Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Śr lip 20, 2016 9:55 am

Miałem wcześniej GPZ 500 z 1991r. i też nie mogłem puścić kiery. Kiedy zmieniłem łożyska główki ramy z kulkowych na stożkowe problem ustał mogłem jechać bez trzymanki przy każdej prędkości. Kiedy wsiadłem na CBF'a i robiłem jazdę próbną kierownica wpada w drgania w zakresie prędkości 80-40. Byłem zaniepokojony bo to przecież nie stary motocykl. Ale czytając wasze doświadczenia trochę się uspokoiłem. Mam kufer i stelaże boczne więc muszę sprawdzić jak będzie po ich demontażu. Znajomy ma CBF bez kufra ale objawy takie same.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

So lip 23, 2016 2:46 pm

Ja na seryjnym zawiasie też miałem drgania od 12000km bo z takim przebiegiem kupiłem moto. Po wymianie łożyska główki i serwisie zawias ustąpiły. Mogę przy 100km/h puścić kiere i wtrącić prędkość do zera. Na stałe jeżdżę ze stelarzami bocznymi i kufrem centralnym.
Fajnie że się poprawiło, ale te drgania w cbf nie są jakieś problematyczne. Jak miałem to wystarczyło dotknąć jednym palcem i ustały.

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Śr lip 27, 2016 6:45 am

Właśnie jestem po jazdach próbnych bez kufra i stelaży i o dziwo :eek: niema problemu z "padaczką" kierownicy. Puszczam przy 100 km\h i moto wytraca prędkość jadąc jak po szynach :thumbup: Uspokoiło to moje nerwy po honda była po wywrotce i miałem pewne obawy :biggrin:

Re: Turbulencje przy puszczonej kierownicy

Cz lip 28, 2016 8:45 pm

Też jestem po wymianie łożysk główki ramy i opon, ale jakieś 2,5kkm temu, dziś jeździłem bez kufrów i stelaży, puszczałem kierownice przy różnych prędkościach, żadnych drgań nie było. Na nowym zestawie z kuframi też był spokój. Przed wymianą poniżej 60km/h wpadał w takie shimmy po puszczeniu kierownicy, że można było się przestraszyć. Jeśli pogoda dopisze, sprawdzę jutro konfigurację z centralnym kufrem, a w przyszłym tygodniu na załadowanym do oporu moto ;)

drganja shimmy

N wrz 11, 2016 11:54 am

Jade sobie 60 km na godzinke , puszczam kierownice , wbity luz i wpada moto w shimme. Zawsze w tym zakresie predkosci i na luzie i jak puszcze kierownik. Opony przytarte juz , ale bierznik jeszcze lekko ponad znacznikkem, łożysko glowki ramy i łożyska w kolach ok. Opona raczej wyważona gdyz nie czuc żadnych innych wibracji. Prosze o porady inne niż - " amortyzator skrętu" :shifty:

Re: drganja shimmy

N wrz 11, 2016 12:04 pm

[URL] https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t
Turbulencje przy puszczonej kierownicy [/URL]

+ jeszcze inne wątki na tym forum

Re: drganja shimmy

N wrz 11, 2016 12:32 pm

Arturo43 napisał(a): Prosze o porady inne niż - " amortyzator skrętu" :shifty:


Zdejmij kufer.

Re: drganja shimmy

N wrz 11, 2016 3:09 pm

A w jakim celu puszczasz kierownicę?

Re: drganja shimmy

N wrz 11, 2016 6:35 pm

klemens napisał(a):A w jakim celu puszczasz kierownicę?

Czysty przypadek, poprawialem coś tam i zaczelo telepać, a potem kilka razy celowo i potwierdzilo się :bored:

Re: drganja shimmy

N wrz 11, 2016 7:53 pm

Mi trzepało kierownicą od 170-> ale z powodu odfrunięcia ciężarka z felgi, natomiast lekko trzepało zawsze jak zapiąłem kufry.
Odpowiedz