność jak już naprawdę się poddam, a na razie chciałbym się nauczyć mimo wszystko.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez Ostlander » Wt lis 12, 2013 1:06 pm

W żadnym wypadku nie próbuj demontować oryginalnych króćców bo je urwiesz :bangin:
Kup po prostu wężyki o mniejszej średnicy i tyle.
Te króćce z zestawu wakuometrów są zbędne w przypadku CBF-y. Pamiętaj, że zestaw Carbtune jest uniwersalny a nie dedykowany pod dany motocykl.
Sama synchronizacja nie jest remedium na wszystkie kłopoty związane z pracą silnika. Wyrównuje tylko bieg jałowy i w niewielkim stopniu wpływa na przejście z niskich obrotów na średnie.
Najpierw powinno się dokładnie wyczyścić gaźniki łącznie z kanałami biegu jałowego, dyszami itp., potem weryfikacja wszystkich uszczelek , oringów, membran oraz zaworków iglicowych. Następnie montaż, regulacja wysokości poziomu paliwa, wstępna regulacja składu mieszanki wolnych obrotów śrubami i dopiero synchro. Poza tym luzy zaworowe też mają wpływ na wielkości podciśnienia w poszczególnych gaźnikach więc synchro bez sprawdzenia luzów zaworowych jest bez sensu.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Gaźniki

Postprzez rupert » Wt lis 12, 2013 1:48 pm

Proponuję przemyśleć zabawę z gaźnikami. Bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi można narobić bigosu, a koszty tych elementów są niemałe. Nie jest dziwotą, że większość mechaników omija je z daleka :cool:

Oczywiście nie mówię o pierdołach jak synchro, czy regulacja wg serwisówki
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości