Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Goral4t » Cz cze 01, 2017 1:30 am

u mnie problem węża powyżej 160 rozwiązała zmiana opony na tyle. zawsze chwaliłem i jeździłem na diablo stradach i szukałem wszędzie a nie w nich. Teraz wpadła mi bt 23 używana na tyłe i się praktycznie uspokoiło
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Rafał P » Pn cze 12, 2017 2:09 pm

Wróciłem z zagranicy i:
sprawdziłem ciśnienie w oponach
poluzowałem nieco główęe ramy(odkręciłem tą nakrętkę o kilka stopni
i wyjechałem....pierwsze shimmy przy 200km/h

następnie opuściłem szybę na maksa w dół w drodze powrotnej i niestety przy 170km/h to samo.
Opony mam od nowości i obecnie mają nawinięte około 8-9tys km.

teraz postanowiłem wymienić łożysko główki ramy, pierwotnie jest wiankowe a chce wymienić na stożkowe.(kolega w przedliftowej ma zmienione i nie narzeka w ogole na shimmy)
Zna ktoś wymiary tego łóżyska? dla CBF 1000FA 2011? tak bym kupił i na raz rozebrał i wymienił a nie rozebrał i 2 dni szukał po sklepach.

Dzięki za rady
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez konjo8ds » Pn cze 12, 2017 2:53 pm

Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5339
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn cze 12, 2017 3:31 pm

Czytałem gdzieś na naszym forum, że stożkowe nie bardzo nadają się do CBF-ek.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez -patrick- » Pn cze 12, 2017 4:45 pm

konjo8ds napisał(a):Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

A jak będziesz chcial z Larssona to daj znac.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4715
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez zbyhu » Pn cze 12, 2017 6:55 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):Czytałem gdzieś na naszym forum, że stożkowe nie bardzo nadają się do CBF-ek.


W mojej zrobiło 100kkm nim wymagało wymiany, więc nie mogę zgodzić się z tą opinią.
Łożysko to łożysko, stożkowe ma walce, większą powierzchnię styku elementów tocznych z bieżniami niż w łożysku kulkowym, więc z automatu ma większą wytrzymałość i trwałość.
Nie rozumiem, co by miało powodować, żeby się miały nie nadawać.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn cze 12, 2017 7:57 pm

zbyhu napisał(a):
Wesoły Dyzio napisał(a):Czytałem gdzieś na naszym forum, że stożkowe nie bardzo nadają się do CBF-ek.


W mojej zrobiło 100kkm nim wymagało wymiany, więc nie mogę zgodzić się z tą opinią.
Łożysko to łożysko, stożkowe ma walce, większą powierzchnię styku elementów tocznych z bieżniami niż w łożysku kulkowym, więc z automatu ma większą wytrzymałość i trwałość.
Nie rozumiem, co by miało powodować, żeby się miały nie nadawać.

Nie wiem, to nie moje zdanie.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez konjo8ds » Pn cze 12, 2017 9:40 pm

-patrick- napisał(a):
konjo8ds napisał(a):Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

A jak będziesz chcial z Larssona to daj znac.

Daj spokój. Nie jestem z jakiegoś tam Poznania :P
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5339
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez -patrick- » Wt cze 13, 2017 8:53 am

konjo8ds napisał(a):
-patrick- napisał(a):
konjo8ds napisał(a):Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

A jak będziesz chcial z Larssona to daj znac.

Daj spokój. Nie jestem z jakiegoś tam Poznania :P


ale ja nie do Ciebie, tylko Rafała pisałem :bag:
zawsze można wysłać, za kilka złotych :msn-wink:
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4715
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Postprzez Rafał P » Wt cze 13, 2017 2:21 pm

80zl za stożkowe chcę ode mnie kolega mechsnik co serwisuje moto.
Ja mu motocykla nie oddam bo jakość jego usług nie jest na wysokim poziomie więc wezmę od nieho łożysko wraz z metalowymi uszczelniaczami czy jak się to zwie wachowo i sobie wymienie.
Moje pukało tak jak ktos w innym wątku o łożysku pisał na duzych dziurach i przy mocnym dlugim hamowaniu. Dokrecilem sporo po zakupie bo 3/ 4obrotu i kiera chodzi lekko, moto nie wali się w zakrętach tylko te shimmy.
Nie chce pozabkowanych opon ani ich wymienic co 5-7tys km.
Chce jezdzic długo i bezpiecznie s koszt łożyska wydaje mi się nie duży jeśli miałby pomóc.
Rafał P
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Cz paź 08, 2015 3:28 pm
Imię: Rafał
Motocykl: Africa twin
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron