uszczelka pod glowicę

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

uszczelka pod glowicę

Postprzez Osu! » Pn sty 06, 2014 8:19 am

witanko,

pytanie kieruję głównie do Zbyha (też ma większy przebieg..) ale może i inni się już z tym zmierzyli...

Po mojej ostatniej dłuższej podróży zauważyłem, że uszczelka się poci..... :scared:
A do tego z innej strony widać również stróżkę płynu chłodniczego.. :eek:

Czy walnięta uszczelka w sumie jakby nie patrzeć mlodym motocyklu (przebieg koło 85tys.) to normalna rzecz...?

Nie slyszy się za często by ktokolwiek wymieniał uszczelkę w moto :sad:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez zbyhu » Pn sty 06, 2014 8:47 am

U mnie coś około 114kkm na szafie i sucho.
Trochę mi się poci olejem w miejscu, gdzie wychodzi po prawej stronie z silnika jakiś kabel (i nie jest to czujnik ciśnienia ten na dole, tylko tak od przodu silnika, chyba między deklem a blokiem).
Poza tym silnik suchy...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez goramo » Pn sty 06, 2014 8:48 am

Nie, to nie jest normalne. Chociaż zdarza się - w moto także.
Może zdarzyło ci się przegrzać silnik - uszczelka pod głowicą jest na to wrażliwa.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez Osu! » Pn sty 06, 2014 1:53 pm

zauwazylem, ze sie poci po przejechaniu 1200km niemieckimi autostradami...ale jak wtedy mozna przegrzac silnik skoro chlodzenie wtedy jest idealne..?
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez klemens » Pn sty 06, 2014 2:03 pm

Osu! napisał(a):zauwazylem, ze sie poci po przejechaniu 1200km niemieckimi autostradami...ale jak wtedy mozna przegrzac silnik skoro chlodzenie wtedy jest idealne..?

Przegrzać mogłeś wcześniej a ujawnić mogło się później. Objuczony byłeś, widzę, jak muł tybetański.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez Osu! » Pn sty 06, 2014 4:15 pm

ciężko mi uwierzyć w przegrzanie :dontgetit:
Chyba, że może termostat nie działa poprawnie...?
Ale to chyba bym jakoś zauwazyl...szkoda, ze nie m :dontgetit: amy jakiejs kontrolki :crybaby:
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez goramo » Pn sty 06, 2014 6:19 pm

Kontrolkę mamy :smile: , ale ona zaświeca się dopiero jak już jest po ptakach.... :dusgust:

Dlatego już ze dwa lata temu pisałem, że wskaźnik temperatury cieczy jest moim zdaniem bardzo ważny i wolałbym nie mieć wskaźnika poziomu paliwa (wystarczyłaby kontrolka rezerwy) a w zamian niego chętnie widziałbym wskaźnik temperatury.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez raphi » Pn sty 06, 2014 7:14 pm

Osu! napisał(a):zauwazylem, ze sie poci po przejechaniu 1200km niemieckimi autostradami...ale jak wtedy mozna przegrzac silnik skoro chlodzenie wtedy jest idealne..?

Wcale nie jest. Mam zamontowany woltomierz i dzięki niemu wiem, że w upalny dzień przy prędkości 180+ co chwilę załącza się wentylator (spada napięcie ładowania o 1V). Też mnie to zdziwiło. No, ale to przy 34 stopniach.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez zbyhu » Pn sty 06, 2014 8:39 pm

goramo napisał(a):Kontrolkę mamy :smile: , ale ona zaświeca się dopiero jak już jest po ptakach.... :dusgust:


Nie do końca jest jak piszesz.
Na forum cbf1000.com jest Grek, który ma już ponad 160kkm nalatane na CBF i przeżył awarię termostatu. Podczas tej awarii właśnie zaświecała mu się kontrolka temperatury kilkakrotnie, bo próbował ze Szwecji dojechać do Danii na padniętym termostacie, aby sprzęta naprawić. Nawet mu płyn po drodze wyrzygiwało z przegrzania i go uzupełniał w układzie.
Po wymianie termostatu moto śmiga do dziś.

http://www.cbf1000.com/index.php/topic, ... #msg121411

Także kontrolka nie jest zbyt późnym sygnałem dla silnika. Jest natomiast sygnałem, że lepiej od razu przestać jechać i tutaj wskaźnik temperatury naturalnie mógłby wcześniej i precyzyjniej wskazać, że coś jest nie halo.

Także jeśli w motocyklu Osu nie zaświeciła się kontrolka, to jest to naprawdę ciekawe, że uszczelka pod głowicą padła...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: uszczelka pod glowicę

Postprzez Osu! » Wt sty 07, 2014 5:06 am

nie zaświeciła, nie zaświeciła... :wallbash:

Jestem trzecim właścicielem....nie wiem co się działo z moto przsede mną...mógł jakiś mechanior coś zrypać mnieju lub bardziej świadomie...?
Choć nie sądze by głowice przy takim przebiegu do czegokolwiek mogli zdejmować/ruszać....do regulacji zaworów nie trzeba, do ew. wymiany altka też nie, także winna być fabryczna...
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości