Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt maja 24, 2011 8:28 pm
Witam.
Prośba do Was o doświadczenia po regulacji zawieszenia. Wg mnie mam za miękko, ważę ok 90 kg:) Tył w 2 osoby jest bardzo wrażliwy na nierówności. Niby nie dobija, ale jest na samej krawędzi.
Czy ktoś z Was zmieniał ustawienia i czy łatwo się to robi, czy zestaw fabrycznych kluczy wystarczy:)
Dzięki!
Śr maja 25, 2011 7:02 am
Tak masz klucz do regulacji w kształcie takiej kosy z ząbkiem na końcu
coś podobnego do tego:
, regulujesz przestawiając schodki na spodzie amortyzatora zmieniając tym samym napięcie sprężyny...
tutaj masz temat dotyczący regulacji amortyzatora w cbf 1000
http://www.hoonda.pl/viewtopic.php?f=13&t=104
Śr maja 25, 2011 8:37 am
Dzięki:) Mam więc pewność, że muszę dokręcić i przód i tył.
Śr maja 25, 2011 1:25 pm
Dude napisał(a):Witam.
Prośba do Was o doświadczenia po regulacji zawieszenia. Wg mnie mam za miękko, ważę ok 90 kg:) Tył w 2 osoby jest bardzo wrażliwy na nierówności. !
zbyt miękko ? ja ważę 94 i dla mnie wydaje sią bardzo twarde mimo, iż mam ustanowine na max soft, sprawdź lepiej czy wszystko jest ok
Śr maja 25, 2011 6:19 pm
Bosman78 napisał(a):zbyt miękko ? ja ważę 94 i dla mnie wydaje sią bardzo twarde mimo, iż mam ustanowine na max soft
Kiedy przekroczysz zachodnią lub południową granicę to przestanie być twarde.
Zawieszenie tego motocykla nie zostało zaprojektowane do poruszania sie po nawierzchni, jaka zwykle występuje w Polsce, niestety.
Nie spodziewajmy się cudów po tych 120mm skoku, to jest dobre na autobahn. W naszym realu najlepiej sprawdzi się zawiecha ze skokiem tak ze 200mm.
Jeszcze trochę mnie wytrzęsie i pomyślę o jakimś enduro
Śr maja 25, 2011 8:05 pm
Przestawiłem na 4 ząbek czyli tylko o 1 i jestem zachwycony:) Motocykl idzie inaczej, dla mnie lepiej. Sprawdzę jeszcze jak jest z Plecaczkiem.
Teraz podciągnę jeszcze przód o 1 ząbek.
Bosman78 czytałeś wątek o CBF1000 ten z linku mx500? Ludziska na 6-7 ząbku jeżdżą i sobie chwalą. Wszystko zależy od dróg i obciążenia. CBF600 projektowali pod standard czyli 75 kg wagi gdzieś to w sieci wyczytałem:), a mam 90 plus ciuchy i idzie pod 100.
N maja 29, 2011 8:02 am
Yo!
Z przodu CBF nie ma regulacji. Niestety.
Sa motocykle, ktore maja. Wtedy zamiast zwyklych korkow w lagach (tych co wystaja z gornej polki) sa takie ze sruba regulacyjna, ktora jak wkrecasz, to utwardzasz wstepne naprezenie sprezyny.
Byc moze daloby sie do CBFy dokupic takie korki do lag z regulacja, ale na pewno bylaby to czterocyfrowa kwota.
Mozna tez. ew. pokusic sie o podlozenie czegos we wlasnym zakresie pod zwykly korek, aby zwiekszyc wstepne naprezenie sprezyny, ale to juz jest troche rzezba.
Pzdr
N maja 29, 2011 8:32 pm
To do czego są w instrukcji 2 śruby z przodu w lagach? Mam takie niebieskie oksydowane i są na 3 kresce. Mogę to wkrecic lub wykręcić.
Edit: sprawdziłem w instrukcji i mam regulacje wstępnego napięcia sprezyny z przodu. Może to nie jest superregulacja jak w bandicie
ale jest.
Pn maja 30, 2011 6:33 am
w 600tkach jest regulacja w 1000cach nie ma.
Tzn.w nowym tysiącu jest w starym nie.
Pn maja 30, 2011 7:07 am
w starych 600 też nie ;D
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.