uszczelka pod glowicę

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez klemens » Wt sty 14, 2014 7:06 pm

Osu! napisał(a):czy zdejmowanie czy tez bez to stawki maja obrzydliwie wysokie!!! :scared:

Obawiam się, że nie masz wyboru...
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez goramo » Wt sty 14, 2014 7:14 pm

Swego czasu był na naszym forum do sprzedania kompletny silnik za 1500 zeta.

Myślę, że to byłaby dobra alternatywa, bo raczej naprawa obecnego dużo tańsza nie będzie. A jebania się z nim trochę będzie.


Może warto rozważyć kupno innego silnika i przekładkę typu plug-and-play. :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez raphi » Pt sty 17, 2014 7:08 am

Ale o której uszczelce mówicie? Do tej pod pokrywa zaworów nie trzeba rzecz jasna wyjmowac silnika na stół.

I pamiętajcie. Litra cbf ciężko zapalowac. Silnik jest konstruowany na 180 koni (dla ruperta ps ;-) ) i obroty 12 - 13 tysięcy. A u nas jest mocno odprężony wiec nawet przy jezdzie na maxa ma on spory zapas wytrzymałości.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez goramo » Pt sty 17, 2014 7:43 pm

Raphi, uszczelka pod głowicą jest tylko jedna... :wink:

I skoro Osu! pisze o uszczelce pod głowicą, to chyba ją ma na myśli, a nie uszczelkę pod pokrywą "klawiatury". :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez goramo » Pt sty 17, 2014 7:47 pm

raphi napisał(a):I pamiętajcie. Litra cbf ciężko zapalowac. Silnik jest konstruowany na 180 koni (dla ruperta ps ;-) ) i obroty 12 - 13 tysięcy. A u nas jest mocno odprężony wiec nawet przy jezdzie na maxa ma on spory zapas wytrzymałości.


Tyle teorii.

W praktyce każdy silnik da się "zapałować".
Sam wiesz, że litr jest tak sobie rozwiązany pod względem chłodzenia, co sprzyja pojawianiu się problemów z szczelką. Poza tym wywalenie uszczelki pod głowicą czasem się po prostu zdarza - czasem jest jakaś mała wada fabryczna w samej uszczelce, czasem jakaś niedoskonałość w obróbce bloku lub głowicy, czasem mały błąd przy spasowaniu elementów.
Nie ma na to reguły.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez Osu! » So sty 18, 2014 7:55 am

goramo napisał(a):Swego czasu był na naszym forum do sprzedania kompletny silnik za 1500 zeta.

Myślę, że to byłaby dobra alternatywa, bo raczej naprawa obecnego dużo tańsza nie będzie. A jebania się z nim trochę będzie.


Może warto rozważyć kupno innego silnika i przekładkę typu plug-and-play. :rolleyes:



...niestety, wstrzelileś się w cenę.... :wallbash:
:dog:

Rzecz jasna gdyby chodzilo o uszczelkę gumową pod pokrywę zaworową nie robiłbym tyle zamentu....jakbym miał możliwość wyboru uszkodzenia uszczelki..... :)

I wcale nie powiedziane, że i jej nie trzeba będzie w koncu wymienić....przeciez watpie by do tego momentu ktokolwiek ją wymieniał z tym przebiegiem....a juz przynajmniej 2 regulacje zaworów miał i przynajmniej przy jednej nie byla wymieniana na bank.........mechanicy staraja sie z nia dobrze obchodzic i traktuja silikonem zauwazylem...
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez terry » So sty 18, 2014 9:05 pm

Może spróbuj wymienić sam? koszty spadną wtedy bardzo, przy okazji sprawdzisz luzy w zaworach, stan napinacza rozrządu i łańcucha i wymienisz płyny :tongue: Trochę trzeba naodkręcać, ale nie jest to jakieś skomplikowane. Najważniejsze to dobrze oczyścić powierzchnie pod uszczelkę i prawidłowo dokręcić śruby. To czy głowica ma płaską powierzchnię sprawdzą ci w zakładzie od głowic za 50zł.
Avatar użytkownika
terry
Miłośnik
 
Posty: 813
Dołączył(a): N cze 23, 2013 3:33 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Motocykl: GSXR 750

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez Osu! » Cz sty 23, 2014 6:38 am

....ale i owszem, chętnie....tyle, że ani nie mam do tego ani warunków (miejsca w garazu) by sie rozłożyć na kilka dni z rozgrzebanym silnikiem (tak wogóle to trzeba go wyjąć z ramy by wymienić uszczelkę) ani klucza dynamometrycznego który przy takiej zabawie nieodzowny....
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez goramo » Cz sty 23, 2014 1:34 pm

Osu! napisał(a):....ale i owszem, chętnie....tyle, że ani nie mam do tego ani warunków (miejsca w garazu) by sie rozłożyć na kilka dni z rozgrzebanym silnikiem (tak wogóle to trzeba go wyjąć z ramy by wymienić uszczelkę) ani klucza dynamometrycznego który przy takiej zabawie nieodzowny....


W garażu wyjmij silnik z ramy, a potem bierzesz piec pod pachę i do domciu... :biggrin:

W dużym pokoju na podłodze się rozłożysz, to go porozbierasz w ramach poobiedniego relaksu... :biggrin:

:msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Odp: uszczelka pod glowicę

Postprzez raphi » Pt sty 24, 2014 10:52 pm

goramo napisał(a):Raphi, uszczelka pod głowicą jest tylko jedna... :wink:

I skoro Osu! pisze o uszczelce pod głowicą, to chyba ją ma na myśli, a nie uszczelkę pod pokrywą "klawiatury". :rolleyes:
oj tam. Nie doczytalem. Wielkie haloo ;-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 155 gości