Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez antekpl » Wt cze 10, 2014 12:16 pm

Jestem zaciekawiony Waszymi odczuciami podczas jazdy ze skrzynią DCT w trybie S i D. Czy poza różną charakterystyką pracy skrzyni (zmiana biegów przy innych obrotach) w trybach S i D są jeszcze jakieś inne różnice w sterowaniu pracą silnika? Np inna mapa paliwa, inne nastawy czaasu otwarcia zaworów, itp? Zaciekawiło mnie to, ponieważ na własnym przykładzie zauważyłem że przy takich samym obrotach, na tym samym biegu ale w różnych trybach jazdy (S,D) silnik wydaje inne dźwięki. W trybie D jakby bardziej tłucze :blink: Może któryś z forumowiczów posiada wiedzę co poza zakresami obrotów przy zmianie biegów różnicuje tryby S i D :)
antekpl
Użytkownik
 
Posty: 61
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 8:29 am
Lokalizacja: PL
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Wt cze 10, 2014 3:41 pm

S od D różni sie tylko punktami zmiany biegów w funkcji obrotów. Żadnych zmian map zaplonow bo komputer jest prosty, nie ma też zmiennych faz rozrządu.
Możliwe ze w VFRze i CrossTourerze takie cuda sie dzieją lecz nie w NC.

Powiem tobie ze po dwóch sezonach porzuciłem S/D i biegi zmieniam guzikami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez antekpl » Śr cze 11, 2014 2:08 pm

MrGlub dzięki za opinie ;) może ktoś z forumowiczów ma inną? ;) niebawem będę miał serwis to podpytam mechaników w Hondzie może coś więcej powiedzą.

MrGlub co do zmiany biegów w manualu... właśnie się przesiadłem z Horneta po 3 latach i aktualnie odpoczywam od szuflowania biegami :tongue:
antekpl
Użytkownik
 
Posty: 61
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 8:29 am
Lokalizacja: PL
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Saski » Śr cze 11, 2014 5:32 pm

Ja używam tylko S i nic się nie tłucze.
Saski
Użytkownik
 
Posty: 150
Dołączył(a): So mar 08, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez antekpl » Śr cze 11, 2014 8:37 pm

Saski napisał(a):Ja używam tylko S i nic się nie tłucze.


W trybie S jest z grubsza ok, stukot jest słyszalny podczas jazdy na D :dusgust: może przewrażliwiony jestem, bo przyzwyczajony do silników wysokoobrotowych :bag:
antekpl
Użytkownik
 
Posty: 61
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 8:29 am
Lokalizacja: PL
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Saski » Cz cze 12, 2014 4:40 am

No to używaj S i sprawa załatwiona :cool:
Saski
Użytkownik
 
Posty: 150
Dołączył(a): So mar 08, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Cz cze 12, 2014 9:34 am

Jeśli jest na dotarciu to nici z S. A chciałem powiedzieć ze w mieście nie ma sensu używać S. Wystarczy w D gwałtowniej odkręcać
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez gulsoon » Cz cze 12, 2014 9:46 am

MrGlub napisał(a):Jeśli jest na dotarciu to nici z S.
- a czemu jeśli mogę się dowiedzieć???

Pewnie głupie pytanie, ale spytam :)
gulsoon
 

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Cz cze 12, 2014 10:20 am

Bo za wysoko zmienia biegi w tym trybie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez antekpl » Cz cze 12, 2014 1:15 pm

MrGlub napisał(a):Jeśli jest na dotarciu to nici z S. A chciałem powiedzieć ze w mieście nie ma sensu używać S. Wystarczy w D gwałtowniej odkręcać


Aktualnie jestem na dotarciu nowego NCeka i od początku pomykam na S, D sporadycznie na obwodnicy. Przy odbiorze moto z Hondy pytałem jak docierać i czy oszczędzać jakoś specjalnie silnik, to twierdzili że jeździć normalnie :cool: staram się nie przeginać i nie cisnąć do odcinki w manualu, ale w automacie w trybie S pozwalam sobie poszaleć :naughty:
antekpl
Użytkownik
 
Posty: 61
Dołączył(a): Cz maja 29, 2014 8:29 am
Lokalizacja: PL
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron