Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez kugi » Pn maja 30, 2011 11:56 am

Czy warto?
Myślę że trzeba!

Uściślając 600 otrzymał regulację napięcia wstępnego w '08.
Mimo posiadając tą regulację, uważam że jest ona bardzo słaba. Nie pozwala osiągnąć oczekiwanych rezultatów.

Mam świadomość iż CBF jest "tanim" motocyklem, jednak brak regulacji widelca uważam za porażkę.
Osobiście dostrzegam duży dysonans w działaniu widelca i tylnego dampera. Uważam nawet, że różnice w działaniu zbyt miękkiego przodu i progresywnego tyłu za niebezpieczne. Mimo że lubię komfort jaki daje widelec.

Sam obecnie jestem na etapie wymiany oleju na gęstszy - fabryka leje 10W - w celu nieznacznego zwiększenia tłumienia widelca.

Za kluczowe uważam wymianę sprężyn widelca = zmianę charakterystyki dziania przodu.

Niebawem podzielę się doświadczeniami ze zmianą tłumienia.

pozdrawiam,
Marcin
kugi
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pn kwi 18, 2011 7:16 am
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: CBF600N '08

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez zbyhu » Pn maja 30, 2011 1:56 pm

Yo!

Ha, i znowu sie czegos nauczylem :].
U mojej matki w CBF600 '06 regulacji nie ma i jeszcze nie dane mi bylo zobaczyc takiej, ktora ma.

Moze sie za slabo przygladalem ;).

Sorry za wprowadzenie w blad.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Pix » Pn maja 30, 2011 3:46 pm

Powiem Wam Panowie tak:
Wczoraj przyprowadzałem FireBlade-a dla kolegi, gdzie poprzedni właściciel (na oko około 130kg) prawie zawsze jeździł z córką (na oko około 60kg). Moja waga około 105kg. Przód miał na minimum ale tylny amorek na maxa podkręcony. Efekt był taki, że gdy wyłożyłem się na łuku gdzie był LEKKI uskok - tył stracił przyczepność. Ledwo wyszedłem z tego cało...

Jeśli istnieje możliwość regulacji - lepiej popróbować i dopasować pod siebie.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 47
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Dude » Cz cze 09, 2011 2:11 pm

Utwardziłem tył o jeden ząbek, czyli mam teraz nr 4 i przód o jeden ząbek, czyli nr 2.
Powiem szczerze, że warto było. Szczególnie z przodu odczuwam wyraźną poprawę, nierówności, tory tramwajowe na skrzyżowniach, dziury, studzienki nie powodują teraz takiego walnięcia jak wcześniej i jazda stała się stabilniejsza. Oczywiście nie wjeżdżam specjalnie w dziury i studzienki, ale czasami nie ma jak ich ominąć w ruchu miejskim.

Czyli sam sobie na koniec odpowiem na pytanie z tytułu wątku - Tak, warto pogmerać w zawieszeniu i robi się to łatwo! :)
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez yunior81 » So cze 05, 2021 3:30 am

Odświeżając temat. Czy ze zmiana napięcia sprężyny zmienia się wysokość tylnego zawieszenia ?
yunior81
Użytkownik
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pt cze 21, 2013 1:45 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Motocykl: CBF 600N
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez buczekpan » So cze 05, 2021 5:26 am

Nie. Zmienia się tylko wstępne napięcie sprężyny. Po skręceniu sprzęzyny, jak jesteś lekki, to motocykl nie ugnie się aż tak bardzo jak pod ciężką osobą, albo dwoma z bagażem. Ale tutaj nie kombinuj bo to powinno być ustawione pod wagę kierowcy i zwiększane wraz ze wzrostem wagi (plecak + bagaż). Jak utwardzisz żeby nie siadał, to nie będzie amortyzacji i może tracić trakcję, a w zakrętach może być kuku .
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości