Regulator czy alternator ?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez zbyhu » Pt maja 02, 2014 3:11 pm

Jak będą ściemniać, to dzwonisz do Honda Polska i mówisz, które ASO Hondy nie umie czytać wewnętrznych broszur. I moto przyjmą po takim telefonie :).
Sprawdzone przez kilku forumowiczów ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez goramo » Pt maja 02, 2014 5:39 pm

Romek, jaki masz przebieg w moto?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez Romek » Pt maja 02, 2014 5:57 pm

na zegarku niecałe 21.000 zrobiłem w tym sezonie od kwietnia około 2 tyś.
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez goramo » Pt maja 02, 2014 6:02 pm

Kurna, z tymi alternatorami to nigdy nie wiadomo kiedy się zesrają.... Jednym przy 20... innym przy 50... jeszcze innym przy 90 tysiącach... :kwasny:


A masz jakieś dodatkowe gadżety w moto typu grzane minetki, gniazda zapalniczki, itp.... ?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez Romek » Pt maja 02, 2014 6:14 pm

mam tylko gn. zapalniczki do GPS ale w normalnym uzytkowaniu to nie jest żadne obciążenie dla alternatora. Tego samego GPSa uzywam w motorku 125 ccm przy małej prądniczce chyba 60 Wat i nic się nie dzieje. Z tymi alternatorami Hondy to kwestia raczej izolacji drutów nawojowych które są do dupy i się topia od zwykłego ociążenia prądowego.
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez Romek » Wt maja 06, 2014 6:50 pm

Postaram się na bieżąco pisać jak się ma sprawa wymiany mojego alternatora w ASO. A więc przed oddaniem motocykla obdzwoniłem dwa wcześniej wymienione serwisy w Gdańsku i w Olsztynie oraz wysłałem maile z zapytaniem czy świadczą taką usługę w ramach przedłużonej gwarancji. Oba serwisy nie dały od razu jednoznacznej odpowiedzi ale po podaniu VIN i sprawdzeniu w swojej bazie oddzwonili po krótkim czasie że jest taka możliwość. W Gd terminy mają napięte na cały tydzień do przodu i mało miejsca na przechowanie motocykla póki nie zwolnią się te które są na warsztacie. Proponują oddanie motocykla pod koniec tygodnia, a zaczną robić w przyszłym, do tego termin dochodzi oczekiwanie na przesyłkę alternatora z głównego magazynu o ile stwierdzą że się kwalifikuje. Ogólnie salon bardzo mały, kilka metrów kwadratowych jak większy pokój w bloku. Po weryfikacji telefonicznej wybrałem Olsztyn . Miła rozmowa, gość prowadzący klientów od razu zajął się sprawą. Termin przyjęcia od ręki. Zawiozłem tam dzisiaj moto na przyczepce. Przyjęcie trwało 5 minut z wypisaniem protokółu przyjęcia na przedłużoną gwarancje. Motocyklem od razu zają się mechanik. Aby motocykl podlegał wymianie alternatora potrzebna jest procedura stworzenia protokółu pomiarowego na którym są wyszczególnione punkty do których kwalifikuje się naprawa. W tym samym dniu otrzymałem odpowiedź że motocykl został zakwalifikowany do wymiany gwarancyjnej alternatora. Wymiana z dostarczeniem części ma trwać 3-4 dni. cdn.

BTW : Mam lekko przetarty lewy boczek i zapytałem ile kosztuje w serwisie w kolorze mojego nadwozia i tu ZONK : w Gdańsku zaśpiewali 790 zł a w Olsztynie za tą samą część 300 zł ! :eek: Na allegro za porysowany śpiewają po 200 zł.
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez raphi » Wt maja 06, 2014 9:52 pm

No to pięknie! Nowy alternator i nowy boczek :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez Romek » Śr maja 07, 2014 5:04 pm

Alternator wymieniony. Dzisiaj o godz 12:30 otrzymałem telefon że motocykl jest do odebrania. Cały proceder trwał 24 godziny. W protokóle który otrzynmałem jest napisane: Materiały : 1. Koło zamachowe 2. Wirnik alternatora Robocizna : Wymiana Stojana Alternatora.
Wróciłem do domu na kołach 115 km.w deszczu. Wszystko gra i buczy :cheers:
Życzę wszystkim tak szybkiej naprawy w razie potrzeby.

BTW : Co do owiewki niestety kosztuje tyle co w Gdańsku. Pan przedstawiciel wcześniej podał inny numer katalogowy. Ale ogólnie wszystko jest na medal :clap:
Avatar użytkownika
Romek
Miłośnik
 
Posty: 731
Dołączył(a): Pt sty 03, 2014 4:00 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez zbyhu » Śr maja 07, 2014 5:25 pm

Kurde, ja czekałem 3 tygodnie :).
Fajnie, super obsługa! :)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulator czy alternator ?

Postprzez raphi » Śr maja 07, 2014 6:51 pm

Super!
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości