Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » N cze 05, 2016 10:54 am

No to cie zmartwie ze moja nc700x dct ma 52 kuce wbite w dowodzie... Natomiast instrukcja czy karta gw nic nie wspomi a na ten temat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Kaplan » N cze 05, 2016 2:27 pm

Glub napisał(a):No to cie zmartwie ze moja nc700x dct ma 52 kuce wbite w dowodzie... Natomiast instrukcja czy karta gw nic nie wspomi a na ten temat.


Czyli wszystko się zgadza. :) Już poprawiłem omyłkę (38 kW/48 KM) w poprzednim poście, bo przy 700X z DCT miało być 38 kW/51 KM (albo 52 KM - różnie podają). Inna rzecz, czy w dowodzie masz wbite 38 kW czy 52 KM. W dowodzie rejestracyjnym moc podawana jest w kilowatach a nie koniach mechanicznych:

http://www.eurzad.szczecin.pl/files/CAC ... _kodow.pdf

Z tego, co widzę na awatarze, masz model 2012-2013 ze srebrnym malowaniem silnika i C-ABS. Ciekawe czy NC700X DCT z 2013 (model 2014) z czarnym malowaniem silnika i bez C-ABS też miały moc 38 kW?
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » N cze 05, 2016 8:01 pm

No to jest wlasnie ciekawe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Kaplan » Pn cze 06, 2016 6:00 pm

W poniższym artykule niemieckim i na forum holenderskim jest wyjaśnienie:

http://www.motorradonline.de/in-eigener ... -ps/485086

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... st-45.html

Jeśli dobrze zrozumiałem, począwszy od 2013 r. wszystkie wersje NC700 mają po 48 KM, żeby dostosować się do nowej kategorii prawo jazdy A2. Została ona wprowadzona w styczniu 2013 r. Chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby pierwsze sztuki X z 2013 r. zachowały jeszcze 38 kW. W każdym razie te z 2012 r. nie były jeszcze blokowane.

W USA Honda cały czas oferuje NC700X z mocą 38 kW, bo tam nie ma kategorii A2. NC750X i modeli z serii "S" i Integra nie ma tam w sprzedaży.

http://powersports.honda.com/2015/nc700x.aspx

http://powersports.honda.com/2016/nc700x.aspx

A na forum angielskim zastanawiali się nawet, jak odblokować te wersje NC700 z A2, żeby osiągnęły pierwotne 51KM. Podobno inne mapy wtrysku w ECU i dodatkowa "wkładka" w przewodzie dolotowym powietrza odpowiadają za ograniczenie moc silnika 670 cm3 do 35 kW.

http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... -to-51bhp/
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez klauzero » Pn cze 06, 2016 9:38 pm

Niestety mimo iż posiadam wersję S DCT, to niższa moc nie występuje tylko w dowodzie :(
Świadczy o tym także informacja na wężu doprowadzającym powietrze do przepustnicy od obudowy filtra powietrza...
Bazując na informacjach z hiszpańskiego i francuskiego forum jest to typowa modyfikacja:
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek
Z informacji wynika, że bez zmiany ECU da się odczuć same pozytywne konsekwencje tego zabiegu - wzrost prędkości maksymalnej o 11 km/h lepszą elastyczność, ale też podobno ledwie odczuwalny słabszy "dół". Inna sprawa, że większość ma już filtry K&N więc zwiększenie przepływu może być lepiej odczuwalne. Najlepiej byłoby zmierzyć moc przed i... po modyfikacji - choćby tak
klauzero
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): N kwi 27, 2014 4:40 pm
Imię: Jacek
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez klauzero » Pt mar 02, 2018 2:49 pm

Postanowiłem coś zrobić z zablokowanym NCkiem. Szczegóły poniżej...
Ostatnio edytowano So mar 03, 2018 12:16 pm przez klauzero, łącznie edytowano 1 raz
klauzero
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): N kwi 27, 2014 4:40 pm
Imię: Jacek
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Pt mar 02, 2018 5:35 pm

klauzero napisał(a):Postanowiłem coś zrobić z zablokowanym NCkiem. Szczegóły poniżej...


Zamieszczają linki z yutuba z http a nie https
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości