Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez 123 » Cz cze 12, 2014 4:37 pm

antekpl napisał(a):Aktualnie jestem na dotarciu nowego NCeka i od początku pomykam na S, D sporadycznie na obwodnicy. Przy odbiorze moto z Hondy pytałem jak docierać i czy oszczędzać jakoś specjalnie silnik, to twierdzili że jeździć normalnie :cool: staram się nie przeginać i nie cisnąć do odcinki w manualu, ale w automacie w trybie S pozwalam sobie poszaleć :naughty:


w instrukcji Japońce napisali "ze względu na przyszłą niezawodność i osiągi motocykla, podczas pierwszych 500km jazdy należy" unikać gwałtownego przyspieszania, otwierania w pełni przepustnicy. Może to standardowy tekst wklejany do każdej instrukcji.
123
Użytkownik
 
Posty: 169
Dołączył(a): Śr lip 10, 2013 6:49 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: GSXS

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Cz cze 12, 2014 4:50 pm

Wiesz przez pierwsze 500 traktujesz delikatnie bez full throttle a kolejne 500 delikatnie ale w pełnym zakresie obrotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez klauzero » Cz cze 12, 2014 10:07 pm

W trybie D z powodu zbyt niskich obrotów wibruje bardziej i może stąd postrzeganie różnicy map wtrysku - w końcu przy 60 km/h jest już 6ka!

Może trochę OT, ale czy są różnice mocy wersji DCT dla NC 700 S i X. Z papierów nie jest to do końca jasne (mam wrażenie że to jednak niedopatrzenie w tłumaczeniach), ale wynika że Ska ma 47.6 KM (35 kW) a X 51.8 KM (38 kW) - mowa o wersji DCT. Myślałem, że są to te same silniki, zwłaszcza że Integra też ma 38kW, czyżby Ska była zdławiona?
klauzero
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): N kwi 27, 2014 4:40 pm
Imię: Jacek
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez tmielcarz » Cz cze 12, 2014 10:12 pm

klauzero napisał(a):W trybie D z powodu zbyt niskich obrotów wibruje bardziej i może stąd postrzeganie różnicy map wtrysku - w końcu przy 60 km/h jest już 6ka!

Może trochę OT, ale czy są różnice mocy wersji DCT dla NC 700 S i X. Z papierów nie jest to do końca jasne (mam wrażenie że to jednak niedopatrzenie w tłumaczeniach), ale wynika że Ska ma 47.6 KM (35 kW) a X 51.8 KM (38 kW) - mowa o wersji DCT. Myślałem, że są to te same silniki, zwłaszcza że Integra też ma 38kW, czyżby Ska była zdławiona?


Różnica jest pomiędzy DCT i manualną skrzynią. S i X z manualną skrzynią mają 35kW, a wersje z DCT (S, X i Integra) mają kilka kW więcej.
Avatar użytkownika
tmielcarz
Użytkownik
 
Posty: 170
Dołączył(a): So lis 23, 2013 10:42 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ursus
Wiek: 46
Imię: Tomek
Motocykl: NC700S C-ABS
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez klauzero » Pt cze 13, 2014 8:09 am

To wydaje się być logiczne, ale w dowodzie mimo wersji DCT mam 35kW, na stronie Hondy również jest tak, że wersja X z DCT jest oznaczona gwiazdką (38kW), a w przypadku wersji S 35 i żadnych oznaczeń z gwiazdką nie ma...
klauzero
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): N kwi 27, 2014 4:40 pm
Imię: Jacek
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Pt cze 13, 2014 8:47 am

Proszę sie nie bać niskich obrotów przy 6 biegu. Spokojnie wszystko wytrzyma. Tylko bez gwałtownego odwijania, lepiej zredukować.


Btw, teraz miałem przegląd po 24 tysiącach. Dałem olej Motul V300. Różnica w działaniu skrzyni w porównaniu do polsyntetyka jest dramatyczna.
Ergo, choć Honda zaleca swoje, to lepiej imho wlać 300V a minimum 7100. Przy DCT syntetyk ma więcej sensu niż przy manualnych NCku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Marcus » Pt cze 13, 2014 6:08 pm

A jaki olej miałeś wcześniej ?
Avatar użytkownika
Marcus
Miłośnik
 
Posty: 637
Dołączył(a): N maja 26, 2013 4:34 am
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Marek
Motocykl: NC700X
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez klauzero » Pt cze 13, 2014 7:09 pm

MrGlub napisał(a): Dałem olej Motul V300. Różnica w działaniu skrzyni w porównaniu do polsyntetyka jest dramatyczna.
Ergo, choć Honda zaleca swoje, to lepiej imho wlać 300V a minimum 7100.

7100 jak najbardziej ok, ale 300V to świetny olej estrowy, tylko jest to olej "na tor", a dokładniej jego skład jest zoptymalizowany do zastosowań przy dużych prędkościach obrotowych silnika (NC wysoko się nie kręci), dużych obciążeń, ale w krótkim okresie eksploatacji - dowiedziałem się tego od dystrybutora MOTULa.
Wobec powyższych nijak ma się do przeglądów co 12.000 km.

Reasumując - zalać, wyszaleć się na torze i zlać, wszak ten olej kiepsko chroni silnik w przy normalnej miejskiej eksploatacji przy dużych wahaniach temperatur - oczywiście w dłuższym okresie eksploatacji. Jeśli ktoś ma wątpliwości, to należy zadać sobie pytanie dlaczego dystrybutor odradzał mi produkt, na którym z pewnością ma wyższą marżę w odróżnieniu od bardziej popularnych serii, a wszystkie oleje dostępne na półce... ale zaraz zrobi nam się olejowe OT.
klauzero
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): N kwi 27, 2014 4:40 pm
Imię: Jacek
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Glub » Pt cze 13, 2014 7:41 pm

Marcus napisał(a):A jaki olej miałeś wcześniej ?


Jakis valvoline polsyntetyk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Postprzez Kaplan » N cze 05, 2016 10:26 am

tmielcarz napisał(a):
klauzero napisał(a):W trybie D z powodu zbyt niskich obrotów wibruje bardziej i może stąd postrzeganie różnicy map wtrysku - w końcu przy 60 km/h jest już 6ka!

Może trochę OT, ale czy są różnice mocy wersji DCT dla NC 700 S i X. Z papierów nie jest to do końca jasne (mam wrażenie że to jednak niedopatrzenie w tłumaczeniach), ale wynika że Ska ma 47.6 KM (35 kW) a X 51.8 KM (38 kW) - mowa o wersji DCT. Myślałem, że są to te same silniki, zwłaszcza że Integra też ma 38kW, czyżby Ska była zdławiona?


Różnica jest pomiędzy DCT i manualną skrzynią. S i X z manualną skrzynią mają 35kW, a wersje z DCT (S, X i Integra) mają kilka kW więcej.


Nie do końca: w wersji NC750 moc wszystkich modeli - bez względu na rodzaj skrzyni biegów - jest identyczna (40 kW/55 KM). Ale w serii NC700 było trochę zamieszania z mocą. Z tego, co się orientowałem ze specyfikacji i wpisów w dowodach rejestracyjnych:

- NC700 Integra - 38 kW/51 KM
- NC700XA (manual) - 35 kW/48 KM
- NC700XD (automat DCT) - 38 kW/51 KM
- NC700SA i NC700SD - 35 kW/48 KM (manual i automat DCT)

Jak widać 700S została trochę "pokrzywdzona", bo nawet w wersji DCT nie dali jej tych dodatkowych kilku "kucyków". :(

http://nc750.de/forum/viewtopic.php?f=32&t=329

Z drugiej strony - zwłaszcza w Niemczech - można było znaleźć sztuki Integra i X z DCT zblokowane do 48KM - na kat. A2. Ale były też informacje, z których wynikało, że wszystkie 700X są "podkręcone" do 51KM w przeciwieństwie do S, które mieściły się w A2.

http://www.autocentrum.pl/newsy/motocyk ... nda-nc700/
Ostatnio edytowano N cze 05, 2016 2:17 pm przez Kaplan, łącznie edytowano 1 raz
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości