Hej.
Znalazłem fajne filmiki na YT z czynności serwisowych przy CBFie.
-> kontrola luzów zaworowych: http://www.youtube.com/watch?v=FX3LtfQ7jYE
-> demontaż głowicy i ponowny montaż: http://www.youtube.com/watch?v=ce1ncJXZr9E
-> skrzynia biegów: http://www.youtube.com/watch?v=k2i8rzHgtdo
Byłoby super, gdyby ktoś kto szprecha po niemiecku zrobił do tych filmików tłumaczenie.
Interesuje mnie zwłaszcza co ten gościu mówi o zjawisku ciągnięcia wałków rozrządu przez napięty łańcuch rozrządu - coś tam klaruje na ten temat i pokazuje odchylanie się wałka od poziomu w wyniku siły pochodzącej od napiętego łańcucha. Z tego co wywnioskowałem ma to jakiś minimalny wpływ na wyniki pomiarów luzu zaworowego, co jest potem zobrazowane w tabelce, którą pokazuje na końcu i omawia. Wpływ na wielkość luzu ma także temperatura przy jakiej prowadzone są pomiary.
Czy ten koleś w filmie podał informację w jakich warunkach powinno się poprawnie robić pomiar - tzn. czy robić go przy łańcuchu napiętym, czy poluzowanym? I w jakiej temperaturze?
Wszystkie filmy tego gościa: http://www.youtube.com/channel/UCtqoRxlIuSVifpRQXMy1KOA/videos