obroty

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

obroty

Postprzez Daniel220 » Pt mar 21, 2014 10:08 pm

witam mam pytanie jakie macie obroty na ssaniu po uruchomieniu motocykla? i jeszcze jedno pytanie jaką grubość minimnalną mogą miec tercze z przodu a jaka mają nowe :shifty:
Daniel220
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): N mar 02, 2014 8:36 pm
Imię: Daniel
Motocykl: CBF 600 S
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez Daniel220 » N mar 23, 2014 6:06 pm

odpowie mi ktoś?
Daniel220
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): N mar 02, 2014 8:36 pm
Imię: Daniel
Motocykl: CBF 600 S
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez raphi » N mar 23, 2014 6:44 pm

Zgaduje po dziale, że CBF600. Tarcze 3,5 mm minimalnie. Jeśli chociaż jedna tarcza ma mniej to należy wymienić obie, wraz z klockami.

Nie mam ssania. Litr na wtryskach na zimno 2000, ale szybko schodzi do 1500. Potem 1200 jakoś.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: obroty

Postprzez Ostlander » N mar 23, 2014 9:39 pm

Daniel220 napisał(a):witam mam pytanie jakie macie obroty na ssaniu po uruchomieniu motocykla? i jeszcze jedno pytanie jaką grubość minimnalną mogą miec tercze z przodu a jaka mają nowe :shifty:


Obroty sa zależne od temperatury zewnętrznej, temperatury silnika, jak mocno wyciągnięte jest ssanie itp. itd. Siłą rzeczy w każdym moto mogą być różne. Po rozgrzaniu silnika powinny być ustawione pokrętłem na 1300 obr/min.
Na tarczach jest wygrawerowana minimalna grubość więc wystarczy zaopatrzyć się w mikrometr i zmierzyć. Suwmiarka odpada ze względu na długość szczęk.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez ferret » N mar 23, 2014 9:43 pm

Moja 600 na wtrysku, zimna zaraz po uruchomieniu ma około 1700-1800, rozgrzana okolo 1200.
Obrazek
Avatar użytkownika
ferret
Użytkownik
 
Posty: 150
Dołączył(a): Śr sty 15, 2014 2:29 pm
Lokalizacja: Zürich
Wiek: 55
Imię: Maciej
Motocykl: CBF600NA '09
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez Turos » Pn mar 24, 2014 7:28 am

CBF na ssaniu coś koło 2tys. obr, lekko faluje (2 gary :smoke: ), po rozgrzaniu jak wyżej.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez Daniel220 » Pn mar 24, 2014 1:29 pm

no właśnie pytałem o obroty na ssaniu moja ma ok 2 tys trochę sie zdziwiłem bo ER5 miało ok 4 tys na ssaniu
Daniel220
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): N mar 02, 2014 8:36 pm
Imię: Daniel
Motocykl: CBF 600 S
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez goramo » Pn mar 24, 2014 3:43 pm

Daniel220 napisał(a):no właśnie pytałem o obroty na ssaniu moja ma ok 2 tys trochę sie zdziwiłem bo ER5 miało ok 4 tys na ssaniu


4 tys na ssaniu? :eek:
Yyyy..... trochę to głupie, gdy tak na zimnym piecu obroty wskakują same z siebie od razu na 4 tysiące... :wacko:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: obroty

Postprzez Daniel220 » Pn mar 24, 2014 9:27 pm

no tak silnik szybciej łapie temperaturę dlatego sie dziwiłem ze CBF ma tylko ok 2 tys na ssaniu
Daniel220
Nowicjusz
 
Posty: 12
Dołączył(a): N mar 02, 2014 8:36 pm
Imię: Daniel
Motocykl: CBF 600 S
W siodle: <100 kkm

Re: obroty

Postprzez Ostlander » Pn mar 24, 2014 10:14 pm

Daniel220 napisał(a):no właśnie pytałem o obroty na ssaniu moja ma ok 2 tys trochę sie zdziwiłem bo ER5 miało ok 4 tys na ssaniu


Ale ssanie nie działa w systemie 0-1 tylko ma stany pośrednie. Polega to na takim manipulowaniu cięgnem by wraz ze wzrostem temperatury silnika i obrotami ssanie przymykać aż do całkowitego zamknięcia przy stabilnych wolnych obrotach. Praktycznie latem ssanie zamykasz zaraz po odpaleniu, a nie dajesz pracować zimnemu silnikowi na podwyższonych obrotach i bardzo bogatej mieszance. Taka praca silnika jest szkodliwa bo skraplająca się benzyna z mieszanki na zimnych ściankach cylindrów rozrzedza olej i powoduje zwiększone tarcie układu cylinder-pierścienie- tłok. Silnik szybciej się nagrzewa na zubożonej mieszance, a jeśli masz świece irydowe to okres pracy silnika na ssaniu może być bardzo krótki.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości