wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez StachPaluch » Pt cze 06, 2014 9:07 am

Obecnie w Polsce najtaniej kupisz lambdę za 435 zł + 15 zł przesyłka u polskiego dystrybutora NGK. Dlaczego tak drogo? Bo nie ma zamienników. Teoretycznie będzie pasować każda sonda 4 pinowa z kablem o długości około 100 cm. Ale teoria nie jest poparta praktyką. Ja odżałowałem te 450 zł i mam teraz spokój i satysfakcję z 5,0 /100 km. Zanim wymienisz sondę sprawdź ją woltomierzem i poczytaj wątek o podwyższonym spalaniu. Sonda może nie być powodem tego spalania.

Pozdro
Avatar użytkownika
StachPaluch
Użytkownik
 
Posty: 161
Dołączył(a): So lut 22, 2014 6:49 pm
Lokalizacja: Zasadniczo Poznań
Motocykl: CBF 1000 A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Rocik » Pt cze 06, 2014 9:11 am

Poszukuje tego gówna już mnie szlak trafia zastanawiam się czy nie przypasuje jakaś uniwersalna z 4 przewodami samochodowa, nie chce mi się wierzyć żeby u nas w moto była jakaś specjalna tylko do cbf 1000 ?
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Rocik » Pt cze 06, 2014 9:14 am

Pytanie kontrolne ile ohm ma oryginalna sonda ?
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez garbaty » Pt cze 06, 2014 9:23 am

Rocik, nie mogę wysłać do Ciebie PW. właśnie próbuję dostać się do kostki od sondy. siedzi głęboko pod prawym zadupkiem. Muszę zdjąć plastiki i będę mierzył.
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez tombartosz » Pt cze 06, 2014 9:23 am

Rocik napisał(a):Pytanie kontrolne ile ohm ma oryginalna sonda ?


Jeśli chodzi ci o grzałkę to serwisówka mówi:
resistance within 10 – 40 Ω (20°C/68°F)
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez garbaty » Pt cze 06, 2014 9:54 am

napięcie waha się 0,2-0,4V, okazjonalne strzały do 0,5V. zaraz po odpaleniu 0,27V i tak trzymało się do rozgrzania, potem spadło do 0,2V.


a jakiś aktywniejszy link do serwisówki się znajdzie? mam tylko do modeli po 2010:/
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez tombartosz » Pt cze 06, 2014 10:23 am

garbaty napisał(a):pewnie, ale sprawa już nieaktualna. Koleś się walnął w opisie, ma tlko OZA577-H28.

Też do hondy ale goldwing. Twierdzi że będzie pasowała, ale wolę nie ryzykować. Szukam właśnie parametrów obu sond. Na pierwszy rzut oka widzę że różnią się wtyczką i długością przewodu

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/MOTORRAEDER/LAMBDASONDEN/HONDA/CBF%25201000%2520ABS/OZA577-H17/4735/

http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/MOTORRAEDER/LAMBDASONDEN/HONDA/GL%25201800%2520GOLD%2520WING/OZA577-H28/4742/


ma ktoś doświadczenie z podmianą?


Znalazłem jeszcze opis na stronie NTK:
OZA 446 E30

1 znak - O - Oxygen Sensor, L - Linear (Wide Band)
2 znak - T - Titania Sensor, Z - Zirconia Sensor
3 znak - A - Thread 18 mm, D - Thread 12 mm
4-6 znak - sensor design
7-9 znak - sensor connector and lead lenght configuration

Wychodzi na to, że potrzebujemy sondy OZA577 a reszta oznaczenia wszystko jedno, najwyżej trzeba kable połączyć.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez garbaty » Pt cze 06, 2014 10:29 am

Znalazłem jeszcze opis na stronie NTK:
OZA 446 E30

1 znak - O - Oxygen Sensor, L - Linear (Wide Band)
2 znak - T - Titania Sensor, Z - Zirconia Sensor
3 znak - A - Thread 18 mm, D - Thread 12 mm
4-6 znak - sensor design
7-9 znak - sensor connector and lead lenght configuration

Wychodzi na to, że potrzebujemy sondy OZA577 a reszta oznaczenia wszystko jedno, najwyżej trzeba kable połączyć.



nie będzie tak łatwo, te kable to jakaś dziwna srebrzanka albo inne ustrojstwo, nie polutujesz. A nawet jeśli to cyna namiesza Ci znacznie z impedancją i odczyty też będą z bani. Przy tak małych napięciach przedłużanie kabli nie ma prawa się udać.
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez Rocik » Pt cze 06, 2014 10:31 am

oporność mierzysz na białych przewodach ale musi być zimna sonda, u mnie z tego co pamiętam było 12,9 ohm. a ja się uparłem i znajdę zamiennik.

To już mamy 4 parametry: oporność 13 ohm i zakres pracy 0-1 volt, gwint 18mm, 4 przewody

tabelka z kolorami przewodów ;-) sondy
Obrazek

Szukajcie chłopaki zamiennika
-----------------------------------------------------
CBF 1000 A '06
LwG dla wszystkich :thumbsup:
Obrazek
Avatar użytkownika
Rocik
Użytkownik
 
Posty: 119
Dołączył(a): Wt sie 06, 2013 11:53 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 47
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000 A '06
W siodle: <100 kkm

Re: wymiana sonda lambda (o2 sensor)

Postprzez tombartosz » Pt cze 06, 2014 11:35 am

garbaty napisał(a):nie będzie tak łatwo, te kable to jakaś dziwna srebrzanka albo inne ustrojstwo, nie polutujesz. A nawet jeśli to cyna namiesza Ci znacznie z impedancją i odczyty też będą z bani. Przy tak małych napięciach przedłużanie kabli nie ma prawa się udać.


Przecież tam jest napięcie rzędu setek milivoltów a nie pikovoltów żeby to miało jakiekolwiek znaczenie. Sterownik mierzy napięcie na sensorze a nie prąd więc zmiana rezystancji nawet o 1Ohm nic nie zmieni - sterownik ma rezystancje o kilka rzędów wielkości większą. Nic sie tam też nie zaindukuje - częstotlowość sygnały z sondy to raptem kilka Hz - to nie jest technika wysokiej częstotliwości, żeby długość przewodu miała wielki wpływ.
Jedynie problem może być z polutowaniem, jeśli faktycznie tam są jakieś dziwne przewody, zawsze można je skręcić razem i założyć odpowiednio mocną termokurczke.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości