Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Dude » Wt maja 24, 2011 8:28 pm

Witam.
Prośba do Was o doświadczenia po regulacji zawieszenia. Wg mnie mam za miękko, ważę ok 90 kg:) Tył w 2 osoby jest bardzo wrażliwy na nierówności. Niby nie dobija, ale jest na samej krawędzi.
Czy ktoś z Was zmieniał ustawienia i czy łatwo się to robi, czy zestaw fabrycznych kluczy wystarczy:)
Dzięki!
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez mx500 » Śr maja 25, 2011 7:02 am

Tak masz klucz do regulacji w kształcie takiej kosy z ząbkiem na końcu :) coś podobnego do tego:

Obrazek
, regulujesz przestawiając schodki na spodzie amortyzatora zmieniając tym samym napięcie sprężyny...
:moto:
tutaj masz temat dotyczący regulacji amortyzatora w cbf 1000 http://www.hoonda.pl/viewtopic.php?f=13&t=104
:moto:
"Brother, my cup is empty
And I haven't got a penny
For to buy no more whiskey
I have to go home"
--------------------------------
www.skutery-krakow.pl
--------------------------------
Avatar użytkownika
mx500
Użytkownik
 
Posty: 143
Dołączył(a): Pt mar 04, 2011 6:57 pm
Lokalizacja: Kraków / Oświęcim
Wiek: 41
Motocykl: CBF 600S 2005
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Dude » Śr maja 25, 2011 8:37 am

Dzięki:) Mam więc pewność, że muszę dokręcić i przód i tył.
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Bosman78 » Śr maja 25, 2011 1:25 pm

Dude napisał(a):Witam.
Prośba do Was o doświadczenia po regulacji zawieszenia. Wg mnie mam za miękko, ważę ok 90 kg:) Tył w 2 osoby jest bardzo wrażliwy na nierówności. !

zbyt miękko ? ja ważę 94 i dla mnie wydaje sią bardzo twarde mimo, iż mam ustanowine na max soft, sprawdź lepiej czy wszystko jest ok
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez menel » Śr maja 25, 2011 6:19 pm

Bosman78 napisał(a):zbyt miękko ? ja ważę 94 i dla mnie wydaje sią bardzo twarde mimo, iż mam ustanowine na max soft


Kiedy przekroczysz zachodnią lub południową granicę to przestanie być twarde.
Zawieszenie tego motocykla nie zostało zaprojektowane do poruszania sie po nawierzchni, jaka zwykle występuje w Polsce, niestety.
Nie spodziewajmy się cudów po tych 120mm skoku, to jest dobre na autobahn. W naszym realu najlepiej sprawdzi się zawiecha ze skokiem tak ze 200mm.

Jeszcze trochę mnie wytrzęsie i pomyślę o jakimś enduro :D
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Dude » Śr maja 25, 2011 8:05 pm

Przestawiłem na 4 ząbek czyli tylko o 1 i jestem zachwycony:) Motocykl idzie inaczej, dla mnie lepiej. Sprawdzę jeszcze jak jest z Plecaczkiem.
Teraz podciągnę jeszcze przód o 1 ząbek.

Bosman78 czytałeś wątek o CBF1000 ten z linku mx500? Ludziska na 6-7 ząbku jeżdżą i sobie chwalą. Wszystko zależy od dróg i obciążenia. CBF600 projektowali pod standard czyli 75 kg wagi gdzieś to w sieci wyczytałem:), a mam 90 plus ciuchy i idzie pod 100.
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez zbyhu » N maja 29, 2011 8:02 am

Yo!

Z przodu CBF nie ma regulacji. Niestety.

Sa motocykle, ktore maja. Wtedy zamiast zwyklych korkow w lagach (tych co wystaja z gornej polki) sa takie ze sruba regulacyjna, ktora jak wkrecasz, to utwardzasz wstepne naprezenie sprezyny.
Byc moze daloby sie do CBFy dokupic takie korki do lag z regulacja, ale na pewno bylaby to czterocyfrowa kwota.

Mozna tez. ew. pokusic sie o podlozenie czegos we wlasnym zakresie pod zwykly korek, aby zwiekszyc wstepne naprezenie sprezyny, ale to juz jest troche rzezba.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Dude » N maja 29, 2011 8:32 pm

To do czego są w instrukcji 2 śruby z przodu w lagach? Mam takie niebieskie oksydowane i są na 3 kresce. Mogę to wkrecic lub wykręcić.
Edit: sprawdziłem w instrukcji i mam regulacje wstępnego napięcia sprezyny z przodu. Może to nie jest superregulacja jak w bandicie :) ale jest.
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez goramo » Pn maja 30, 2011 6:33 am

w 600tkach jest regulacja w 1000cach nie ma.

Tzn.w nowym tysiącu jest w starym nie.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja twardości zawiechy - jak i czy warto?

Postprzez Goral4t » Pn maja 30, 2011 7:07 am

w starych 600 też nie ;D
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości