LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez jokansen » Cz mar 20, 2014 7:24 am

Nowa obudowa na swoim miejscu. Chcę się tu podzielić swoim patentem na montaż. Może nieco barbarzyński ale może ktoś zdecyduje się pójść moim śladem. Jak wiemy manual sugeruje lekkie opuszczenie dolnej półki coby śruby od zegarów weszły w otwory mocujące znajduące się na sankach nad reflektorem. Ja poradziłem sobie nieco inaczej. Po prostu grubym wkrękatkiem podgiąłem w dół blaszkę z otworami tak, żeby licznik wskoczył na swoje miejsce a następnie wyprowadziłem blaszkę do swojego pierwotnego położenia. Wszystko wykonane jest z miękkiej stali podatnej na zginanie więc cała operacja obyła się bezstratnie i bez uszkodzeń powłoki lakierniczej mocowania. Czyńcie to na swoją odpowiedzialność.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie obudowy którą zakupiłem. Nie jest to oryginał ale wykonana jest całkiem nieźle choć z małą uwagą. Podczas skręcania okazało się, że cokoliki w które wchodzą śrubki wewnątrz obudowy - te w okolicach przycisków do resetowania przebiegu i zmiany funkcji wyświetlacza są za krótkie. Skutkowało to tym, że po skręceniu przyciski były permanentnie wciśnięte. Należy w tym miejscu podłożyć w środku dość wysokie podkładki by przyciski działały prawidłowo.
Pozdro
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez maxr1 » Cz mar 20, 2014 12:09 pm

jokansen napisał(a):Nowa obudowa na swoim miejscu. Chcę się tu podzielić swoim patentem na montaż. Może nieco barbarzyński ale może ktoś zdecyduje się pójść moim śladem. Jak wiemy manual sugeruje lekkie opuszczenie dolnej półki coby śruby od zegarów weszły w otwory mocujące znajduące się na sankach nad reflektorem. Ja poradziłem sobie nieco inaczej. Po prostu grubym wkrękatkiem podgiąłem w dół blaszkę z otworami tak, żeby licznik wskoczył na swoje miejsce a następnie wyprowadziłem blaszkę do swojego pierwotnego położenia. Wszystko wykonane jest z miękkiej stali podatnej na zginanie więc cała operacja obyła się bezstratnie i bez uszkodzeń powłoki lakierniczej mocowania. Czyńcie to na swoją odpowiedzialność.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie obudowy którą zakupiłem. Nie jest to oryginał ale wykonana jest całkiem nieźle choć z małą uwagą. Podczas skręcania okazało się, że cokoliki w które wchodzą śrubki wewnątrz obudowy - te w okolicach przycisków do resetowania przebiegu i zmiany funkcji wyświetlacza są za krótkie. Skutkowało to tym, że po skręceniu przyciski były permanentnie wciśnięte. Należy w tym miejscu podłożyć w środku dość wysokie podkładki by przyciski działały prawidłowo.
Pozdro



osz kurcze trochę sztubacki sposób no ale skuteczny xD , u mnie to wyglądało tak że najpierw popuszczam śruby licznika na mocowaniach ze stelażem potem kierownice odkręcam od póki (wisi na linkach od gazu itp itd) następnie popuszczam górną półkę i lekko uderzam gumowym młotkiem od dołu póki co powoduje jej bez stresowe pozbycie się razem z zegarami :D :witch:
maxr1
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr lut 12, 2014 10:08 pm
Imię: max
Motocykl: HONDA CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez jokansen » Pt mar 21, 2014 7:03 am

Czyli zrobiłeś to profesjonalnie :) Nie brzmi to szczególnie skomplikowanie, więc następnym razem może zrobię to zgodnie ze sztuką. Niezłą rzeźbę musiałem też odstawić ze śrubami i tulejkami mocującymi licznik do półki, których nie miałem. Śruby kupiłem a tulejki zrobiłem z plastikowych części rowerowego wentyla i sanitarnych uszczelek gumowych. Całość wyszła estetycznie i skutecznie. Koncern Hondy powinien kupić ode mnie patent :)
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez maxr1 » Pt mar 21, 2014 7:16 am

hahahaha pomysły masz dobre :D , no zrobiłem to tak aby nie pourywać zaczepów licznika które i tak już swoje przeszły :( , wczoraj zaczął mi wariować obrotomierz , wymieniłem bezpiecznik od licznika z 10A(bo był spalony, to już drugi bezpiecznik) na 15A mam nadzieje że nie zaszkodzi to :wacko: , ale jeśli dalej tak pójdzię to będę musiał szukać przyczyny , zauważyłem że po myciu motocykla mu trochę odwala -.-
maxr1
Użytkownik
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr lut 12, 2014 10:08 pm
Imię: max
Motocykl: HONDA CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez jaskov » Cz mar 27, 2014 1:16 am

Wracając do tematu...

Wreszcie po pół roku bez wiedzy o prędkości mam działający prędkościomierz! W moim przypadku wadliwy okazał się czujnik prędkości, czyli dokładnie impulsator. W serwisie taki nowy kosztuje 800zł, więc jak za moto za 5-6k to uznałem, że prędzej będę jeździł bez prędkościomierza niż kupie ten kawałek drutu. Czujnik ten to po prostu cewka która zapodaje impulsy do zegarów. Szukałem w necie używki do CBF500, ale niestety bez powodzenia. Przeanalizowałem rysunki techniczne do CBF600 i okazało się, że czujnik od tego modelu powinien pasować, ale ma zupełnie inną wtyczkę. Zaryzykowałem i kupiłem za 85zł z wysyłką, przerobiłem z kolegą wtyczkę, wykorzystując oryginalny czujnik i działa jak nowy. Według mojej wiedzy czujnik do CBF600 jest jedynym o tych samych wymiarach.

Jeżeli kiedykolwiek, ktoś będzie miał problem z czujnikiem to zapraszam do kontaktu ze mną, bo inżynierowie hondy umieścili go w takim miejscu, że bez wprawy i znajomości motocykla nie wyjmiesz za pierwszym razem, a Haynes opisuje tą kwestię dość pobieżnie.

:cheers:
jaskov
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): Pn sie 26, 2013 10:25 am
Imię: Janek
Motocykl: CBF500
W siodle: <100 kkm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez draco757 » Cz lip 23, 2020 5:30 pm

Czyli trzeba zdemontować rozrusznik elektryczny, żeby dostać się do czujnika?

Mam problem ze swoim licznikiem. Mianowicie po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy wskazówka prędkościomierza opada i nie rusza się już w ogóle. Następuje to około momentu, kiedy silnik rozgrzewa się do normalnej temp. roboczej. Styki w liczniku wydają się być w porządku. Rozebrałem go, oczyściłem i złożyłem z użyciem sprayu do styków. Pomijając to, że po wymianie tarcz wskazówki pokazują zbyt niskie wartości, to nic się nie zmieniło. (ze wskazówkami, to planuję rozkręcić zegary, wyjąć wskazówki i włączyć zapłon bez włączenia silnika. Silniczki powinny wtedy ustawić się na zero, a ja wsadzę wtedy wskazówki, żeby wskazywały zero). Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną takich problemów poza czujnikiem prędkości pod rozrusznikiem?
Avatar użytkownika
draco757
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz mar 02, 2017 8:41 pm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez draco757 » Śr sie 26, 2020 9:03 pm

draco757 napisał(a):Czyli trzeba zdemontować rozrusznik elektryczny, żeby dostać się do czujnika?

Mam problem ze swoim licznikiem. Mianowicie po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy wskazówka prędkościomierza opada i nie rusza się już w ogóle. Następuje to około momentu, kiedy silnik rozgrzewa się do normalnej temp. roboczej. Styki w liczniku wydają się być w porządku. Rozebrałem go, oczyściłem i złożyłem z użyciem sprayu do styków. Pomijając to, że po wymianie tarcz wskazówki pokazują zbyt niskie wartości, to nic się nie zmieniło. (ze wskazówkami, to planuję rozkręcić zegary, wyjąć wskazówki i włączyć zapłon bez włączenia silnika. Silniczki powinny wtedy ustawić się na zero, a ja wsadzę wtedy wskazówki, żeby wskazywały zero). Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną takich problemów poza czujnikiem prędkości pod rozrusznikiem?

Dobra. Sprawa załatwiona. Wymieniłem czujnik prędkości na czujnik z CBF600. Trzeba było zmienić wtyczkę, ale zrobiłem to razem z montażem wskaźnika zapiętego biegu, więc było bez dodatkowego bólu. Najgorszy jest dostęp do śrub trzymających czujnik pod obudową filtra powietrza.
Avatar użytkownika
draco757
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz mar 02, 2017 8:41 pm

Re: LICZNIK PROBLEM ! POMOCY :(

Postprzez zcna » N mar 07, 2021 11:17 pm

Najgorszy jest dostęp do śrub trzymających czujnik pod obudową filtra powietrza.

Właśnie będzie mnie czekać operacja wymiany czujnika, jedną śrubkę ledwo odkręciłem, tej drugiej nie dałem rady. Czy teraz następnym krokiem konieczne będzie ściągnięcie baku i demontaż airboxa, czy może masz jakiś inny patent żeby się tam dostać ?
zcna
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Śr paź 23, 2019 6:17 pm
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości