Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz sty 09, 2014 11:54 am
Tam jest mniejszy, delikatniejszy łańcuch bo i moc mniejsza. Jeśli naciągnął Ci się nierówno to prawdopodobnie był zbyt mocno naciągnięty i albo wpadłeś nim w dziurę (mocno docisnąłeś zawieszenie) albo jechałeś z obciążeniem i mocno bujnęło. Inna opcja to niepłynna jazda. Takie np. stop&go brutalne w mocnym motocyklu. Nie ma innej możliwości na rozciągnięcie kety.
Cz sty 09, 2014 3:35 pm
Pewnie Romania go wykończyła
Cz sty 09, 2014 11:09 pm
A ja mam pytanie. Jeśli planuje wakacyjny wyjazd na moto obładowanym trzema kuframi (na trzy tygonie) i dwiema osobami , to czy wskazane jest poluzować minimalnie naciąg łańcucha by go nie rozciągnąć w trasie? Mój zestaw napędowy ma około 3500km ( prawie nówka
) i nie chciał bym go zakatować na trasie.
Pt sty 10, 2014 5:31 am
Nie naciągaj łańcucha bez obciążenia -wahacz pracuje , im bardziej obciążone moto , tym bardziej .
Pt sty 10, 2014 8:58 am
Sarnaon napisał(a):Nie naciągaj łańcucha bez obciążenia -wahacz pracuje , im bardziej obciążone moto , tym bardziej .
OK. Czyli lekko poluzuję. Do tej pory jeździłem tylko z pasażerem i było ok. Przed trasą popuszczę naciąg bo jak mówisz wahacz będzie bardziej pracował. Teraz naciąg mam ok 3.5-4cm, odpuszczę na ok4.5cm.
Nie przesadzaj znowu w drugą stronę. Sprawdź jak ktoś usiądzie na moto. Ja bym mimo wszystko tak zostawił.
Pt sty 10, 2014 9:10 am
Posadź pasażera, posadź siebie. Jak się schylisz, to da się dosięgnąć łańcucha z pozycji kierowcy i zobaczyć, jak jest napięty. Albo posadź dwie inne osoby i sam sprawdź. W ciemno nie ma co luzować
.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.