Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt kwi 18, 2014 6:01 pm
Dwa dni temu zakupiłem CBF z Honda Plaza w Wawie. 2008 rok, 21 tys przebiegu.
Przyjechałem do domu, ok. 400km i zaczęła falować obrotami na zimnym jak i ciepłym silniku.
Czy w Waszym maszynach z takim przebiegiem też występują takie problemy?
Co polecacie sprawdzić?
Czy wykonać synchronizacje przepustnicy, czy może to wina raczej świec lub filtr paliwa? Pytam, bo mechanik to by mi najchętniej regulował zawory, zmienił filtr, zrobił synchro i wymienił świece na irydowe.
Co Wy na to?
Z książki serwisowej nie wynika by właściciel wymieniał filtr paliwa czy świece.
Pt kwi 18, 2014 6:40 pm
600-tka czy 1000 ?
Pt kwi 18, 2014 8:12 pm
VT 1100 ?
Pt kwi 18, 2014 8:51 pm
CBF 1000
Pt kwi 18, 2014 8:53 pm
Jankes napisał(a):Dwa dni temu zakupiłem CBF z Honda Plaza w Wawie. 2008 rok, 21 tys przebiegu.
Przyjechałem do domu, ok. 400km i zaczęła falować obrotami na zimnym jak i ciepłym silniku.
Czy w Waszym maszynach z takim przebiegiem też występują takie problemy?
Co polecacie sprawdzić?
Czy wykonać synchronizacje przepustnicy, czy może to wina raczej świec lub filtr paliwa? Pytam, bo mechanik to by mi najchętniej regulował zawory, zmienił filtr, zrobił synchro i wymienił świece na irydowe.
Co Wy na to?
Z książki serwisowej nie wynika by właściciel wymieniał filtr paliwa czy świece.
Sprawdź szczelność króćców ssących, czy wszystkie wężyki podciśnieniowe są na swoich miejscach oraz czy nie brakuje kapturków na króćcach do synchronizacji.
Szczelność możesz sprawdzić rozpylając Samostart na podejrzewane o nieszczelność elementy w czasie pracy silnika na wolnych obrotach. Jeśli praca silnika się zmieni to znak że coś się dzieje...
Koniecznie sprawdź też filtr powietrza czy nie jest uszkodzony lub brudny.
Kolor na jaki wypalają się elektrody świec wiele może powiedzieć o kondycji silnika i osprzętu więc warto je wykręcić, obejrzeć oraz ewentualnie wymienić.
Pt kwi 18, 2014 8:58 pm
Powietrza filtr jest ok, ładny, czysty. Świece przejrzę, ale jeśli pierwszy właściciel nie zmienił ich od nowości, to chyba najwyższy czas.
Ile kosztuje u Was regulacja zaworów a ile synchronizacja przepustnicy?
U mnie koleś powiedział 200zł za samą synchronizację.
Pt kwi 18, 2014 9:12 pm
Nagraj dźwięk tego falowania.
Pt kwi 18, 2014 9:16 pm
Zmień tego kolesia od synchronizacji....
W cbf1000 nie robi się synchronizacji.
a jeśli ten przebieg jest prawdziwy, to do zaworów nie ma po co zaglądać. Będą do ruszenia najwcześniej po 40 tys przebiegu...
Posprawdzaj wszystkie wężyki, króćce dolotowe, filyr powietrza, zmień świece.
So kwi 19, 2014 11:24 pm
jakie polecacie świece konkretnie?
N kwi 20, 2014 6:27 am
Nagraj film.
CBF 1000 potrafi mieć takie niesynchroniczne jakby wolne obroty.
Ja na swojej mam zrobione ponad 100 tyś.km i było to zarówno przy 15 tyś.km jak i teraz przy 115 tyś.km.
Czasem silnik idzie równo na wolnych, a czasem tak śmiesznie.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.