Wężykowanie motocykla

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Wężykowanie motocykla

Postprzez jokansen » Pn mar 31, 2014 8:59 am

Hej
Mam problem. Po wymianie opon moja maszyna zgłupiała. W zakresie prędkości 50-80km/h moto potrafi jechać jak pijane (ja trzeźwy żeby nie było). Najlepsze jest to, że to zjawisko nie występuje cały czas i nie zauważyłem jakiejś szczególnej korelacji z np. jakością nawierzchni po której się poruszam. Oczywiście ciśnienie w oponach jest ok. Tak sobie myślę, że może coś popsuł pan mechanik bo smarował mi łożysko główki ramy (np. za mocno skręcił?) ale tak na moje oko jest w porządku. Na poprzednich laczkach bardzo minimalnie odczuwałem takie zjawisko podczas powolnej jazdy w korku. Co sprawdzić?
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez Piotrek » Pn mar 31, 2014 10:31 am

no to pieknie. mnie czeka wlasnie wymiana opon............
Piotrek
Fanatyk
 
Posty: 3327
Dołączył(a): Cz cze 16, 2011 7:35 pm
Wiek: 54
Motocykl: HD Fat Boy, gaznik,

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez Turos » Pn mar 31, 2014 10:36 am

Jokansen jakie laczki założyłeś?
Może za mocno jest dokręcone łożysko główki ramy?
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7621
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez godsend » Pn mar 31, 2014 11:12 am

jokansen napisał(a):Co sprawdzić?


Łożysko.
Avatar użytkownika
godsend
Użytkownik
 
Posty: 36
Dołączył(a): N gru 02, 2012 6:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adam
Motocykl: CBF600N '08
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez Monte Christo » Pn mar 31, 2014 2:09 pm

A po co ruszałes to łożysko? Do wymiany opon nie potrzeba przecież? :wacko:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez jokansen » Pn mar 31, 2014 4:05 pm

Monte uważałem, że kiera za ciężko mi chodzi bo na każdym innym moto, nawet większym było lżej. Nakazałem więc sprawdzenie łożysk w główce. Człowiek sprawdził, stwierdził że łożyska są w porządku tylko napakował tam trochę smaru i złożył z powrotem. I trochę lżej faktycznie się kręci.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez Pix » Pn mar 31, 2014 4:58 pm

jokansen napisał(a):Monte uważałem, że kiera za ciężko mi chodzi bo na każdym innym moto, nawet większym było lżej. Nakazałem więc sprawdzenie łożysk w główce. Człowiek sprawdził, stwierdził że łożyska są w porządku tylko napakował tam trochę smaru i złożył z powrotem. I trochę lżej faktycznie się kręci.


I w tym może tkwić problem. Łożysko gdy jest za mocno skręcone powoduje, że motocykl przy minimalnych prędkościach ma ochotę "kłaść się".
Gdy skręcimy za lekko, może występować shimmy w zakresie około 40 - 100 km/h, a później ustaje.
Na moje oko wystarczy lekko dociągnąć łożysko.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez jokansen » Wt kwi 01, 2014 4:46 am

Nic to, niech mechanik poprawia robotę. Nurtuje mnie tylko fakt, że nie dzieje się to zawsze a tylko czasami. Po swoich przygodach z łożyskiem w Rumunii jestem nieco przewrażliwiony ale dałem przejechać się swojemu kumplowi który potwierdził to co obserwuję.
Na moje oko, to łożysko może być skręcone za mocno bo to nie jest shimmy tylko takie zataczanie się moto w prawo i w lewo.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez Monte Christo » Wt kwi 01, 2014 9:16 am

Jedź skąd żeś przyjechał. Niech poprawia, opisz mu problem i niech zbada temat. Chyba jest jakaś określona siła Nm, którą trzeba dokręcić.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Wężykowanie motocykla

Postprzez Pix » Wt kwi 01, 2014 8:00 pm

Więc może do sedna sprawy - zakładamy prędkość 40-80km/h. Co się dzieje?

Wężykowanie? Odnosi się wrażenie że motocykl chce się sam wykładać w zakręt choć jedziemy po prostej? Po puszczeniu kierownicy brak shimmy, a motocykl "kładzie się"?

Shimmy? Po puszczeniu kierownicy wpada ona w wibrację?

I jeszcze inna sprawa... Nowe opony... A może odczuwasz to co powinieneś odczuwać? Często jest odczuwalne przez parędziesiąt kilometrów, że motocykl sam się kładzie, a jest to spowodowane po prostu nową oponą...? Punkt styczności z asfaltem w przypadku nowej opony (przednie koło) jest naprawdę minimalny... Może wystarczy przejechać troszkę więcej km i wszystko ustanie?

Taki objaw odczuwam po każdej zmianie przedniej opony na nową ale wystarczy przejechać ze 150-300km i problem znika.

Mówisz, że kierownica lżej chodzi niż wcześniej więc skąd wniosek, że łożysko za mocno dokręcone? Obyś w niedługim czasie nie musiał zmieniać łożyska główki...
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 123 gości