Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez aceventura » N wrz 22, 2013 9:52 pm

Ja miałem shimmy (i to naprawdę mocne; jeżdżę z kufrem centralnym i akcesoryjną szybą) na przednim fabrycznym Bridgestone (przebieg 24 tys.). Opona wyząbkowana. Zmieniłem na Pirelli Diablo Strada, kontroluje ciśnienie i problem zniknął - teraz, nawet jadąc z kufrem, shimmy nie ma.
aceventura
Nowicjusz
 
Posty: 13
Dołączył(a): N wrz 22, 2013 4:20 pm
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600n '10
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Janusz » Cz lip 30, 2015 11:29 am

Przednia opona ma bardzo duże znaczenie w tej kwestii. I to nawet jeśli jest tego samego producenta. Dla przykładu u mnie: Bridgestone BT 056 - nie było shimmy. BT 021 - shimmy i to mocne - nie dało się puścić kiery ani na moment. BT 023 - problem zniknął. Cały czas ten sam kufer centralny, który generalnie powoduje turbulencje i sprzyja shimmy.
Avatar użytkownika
Janusz
Miłośnik
 
Posty: 598
Dołączył(a): Śr maja 16, 2012 12:16 pm
Imię: Janusz
Motocykl: Suzuki GSXS 1000 F
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez rademenes » Cz lis 19, 2015 11:58 am

Mi właśnie pojawił się ten problem po założeniu wysokiej szyby lub po awaryjnym hamowaniu z ok 100 do zera na ABS i nie wiem od czego. kupiłem CBF1000 z nalotem ok 8tysi z oryginalnymi oponami po kupnie było ok jak zacząłem dodawać dodatki gmole szyba pewnego razu zaczęło szarpać ot co, a może opony bo mają 5lat?
rademenes
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 8:20 am
Wiek: 42
Imię: Jan
Motocykl: CBF1000ST
W siodle: 100-200 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Turos » Cz lis 19, 2015 12:18 pm

Czy po zdjęciu szyby nadal są takie drgania na kierownicy?
Ciśnienie w oponach sprawdziłeś? Temp. znacznie spadła w stosunku do upalnych dni, a to ma wpływ na ciśnienie w oponie. Może trzeba trochę dokręcić śrubę od łożyska? :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez rademenes » Cz lis 19, 2015 2:21 pm

Nie sprawdzałem ciśnienia i nie zdejmowałem szyby chyba muszę podejść do tematu na spokojnie bo już prawie kupiłem kpl opon bo myślałem że dostała guza albo co, a tu widzę że trza pogłówkować. Łożysko główki jest ok.
rademenes
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Śr lis 11, 2015 8:20 am
Wiek: 42
Imię: Jan
Motocykl: CBF1000ST
W siodle: 100-200 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Ostlander » Pt lis 20, 2015 6:14 pm

W swojej CBF-ie miałem shimmy przy ok 70km/h, z kuframi większe bez mniejsze. Dopiero wymiana oryginalnych batlaxów na nowe Z8 zlikwidowała przyczynę. Stare oryginalne opony miały przebieg 14000km. Żebym wiedział że to one są powodem tego zjawiska, to wymienił bym je zaraz po kupnie moto czyli przy 10000km nie patrząc na to, ze jest jeszcze trochę bieżnika. :wallbash:
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez dzik » So lis 21, 2015 10:34 am

U mnie w poprzedniej zarowno w poprzedniej jak i obecnej cbf shimmy przy założonym kufrze to był standard. Bez kufra spokój.
Jedź szybko tam gdzie wolno.
Avatar użytkownika
dzik
Fanatyk
 
Posty: 3918
Dołączył(a): Pn lip 30, 2012 5:26 pm
Lokalizacja: Wuwua
Wiek: 43
Motocykl: CBF1125
W siodle: 100-200 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Monte Christo » So lis 21, 2015 11:36 am

U mnie od nowosci sa drgania.
Bez kufra wcale niewyczuwalne ale z top casem nie puszczam kiery.
Mam batlaxy ale przy zerowym przebiegu tez lekko bylo czuc. W moim przypadku opony nie maja znaczenia.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez zbyhu » Pt lis 27, 2015 9:41 am

Ostlander napisał(a):W swojej CBF-ie miałem shimmy przy ok 70km/h, z kuframi większe bez mniejsze. Dopiero wymiana oryginalnych batlaxów na nowe Z8 zlikwidowała przyczynę. Stare oryginalne opony miały przebieg 14000km. Żebym wiedział że to one są powodem tego zjawiska, to wymienił bym je zaraz po kupnie moto czyli przy 10000km nie patrząc na to, ze jest jeszcze trochę bieżnika. :wallbash:


O ile CBFy znam to mogę powiedzieć tyle. To będzie krótkotrwały efekt i problem wróci.

Ogólnie chyba należy uznać, że ten typ tak ma.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez rupert » Pt lis 27, 2015 10:20 am

Wraca szybko. Jedyna rada, walić to i nie jeździć bez trzymanki :cool:

Ew amortyzator.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 128 gości