Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pn lis 11, 2013 10:31 am
cześć
wiem ,że na forum wpisów o oponach jest od groma, ale zwracam się z konkretnymi pytaniem do posiadaczy NC700X z przebiegiem >10 tyś km. U mnie pojawił się problem - opony po 14 tys. km się wyprofilowały - ponoć dużo jazdy na prostej i się "spłaszczyły". Pomimo iż bieżnik jest praktycznie nie zużyty - tylnia się zaczyna ślizgać na zakrętach. Poza tym okazuje się iż fabrycznie nowe opony są b. śliskie. Jako początkujący motocyklista tego nie zauważyłem - teraz jak trochę szybciej jeżdżę to to czuję. Motor jest jeszcze na gwarancji - byłem sprawdzić w serwisie czy to aby nie tylne łożyska ale wszystko wygląda że jest OK. Czyli problem w oponach. Jak to u Was wygląda? Chciałbym w przyszłym sezonie zmienić na szosowe / turystyczne. Jeżeli już zmieniliście - proszę o radę.
Pn lis 11, 2013 2:50 pm
Laczek ściera się w kwadrat? co to za lacze? jak metzelery to nie ma sensu ich zmieniać, jak Bridgestony to bym się zastanawiał...
może zamiast zmieniać lacze, zetrzyj kant jakimś papierem ściernym? albo pojeździj po rondach.
ja mam 18 kkm i jeszcze sporo bieżnika... ale następne lacze po metzelerach to będą pirelli scorpion trail
Pn lis 11, 2013 5:01 pm
MrGlub napisał(a):Laczek ściera się w kwadrat? co to za lacze? jak metzelery to nie ma sensu ich zmieniać, jak Bridgestony to bym się zastanawiał...
może zamiast zmieniać lacze, zetrzyj kant jakimś papierem ściernym? albo pojeździj po rondach.
ja mam 18 kkm i jeszcze sporo bieżnika... ale następne lacze po metzelerach to będą pirelli scorpion trail
- 14 tyś i zdechły. Na lekko mokrym słabe .
Pn lis 11, 2013 5:30 pm
Z nowymi innymi niż obecnie oponami do NC to nie będzie taka prosta sprawa bo problem polega na tym że opon jest do wyboru do koloru ale w tej rozmiarówce co ma Nc wyboru nie ma dużego. Ja zrobilem na oponach od nowości 22 tyś i chcialem wymienić na bardziej pod teren, umiarkowany off road. Pierwsza myśl była Anakee 2 ale od razu się okazało ze nie ma pod rozmiar Nceka. Więc po głębszych poszukiwaniach i kilku mailach do roznych firm oponiarskich okazało się ze Pireli Scorpion zostaje. To jest status na czas z przed 6 miesięcy, może się coś w międzyczasie zmieniło na lepsze.
Pn lis 11, 2013 9:23 pm
Polecam testy opon w motocyklu z lipca / sierpnia i września bodajże. Są także dostępne online. Test opon turystycznych wygrały Metzeler'y Tourance Next. Traile tez były w teście, ale nie wypadły zbyt dobrze. Jeśli chodzi o przebiegi to zawsze lepsze bedą opony dwuskladnikowe - twardsze na środku, bardziej miękkie po bokach. Tourance Next tak mają. Ja właśnie wymieniam opony po 23000 przebiegu. Na początku myślałem o sportowo-turystycznych, ale ostatecznie zakupilem turystyczne Tourance Next właśnie. Zobaczymy jak sie bedą sprawować.
A jeśli chodzi o fabrycznie w encekach laczki Metzeler'a to one właśnie cierpią na szybkościeralność i w testach piszą, ze na śląskim mają bardzo niewielki margines przyczepności. Moje wrażenia z ostatnich przejażdżek po mokrym to potwierdzają. W CBF'ie miałem Bridgestone BT023 i na mokrym IMO, trzymały lepiej.
Generalnie polecam zmienić te gumy na przyszły sezon. Zajrzyj do tych testów w motocyklu i wybierz sobie co tam będzie odpowiadało Twojemy stylowi jazdy.
Wt lis 12, 2013 7:40 am
dzięki Casper, poczytałem i chyba też znabedę Tourance Next
Wt lis 12, 2013 10:50 am
Tez sie zastanowię na tymi oponami.
Wt lis 12, 2013 11:09 am
Też je biorę pod uwagę do VIPa.
Śr lis 13, 2013 5:43 pm
Na początku myślałem o sportowo-turystycznych, ale ostatecznie zakupilem turystyczne Tourance Next właśnie.
dzięki. daj znac w przyszłym sezonie jak się sprawują.
Cz gru 12, 2013 11:35 am
a czy ktokolwiek widział i wie czy są jakieś oponki do eNCka tak bardziej pod kostkę podchodzące np. HAIDENAU K60 ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.