Spróbuj zgiąć w rękach każde ogniwo, naokoło. Jeśli wszystkie będą chodzić bez oporu to jest łańcuch nierównomiernie naciągnięty.
To też można sprawdzić. Sprawdzaj naciąg od spodu dociskając go do wahacza. I tak każde miejsce, co kilka cm. Zauważysz wówczas, że w jednym miejscu łatwo jest nim dotknąć do wahacza a w innym jest napięty i stawia opór.
1. Albo zapieczone ogniwa
2. Albo nierównomiernie rozciągnięty
3. Albo jedno i drugie
Nie przypuszczam, że jest nieosiowo zamontowany (musiałoby być naprawdę bardzo krzywo koło.
Tyle. Sprawdź to sobie i po sprawie, będziesz wiedział.
Aha, jeśli zapieczony to nafta (może pomóc). A jeśli nierównomiernie rozciągnięty to nic nie zrobisz. W obu przypadkach zaleca się wymianę.
Zapieczenie może być od braku smarowania i przegrzania (ja tak zatarłem łańcuch w litrze).