Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Cz cze 01, 2017 1:30 am

u mnie problem węża powyżej 160 rozwiązała zmiana opony na tyle. zawsze chwaliłem i jeździłem na diablo stradach i szukałem wszędzie a nie w nich. Teraz wpadła mi bt 23 używana na tyłe i się praktycznie uspokoiło

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 2:09 pm

Wróciłem z zagranicy i:
sprawdziłem ciśnienie w oponach
poluzowałem nieco główęe ramy(odkręciłem tą nakrętkę o kilka stopni
i wyjechałem....pierwsze shimmy przy 200km/h

następnie opuściłem szybę na maksa w dół w drodze powrotnej i niestety przy 170km/h to samo.
Opony mam od nowości i obecnie mają nawinięte około 8-9tys km.

teraz postanowiłem wymienić łożysko główki ramy, pierwotnie jest wiankowe a chce wymienić na stożkowe.(kolega w przedliftowej ma zmienione i nie narzeka w ogole na shimmy)
Zna ktoś wymiary tego łóżyska? dla CBF 1000FA 2011? tak bym kupił i na raz rozebrał i wymienił a nie rozebrał i 2 dni szukał po sklepach.

Dzięki za rady

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 2:53 pm

Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 3:31 pm

Czytałem gdzieś na naszym forum, że stożkowe nie bardzo nadają się do CBF-ek.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 4:45 pm

konjo8ds napisał(a):Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

A jak będziesz chcial z Larssona to daj znac.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 6:55 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):Czytałem gdzieś na naszym forum, że stożkowe nie bardzo nadają się do CBF-ek.


W mojej zrobiło 100kkm nim wymagało wymiany, więc nie mogę zgodzić się z tą opinią.
Łożysko to łożysko, stożkowe ma walce, większą powierzchnię styku elementów tocznych z bieżniami niż w łożysku kulkowym, więc z automatu ma większą wytrzymałość i trwałość.
Nie rozumiem, co by miało powodować, żeby się miały nie nadawać.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 7:57 pm

zbyhu napisał(a):
Wesoły Dyzio napisał(a):Czytałem gdzieś na naszym forum, że stożkowe nie bardzo nadają się do CBF-ek.


W mojej zrobiło 100kkm nim wymagało wymiany, więc nie mogę zgodzić się z tą opinią.
Łożysko to łożysko, stożkowe ma walce, większą powierzchnię styku elementów tocznych z bieżniami niż w łożysku kulkowym, więc z automatu ma większą wytrzymałość i trwałość.
Nie rozumiem, co by miało powodować, żeby się miały nie nadawać.

Nie wiem, to nie moje zdanie.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Pn cze 12, 2017 9:40 pm

-patrick- napisał(a):
konjo8ds napisał(a):Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

A jak będziesz chcial z Larssona to daj znac.

Daj spokój. Nie jestem z jakiegoś tam Poznania :P

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Wt cze 13, 2017 8:53 am

konjo8ds napisał(a):
-patrick- napisał(a):
konjo8ds napisał(a):Poszukaj na stronie Larssona po modelu motocykla. Znajdziesz stożkowe i będziesz wiedział, które pasuje do Twojego moto.

A jak będziesz chcial z Larssona to daj znac.

Daj spokój. Nie jestem z jakiegoś tam Poznania :P


ale ja nie do Ciebie, tylko Rafała pisałem :bag:
zawsze można wysłać, za kilka złotych :msn-wink:

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Wt cze 13, 2017 2:21 pm

80zl za stożkowe chcę ode mnie kolega mechsnik co serwisuje moto.
Ja mu motocykla nie oddam bo jakość jego usług nie jest na wysokim poziomie więc wezmę od nieho łożysko wraz z metalowymi uszczelniaczami czy jak się to zwie wachowo i sobie wymienie.
Moje pukało tak jak ktos w innym wątku o łożysku pisał na duzych dziurach i przy mocnym dlugim hamowaniu. Dokrecilem sporo po zakupie bo 3/ 4obrotu i kiera chodzi lekko, moto nie wali się w zakrętach tylko te shimmy.
Nie chce pozabkowanych opon ani ich wymienic co 5-7tys km.
Chce jezdzic długo i bezpiecznie s koszt łożyska wydaje mi się nie duży jeśli miałby pomóc.
Odpowiedz