wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez jawor13 » Pt cze 06, 2014 12:45 pm

Dzisiaj po raz kolejny dzwoniłem do firmy "KOLMOT" http://www.kolmot.com.pl/pl/n/11 . I tak
sonda uniwersalna którą proponuje kosztuje 200zł + 20zł przesyłka. Uniwersalna parametry ma takie same jak oryginał i jest również firmy NTK. Jest tylko jeden warunek, trzeba kostkę przełożyć od starej lub wysłać starą kostkę to przełoży w cenie.
Zaklina się, że sprzedaje ich naprawdę bardzo dużo i nie było żadnych zwrotów. Nazywają się uniwersalne. gdyż nie maja wtyczek. W przyszłym tygodniu podjadę do mechanika niech jednoznacznie określi czy sonda jest walnięta ( też na moim mierniku wychodzi 0,034V). Jak powie, że tak to zaryzykuję i zamówię uniwersalną. Zawsze jest gwarancja 12 miesięcy.
tombartosz W sumie jesteś z Wa-wy to możesz podjechać do tej firmy i pogadać z kolesiem. Zupełnie inaczej jak rozmawiasz w cztery oczy. Poza tym taka przekładkę może Tobie zrobić na miejscu.
Avatar użytkownika
jawor13
Użytkownik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Pn wrz 16, 2013 7:53 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Rocik » Pt cze 06, 2014 1:44 pm

Panowie i Panie

Pasuje od Toyoty part number 89465-12A50
Zamiennik do naszego to NTK OZA648-TY13

Chyba już jestem ekspertem w sondach lambda
Sonda to sonda i już, nie okręt atomowy ma mieć 13 Ohm i 0-1Volta 4 przewody

Niestety 13 Ohm jest rzadką wartością w sondach zasadniczo występująca w japończykach i nawet tzw. uniwersalne nie są tanie.

Tak jak napisał jawor13 w firmie KOLMOT do nabycia uniwersalna czyli taka sama jak u nas ale bez odpowiedniej długości przewodu i końcówki za ok 200zł

Dziękuje zamiecione ;-)

200 to nie 400 i tyle w temacie

Jutro jadę zanabyć drogą kupna w firmie KOLMOT ... jak podmienię dam znać i zrobię pomiary
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez garbaty » Pt cze 06, 2014 1:55 pm

Czekam zatem na Twoja relację. Do Warszawki mam daleko więc niechciałbym jechać po próżnicy
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez tombartosz » Pt cze 06, 2014 2:58 pm

Rocik napisał(a):Sonda to sonda i już, nie okręt atomowy ma mieć 13 Ohm i 0-1Volta 4 przewody


Nie neguję twoich odkryć w żadnym razie, ale zwróć uwagę, że to 13Ohm to wartość "na zimno". To jest jak z żarówkami, na zimno mają wyższą oporność niż gdy się nagrzeją. Z linku który podrzucił garbaty ( http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/MOTORRAEDER/LAMBDASONDEN/HONDA/CBF%25201000%2520ABS/OZA577-H17/4735/ ) można wnioskować, że grzałka ma mieć 2W.

Tak czy inaczej to "nie okręt atomowy" a grzałka to grzałka i wydaje mi się, że cokolwiek o parametrach zbliżonych zadziała.

------- EDIT --------
Właśnie próbowałem reanimować sondę lambda - czyszczenie nic nie daje (czyściłem preparatem do gaźników), podgrzewanie opalarką też nie. Czas zakupić nową.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez jawor13 » Pt cze 06, 2014 5:08 pm

Rocik napisał(a):Jutro jadę zanabyć drogą kupna w firmie KOLMOT ... jak podmienię dam znać i zrobię pomiary


Czekam z niecierpliwością na wyniki.
Avatar użytkownika
jawor13
Użytkownik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Pn wrz 16, 2013 7:53 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Avalon » So cze 07, 2014 8:58 am

Przewody w sondach są zrobione z nierdzewki. Lutowanie cyną i zwykłą lutownica elektryczną jest możliwe, przy zastosowaniu topników na bazie kwasu ortofosforowego. Wiem, bo jak pracowałem kiedyś w PAN, to lutowałem stal kwasoodporną.
Fabrycznie wtyczki/kable w sondach są chyba zaciskane.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Rocik » So cze 07, 2014 5:30 pm

Sonda kupiona i wymieniona tak jak przypuszczałem uniwersalna to to nie jest a dokładnie taka jaką znalazłem i pasowała parametrami czyli NTK OZA648-TY13 minus taki ze ma nie za długo przewód z wtyczką.

Pomiar spalania z wypiętą sondą lambda 7,84 po mieście bez szaleństwa :frusty: .

Na szybko kilka fotek i wideo z pomiaru nowej sondy:

Na początek pomiar oporności oryginalnej sondy: 13 Ohm
IMG_2447.jpg


Następnie pomiar oporności nowej sondy: 12,8 Ohm
IMG_2449.JPG


Zdejmujemy prawą część zadupka (TAIL) i w białym kondonu mamy dwie kostki, poczwórna jest od sondy:
IMG_2452.JPG


Tu znajduje się sonda u w układzie wydechowym odkręcamy kluczem 22
IMG_2453.JPG


Po wykręceniu odcinamy przewód z wtyczką starej sondy jak najbliżej sondy a w nowej sondzie odcinamy wtyczką.

Teraz łączymy przewodu zgodnie z kolorami na złączki zaciskowe i izolujemy termokurczem, jak zrobicie to jedna pod drugą to da rade naciągnąć przewód gumowy z oryginalnego przewodu. Po tej operacji mierzymy jeszcze raz oporność celem sprawdzenia czy jest wszystko OK.
IMG_2472.JPG

IMG_2473.JPG


Porównanie stara i nowa sonda z bliska:
IMG_2471.JPG


Składamy: wkręcamy sonde przeciągamy przewód z wtyczką i podłączamy.

Wideo z pomiaru na nowej sodzie od zimnego silnika do rozgrzania i kilka przegazówek:

https://www.youtube.com/watch?v=pigMcb-tRu4&list=UU_e-T_OpREfLoU9WJiR2Qxw

Jak widać sonda pracuje i dąży do 0 Volt, przegazówki wyraźnie ukazują wzrost czyli sonda pracuje poprawnie.

Porównajcie sobie z moimi filmikami zwalonej sondy wyraźnie widać inne wyniki

Mam nadzieje ze pomogłem

Pozdro
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez vExus » So cze 07, 2014 6:42 pm

Dzięki za opis!
Jak możesz to z daj jeszcze relacje z pomiarów spalania :)
Avatar użytkownika
vExus
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): N lis 06, 2011 10:14 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez garbaty » N cze 08, 2014 8:51 am

Ile Cię kosztowała ta sonda? U dystrybutora kosztuje tyle samo co oryginał do CBF z gotowym przewodem ~470 :/
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Rocik » N cze 08, 2014 10:53 pm

200pln
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 135 gości